دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پادشاه باشگاه میلیاردرها کیست؟

۱۰ مرد ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۸

پادشاه باشگاه میلیاردرها کیست؟
32
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پولدار ترین افراد دنیا در سال 2018

پولدارترین فرد دنیا کیست؟

ثروتمند ترین مردان دنیا

تا کنون بارها در مورد مردان میلیاردر در مجله دلگرم صحبت کرده ایم، اما امروز قصد داریم تا آخرین و بروز ترین لیست ثروتمندان دنیا را مورد بررسی قرار بدیم. با ما همراه باشید.


امروزه بیش از 2000 میلیاردر در دنیا وجود دارند. حالا سوال اینجاست که کدام یک از این دو هزار نفر تاج پادشاهی را بر سر دارد؟ سوال جالبیه، پس بیاید جوابش رو پیدا کنیم.

دهمین پولدار دنیا

10. دیوید کخ : 48.3 میلیارد دلار

"دیوید همیلتون کخ" یکی از مالکان و معاون مدیرعامل صنایع کخ میباشد. او همنچین مالک دومین شرکت بزرگ آمریکا (از لحاض سود دهی) است. به همراه برادرش سهام دوبرادر دیگرشان را به نام فردریک و ویلیام خریداری کردند تا بتوانند مدیریت شرکت پدرشان که همان "صنایع کخ" هست را در دست بگیرند.


نهمین پولدار دنیا

9. چارلز کخ : 48.3 میلیارد دلار

در حال حاضر چارلز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل "صنایع کخ" است. همانطور که در پاراگراف قبلی توضیح دادیم، چارلز و بردارش شرکت پدرشان را که سال 1967 فوت کرد مدیریت میکنند. کسی که متدی جدید برای تبدیل نفت به گازوئیل اختراع کرد. هم اکنون او و برادرش 42 درصد از سهام شرکت صنایع کخ را در اختیار دارند.


هشتمین پولدار دنیا

8. مایکل بلومبرگ : 52 میلیارد دلار

او که قبلا شهردار نیویورک بود، حالا در رده هشمتین افراد ثروتمند در دنیا قرار دارد. او بنیان گذار "بلومبرگ" یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی وتجاری در سطح جهانی است. مایکل مالک 88 درصد سهام شرکت است که سالیانه 9 میلیارد دلار درآمد دارد. کمی پیش، او مبلغ 4 میلیارد دلار را به خیریه اهدا کرد.


هفتمین پولدار دنیا

7. لری الیسون : 60 میلیارد دلار

بنیان گذار یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نرم افزار در جهان، اوراکل، هفتمین مرد ثروتمند دنیاست. او تا سال 2014 مدیرعامل اجرایی شرکت بود اما هم اکنون مدیر بخش تکنولوژی است.


هفتمین پولدار دنیا

6. کارلوس اسلیم : 68 میلیارد دلار

هیچ میدونستید که کارلوس زمانی پولدارترین مرد دنیا بود؟! اما الان او در جایگاه ششم قرار دارد که بسیار تعجب برانگیز است، چرا که او سال ها در میان 5 نفر اول بود. کارلوس پولدارترین مرد مکزیک است و صاحب "مویل" بزرگ ترین کمپانی مخابرات مکزیک است. همیچنین اون در صنایع حفر معدن، ساخت و ساز، املاک و زمینه های بسیاری سرمایه گذاری میکند.


پنجمین پولدار دنیا

5. مارک زاکربرگ : 73 میلیارد دلار

برای اولین بار بنیان گذار و مدیر جوان فیسبوک موفق شد تا خودش را به 5 تای اول لیست میلیاردرها برساند. البته این رشد جایگاه او به دلیل افزایش 11.4 میلیارد دلاری ثروتش طی سال گذشته هست. با توجه به موضوع فعالیت مارک و آینده ای پر از تکنولوژی که در انتظار همه ماست، اوضاع او حالا حالاها خوب است.


چهارمین پولدار دنیا

4. آمانسیو اورتگا : 78 میلیارد دلار

به راحتی میتوان گفت که اورتگا ثروتمندترین مرد در اروپاست. زمانی نه چندان دور در سال 2016 او دومین فرد ثروتمند دنیا بود اما نتوانست در رقابت با بقیه دوستان میلیادرش پیروز باشد چراکه ثروت او در سال گذشته تنها 4.3 میلیارد دلار رشد داشته است.


سومین پولدار دنیا

3. وارن بافت : 85 میلیارد دلار

از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده، وارن یکی از بهترین سال های خود را از لحاظ درآمد زایی داشته و توانسته 14.8 میلیارد دلار در سال گذشته درآمد داشته باشد. برای اون هایی که وارن بافت رو نمیشانسن باید گفت که او برترین سرمایه گذار تاریخ است و مردم القابی همچون "جادوگر" و "حکیم" را به او نسبت دادند. این مرد بزرگ مالک بیش از 60 شرکت است.


دومین پولدار دنیا

2. بیل گیتس : 92 میلیارد دلار

دومین مرد ثروتمند دنیا مدت بسیار زیادی هست که عضو باشگاه میلیاردرهاست و پس از 23 سالگی 18 بار توانسته به عنوان "ثروتمندترین" شناخته شود. این روز ها بنیان گذار مایکروسافت که بزرگ ترین شرکت تولید نرم افزار دنیاست، حال و روز خوبی دارد.


پولدار ترین مرد دنیا

1. جف بزوس : 120 میلیارد دلار

رئیس، بنیان گذار و مدیر اجرایی "آمازون"؛ بزرگ ترین سایت تجاری دنیا. در 27 هفتم جولای 2017 تنها برای 4 ساعت تبدیل به پولدارترین انسان روی سیاره شد که البته به دلیل افزایش ارزش سهام شرکت آمازون در بازار بورس بود. البته بعد از اون 4 ساعت معروف، ارزش سهام او دوباره افت کرد و دچار ضرری 6 میلیارد دلاری شد،

جف بزوس در حال حاضر با اختلاف زیادی پولدار ترین مرد جهان است.


اینها 10 مرد پولدار این روزهای سیاره ما هستند که اغلب ثروت خود را به دلیل سرمایه گذاری بر روی چندین بیزینس و کسب و کار بدست آورده اند. یکی از مهم ترین درس هایی که میشه از سرگذشت این ثروتمندان بزرگ دریافت کرد این هست که باید پول خود را سرمایه گذاری کنیم و اجازه بدهیم تا پول برای کار کند، نه اینکه ما برای پول کار کنیم.


شما چی فکر میکنید؟ راه های تبدیل شدن به یک میلیاردر در دنیای امروز چیست؟ چه ایده های جدیدی قابلیت به وجود آوردن یک کسب و کار میلیاردی را دارند؟ نظرات خود در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (32 رای)  
  • برچسب‌ها

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مه بو به | ۶ سال پیش
سلام دلگرم , پس اختلاسگران بزرگ در ایران رو جا انداختی . اونها رو هم می تونی توو لیست ده تایی از بزرگترین دزدان تاریخ و چپاولگران ثروت ایران زمین قرار بدی که الان بعضیاشون داخل مملکت و بعضیاشون همسایه سلین دیون در کانادا هستن.
2
1

hits