دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دومین عکس بزرگ جهان را ببینید
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عکس عکاسی- همشهری آنلاین:گروه عکاسی 360 شهر تاکنون از گوشه و کنار شهر‌های بزرگ جهان عکاسی کرده و این عکس‌ها را در قالب تصویر پانورامای 360 درجه منتش

عکس عکاسی- همشهری آنلاین:گروه عکاسی 360 شهر تاکنون از گوشه و کنار شهر‌های بزرگ جهان عکاسی کرده و این عکس‌ها را در قالب تصویر پانورامای 360 درجه منتش

دومین عکس بزرگ جهان را ببینید

عکس عکاسی- همشهری آنلاین:
گروه عکاسی 360 شهر تاکنون از گوشه و کنار شهر‌های بزرگ جهان عکاسی کرده و این عکس‌ها را در قالب تصویر پانورامای 360 درجه منتشر کرده‌است.

براساس گزارش گیزمگ،‌ بزرگترین تصویری که این گروه عکاسی به ثبت‌رسانده‌اند تصویر پانورامایی 320 گیگاپیکسلی است که از لندن گرفته شده‌است. پس از اینکه پانورامای 360 درجه لندن رکورد بزرگترین عکس جهان را شکست،‌این گروه توجه خود را به سوی توکیو متمرکز کردند و اکنون تصویری 180 گیگاپیکسلی از این شهر را منتشر کرده‌اند.

با بزرگنمایی برروی برخی از نقاط می‌توان به راحتی چهره برخی از افراد را با وضوح بالا مشاهده کرد، نوشته‌های تابلوها را به راحتی خواند و ساختمان‌های مختلف را یافت. این تصویر از طبقه بیستم برج توکیو به ثبت رسیده و جفری مارتین،‌عکاس این عکس برای ثبت آن دو روز را برروی سقف این برج سپری کرده‌است.

وی طی این دو روز درحدود 10 هزار عکس از شهر توکیو به ثبت رساند که از ترکیب آنها این پانوراما ایجاد شده‌است. تصاویر با دوربین کانن 7D و لنز 400 کانن به ثبت رسیده‌اند. دوربین برروی پایه‌ای روباتیک وصل بوده که برنامه‌ریزی شده نقاط مختلف شهر را پوشش می‌داده‌است.

پردازش این حجم از عکس توسط رایانه‌ای با 192 گیگابایت RAM و پردازشگر 12 هسته‌ای به 12 هفته زمان نیاز خواهد داشت،‌علاوه بر آن مدت زمانی نیز باید به تبدیل کردن پانوراما به تصویری تعاملی و آنلان اختصاص داد.

این تصویر همچنین بزرگترین عکسی است که تاکنون از شهر توکیو گرفته شده‌است و ابعاد حقیقی آن 600 هزار در 300 هزار پیکسل است، یعنی اگر بخواهید چنین عکسی را که با وضوحی کاملا معمولا چاپ شده، به دیوار بزنید وسعتی برابر 100 متر در 50 متر را پوشش خواهد داد.

دومین عکس بزرگ جهان و بزرگترین عکس توکیو را می‌توانید اینجا ببینید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits