دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جدیدترین روش های تزیین تخم مرغ سفره هفت سین آسان در منزل
9
زمان مطالعه: 8 دقیقه
یکی از اجزای سفره هفت سین تخم مرغ های رنگی است. شما با روش هایی آسان می توانید تخم مرغ ها را تزیین کنید و آن ها را رنگ آمیزی کنید. در ادامه شیوه های تزیین تخم مرغ های رنگی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ایده های خلاقانه تزیین تخم مرغ عید

تزیین تخم مرغ رنگی عید کار ساده و خلاقانه ای است. با انواع وسایل تزیینی و ساده اطراف خود می توانید تخم مرغ های زیبا و متنوعی درست کنید.

یکی از جالب ترین بخش های سفره هفت‌ سین، تخم مرغ های رنگی است. قدیم ها مادرهایمان با پوست پیاز و زردچوبه و قهوه تخم‌ مرغ ها را رنگ می کردند. اما هر چه جلوتر آمدیم، طرح ها و ایده های جالب تری را مشاهده می کردیم.

بسیاری از ما دوست داریم تخم‌ مرغ‌ های سفره هفت‌ سین ما با بقیه فرق داشته باشد. دوست داریم طرح هایی روی آن ها پیاده کنیم که در خانه دوست و آشنا نمی توان پیدا کرد. به همین دلیل، ما ایده هایی نو برایتان آموزش داده ایم که امید داریم دوست داشته باشید.

آموزش تزیین تخم مرغ عید

1. ایده تزیین تخم مرغ رنگی با دستمال کاغذی

این تخم مرغ رنگی زیبا را می توانید به سادگی با دستمال کاغذی های طرح دار درست کنید. برای این کار به چسب چوب، دستمال کاغذی گلدار و تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا دور تا دور گل های دستمال را ببرید.

سپس چسب چوب را در یک طرف بریزید و با کمی آب مخلوط کنید. گل دستمال را به چسب آغشته کنید و به آرامی روی تخم مرغ قرار دهید. اجازه دهید چسب کاملا خشک شود. حال تخم مرغ تزیینی برای سفره عید به زیبایی آماده شده است. با طرح های مختلف دستمال می توانید تخم مرغ تزیینی‌ های زیبا درست کنید.

آموزش تزیین تخم مرغ سفره هفت سین 99

2. آموزش درست کردن تخم مرغ رنگی با قیطون

این مدل تخم مرغ تزیینی را بهتر است با تخم مرغ پلاستیکی درست کنید. قسمت بالای تخم مرغ را سوراخ کنید. سر قیطون را گره بزنید و وارد سوراخ کنید، سپس دور آن را چسب بزنید.

روی تخم مرغ را چسب بزنید و شروع کنید قیطون را دور آن بپیچید. وقتی نخ قیطون به وسط تخم مرغ رسید آن را ببرید و از سر دیگر تخم مرغ همین کار را تکرار کنید.

به این ترتیب تخم مرغ رنگی های زیبا و متفاوتی خواهید داشت.

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با پارچه

3. تزیین تخم مرغ رنگی با لاک های ترکیبی

برای درست کردن این مدل به چند رنگ لاک ناخن، یک ظرف آب و تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا از هر لاک چند قطره داخل ظرف آب بریزید. سپس با چوب کبریت یا خلال دندان لاک ها را کمی مخلوط کنید.

حال به آرامی تخم مرغ را روی آب بچرخانید تا لاک روی پوست تخم مرغ بیاید. اجازه دهید لاک‌ها کاملا خشک بشوند. اکنون تخم مرغ تزیینی هفت سین شما آماده شده است.

رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

4. تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با کنف

یک روش دیگر برای تزیین تخم مرغ رنگی استفاده از کنف است، روش کار ساده است، در واقع با دیدن عکس بالا نیازی به آموزش در این رابطه نخواهید داشت.

کافی است تخم مرغ را ردیف به ردیف چسب بزنید و کنف ها را کم کم و با دقت روی تخم مرغ بچسبانید بعد آن را با نوار و تور و روبان تزیین کنید و تمام !

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی

5. روش تزیین تخم مرغ هفت سین با دونه دونه های رنگی

وسایل مورد نیاز برای این روش عبارتند از: دانه‌ های مداد شمعی یا پاستل، تخم‌ مرغ آب‌ پز و سفت شده، چسب تر و چسبنده، قلم‌ مو و قاشق.

ابتدا باید وسایل مورد نیاز را آماده کنید و دم دست بگذارید. همه دانه های پاستل را داخل کاسه متوسط بریزید. مقداری چسب را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر بریزید. با قلم‌ مو یک طرف سطح بیرونی تخم‌ مرغ را با چسب بپوشانید. سپس تخم‌ مرغ را در کاسه دانه های پاستل بغلتانید تا سطح آن با پاستل پوشیده شوند.

اجازه دهید تخم‌ مرغ همان طور در کاسه بماند و در همان جا، سمت دیگر تخم‌ مرغ را با قلم‌ مو چسب بزنید و با قاشق از دانه های پاستل روی آن بریزید تا به سطح تخم‌ مرغ بچسبند. اگر داخل کاسه این کار را انجام ندهید، دانه ها می ریزند. یا بخشی از تخم‌ مرغ بی دانه می ماند.

تخم‌ مرغ را همان‌ جا داخل کاسه رها کنید تا خشک شود. یا اگر می توانید، بسیار با دقت آن را روی توری فلزی قرار دهید تا در دمای اتاق خشک شود.

به این نکته توجه داشته باشید این تخم‌ مرغ‌ ها دیگر قابل خوردن نیستند و فقط جنبه تزئینی دارند. چسبی که روی پوست آن زده اید به داخل تخم‌ مرغ نفوذ می کند. بنابراین بسیار مراقب باشید تا فردی از اعضای خانواده هرگز هوس خوردن آن را نداشته باشد.

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین

6. تزیین تخم مرغ سفره هفت سین مدل مرمری

وسایل لازم برای تزیین تخم مرغ مدل مرمری عبارتند از: تخم مرغ آبپز شده، ظرف پلاستیکی، لاک ناخن آبی، دستکش، خشک کن، آستون (لاک پاک کن) و آب ولرم.

ظرف پلاستیکی را با ۳/۴ آن از آب پر کنید. آب خیلی سرد و یا خیلی گرم نباشد. چند قطره لاک ناخن آبی رنگ به آن اضافه کنید هر چه تعداد قطره ها بیشتر باشد رنگ آبی تیره تر می شود.

با یک تکه چوب آن را به آرامی هم بزنید تا به صورت مرمر درآید. پایین تخم مرغ را در آب فرو ببرید حتما دستکش به دست داشته باشید ممکن است که رد انگشتانتان روی تخم مرغ ها بیفتد که طبیعی است ولی می توانید کمی پیچ و خم را به طرح ها بدهید و آن نقاط را محو کنید یا با لاک پاک کن آن بخش ها را سایه روشن بدهید.

تخم مرغ ها را بگذارید تا خشک شوند. در اینجا از یک تکه فوم و چند عدد سوزن ته گرد استفاده شده و تخم مرغ ها روی سوزن ها قرار گرفته اند. می توانید از خشک کن ناخن هم برای خشک تخم مرغ استفاده کنید.

تزیین تخم مرغ گل گلی

7. تزیین تخم مرغ با گل و برگ های خشک شده

گل ها و برگ های خشک شده را روی تخم مرغ ها بچسبانید. سپس چند عدد پیاز را پوست گرفته و از وسط نصف کنید و در آب جوش قرار دهید.

سپس مخلوط آب و پیاز را روی حرارت قرار داده و تخم مرغ ها را درون آن بجوشانید. پس از چند دقیقه که رنگ تخم مرغ ها عوض شد آن ها را از آب درآورده و اجازه دهید خشک شوند.

در آخر گل ها و برگ های خشک شده را از روی تخم مرغ ها بردارید. همچنین می توانید به جای استفاده از آب پیاز تخم مرغ ها را با آبرنگ یا گواش رنگ کنید و بعد از خشک شدن برگ ها را بردارید.

مدل جدید رنگ آمیزی تخم مرغ عید

8. رنگ آمیزی تخم مرغ عید با آب کلم قرمز

در ابتدا کلم قرمز را خرد کنید و در ظرفی که 5 لیوان آب ریخته بودید، بریزید. به مدت 30 الی 45 دقیقه بگذارید به خوبی بجوشد. سپس اجازه بدهید که مخلوط کاملا خنک شود، برگ‌ های کلم را جدا کنید و 4 قاشق چای‌ خوری سرکه سفید را اضافه کنید.

تخم مرغ‌ ها را در ظرف گود و بزرگی قرار دهید، سپس آب بنفش کلم را روی آن‌ ها بریزید، سعی کنید که تخم‌ مرغ‌ ها با هم تماسی نداشته باشند و مایع روی آن‌ها را پر کند. سپس اندکی صبر کنید !

برای تخم‌ مرغ‌ هایی به رنگ آبی روشن، تخم مرغ‌ ها را 1 الی 2 ساعت در محلول نگه دارید، چون انتهای تخم‌ مرغ‌ ها به ظرف می‌ چسبد، هر نیم ساعت یک‌ بار آن‌ها را بچرخانید.

بعد از این‌ که تخم‌ مرغ‌ ها را از ظرف درآورید، در حدود 1 الی 2 ساعت بعد می‌ توانید متوجه تغییر رنگ شوید. برای این‌ که رنگ‌ های سایه روشن داشته باشید، به سلیقه‌ ی خود هر کدام را در ساعت‌ های متفاوتی از محلول خارج کنید.

بعد که تخم‌ مرغ‌ ها کاملا خشک شدند، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ ای قرار دهید و با رنگ طلایی خوراکی که به سر مسواک یا قلمو زده‌ اید روی آن بپاشید. برای پاشیدن رنگ به طرف دیگر، صبر کنید یک طرف خشک شود.

نقاشی روی تخم مرغ هفت سین

9. تزیین تخم مرغ هفت سین با آبرنگ و گواش

این یکی روش هم در عین سادگی زیبایی فوق العاده ای دارد، چند ترکیب رنگ زیبا با گواش یا آبرنگ بسازید سپس با یک قلم مو ظریف با دقت روی تخم مرغ را با خط های کوتاه کوتاه تزیین کنید.

آموزش رنگ آمیزی تخم مرغ برای عید

10. آموزش درست کردن تخم مرغ رنگی با اکلیل

برای این کار می توانید چسب چوب را روی قسمت های دلخواه تخم مرغ بزنید. بعد تخم مرغ را در اکلیل بغلتانید. به این ترتیب تخم مرغ اکلیل زیبایی به دست می آورید.

همچنین می توانید روی تخم مرغ را کامل چسب چوب بزنید و آن را در اکلیل بغلتانید تا کاملا رنگی شود. می توانید با مدل ها و رنگ های مختلف اکلیل، تخم مرغ رنگی های زیبایی درست کنید.

تزیین تخم مرغ با اکلیل

ویدیو : آموزش ۲۵ مدل تزیین تخم مرغ برای هفت سین ۹۸

تزیین تخم مرغ هفت سین نوروز ۹۹ با کمترین هزینه + ( ۵۰ عکس )

آموزش مرحله به مرحله تزیین تخم مرغ با برگه طلا و تتو موقت طلایی

آموزش تخم مرغ دکوپاژ برای سفره هفت سین مرحله به مرحله + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    آناهیتا مردانی کرانی | ۲ هفته پیش
    عالی بود. برای ما دانش آموزانی که درس نمی خونیم سرگرمی خوبیه
    0
    0
    
    hits