دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ نکته مهم در انتخاب پرده
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۵ نکته مهم در انتخاب پرده -۵ نکته- انتخاب پرده -پرده-جنس پرده-رنگ پرده-دوخت پرده-مدل پرده

۱) اگر بتوانید تنها سه طیف رنگی را در دکور خانه به کار ببرید، گام بزرگ و موثری در راه رسیدن به چیدمان مطلوب برداشته‌اید. پرده، در کنار روتختی و کوسن، از جمله عناصری است که نقش و رنگ را با خود به خانه می‌آورد.

انتخاب پرده


۲) بهتر است که رنگ پرده‌ها با رنگ کف و مبلمان هماهنگ باشد یا حتی نقشی که در مبلمان وجود دارد، در پرده هم تکرار شده باشد. به این ترتیب، تعادل بصری مطلوبی ایجاد می‌شود.

 انتخاب پرده


۳) اگر پرده، مبلمان، کف و دیوارها از طیف رنگی واحدی هستند، کوسن‌هایی با رنگ متضاد انتخاب کنید تا دکور خانه از یکنواختی خارج شود.

 انتخاب پرده

۵ نکته مهم در انتخاب پرده


۴) بهتر است برای اتاق‌هایی که نورگیر هستند و مدت زیادی از روز با نور طبیعی روشن هستند، از پرده‌های ضخیم و مقاوم استفاده کنید و یا آستری را برای پرده‌ها در نظر بگیرید.

 انتخاب پرده


۵) به‌طور کلی، منسوجات سنگین و ریز‌باف، بادوام‌تر از پارچه‌هایی مانند تور هستند که تار و پودشان معلوم است. الیافی مانند نخ، استات، نایلون، ابریشم و کتان از الیاف‌های آسیب‌پذیر به حساب می‌آیند.

 انتخاب پرده

الیافی مانند پلی‌استر و اکریلیک به‌راحتی با آفتاب کنار می‌آیند و نسبت به دیگر الیاف مقاوم‌ترند. بسیاری از پارچه‌های امروزی به هنگام تولید، پرداخت شده‌اند و در مقابل خاک، گرد و غبار و نور آفتاب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. اگر از پرداخت پارچه‌های پرده‌ای مطمئن شوید، پرده‌هایی با کیفیت و بادوام نصیب‌تان شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits