دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گرانترین خودرو در ایران
9
زمان مطالعه: 10 دقیقه
گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران: بازار خودرو ایران در چند سال اخیر متنوع تر شده است هر چند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به تبع این متنوع شدن، ورود خودرو لوکس به کشور نیز بیشتر شده است.

گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران

بازار خودرو ایران در چند سال اخیر متنوع تر شده است هر چند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به تبع این متنوع شدن، ورود خودرو لوکس به کشور نیز بیشتر شده است. هر چند به دلیل موانعی بر سر واردات وجود دارد تعریف خودرو لوکس در ایران با بقیه دنیا متفاوت شده است. برخی خودروها در ایران از نظر قیمت خودرو لوکس به حساب می آیند در حالی که با تعریف های رایج در جهان خودرو لوکس نیستند.

در ادامه نگاهی داریم به گرانترین خودروهای لوکس در بازار ایران.خودروهای خاصی که اینگونه به داخل کشور راه یافته اند، بهای بسیار نجومی پیدا کرده و چندین برابر قیمت دلاری ارزش ریالی دارند.در کنار نیم نگاهی به این مساله که آیا این اتومبیل ها در برابر بهای پرداختی ارزش واقعی دارند یا خیر قصد داریم به 10 مورد از گران ترین خودروهایی که با پلاک ملی رویت شده اند بپردازیم.با دلگرم همراه باشید.

رتبه دهم مازراتی گیبلی

گرانترین خودروهای بازار ایران

گرانترین خودروهای بازار ایران

گرانترین خودروهای بازار ایران

گیبلی یک سدان لوکس ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو در مدل پایه به یک موتور 3 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 345 اسب بخار قدرت را دارد؛ این موتور اگر چه توسط مازراتی طراحی شده اما مونتاژ کننده آن فراری است.

گرانترین خودروهای بازار ایران

نکته جالب در مورد گیبلی قیمت فوق العاده بالای آنست؛ در حالی که قیمت آن در خارج حدود 70 هزار دلار است، در داخل قیمتی نجومی پیدا کرده و 1.8 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

رتبه نهم مازراتی گرن کابریو S

گرانترین خودروهای بازار ایران

در نمایشگاه ژنو سال 2013، مازراتی نسخه ویژه از گرن کابریو را معرفی کرد که نسبت به نسخه معمولی عملکرد و هندلینگ بهتری داشت.این خودرو به همان موتور 4.7 لیتری مجهز شده بود اما با این تفاوت که توان خروجی آن 10 واحد افزایش یافته و به 450 اسب بخار رسیده بود. این کوپه بسیار لوکس که چهار صندلی دارد، مجهز به سقف تبدیل پذیر بوده و مالکان آن می توانند در فصل بهار با باز کردن سقف از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرند.

گرانترین خودروهای بازار ایران

گرن کابریو S در بازارهای جهانی زیر 150 هزار دلار قیمت دارد، اما با این حال قیمت آن در داخل کشور حدود 1.9 میلیارد تومان می باشد.

رتبه هشتم مازراتی کواتروپورتهGTS

گرانترین خودروهای بازار ایران

کواتروپورته دیگر سدان فوق العاده لوکس ایتالیایی است که با پلاک ملی در کشور تردد می کند. نسل پنجم این خودرو که بین سال های 2003 تا 2012 تولید شده در سال 2009 مورد بازنگری و بروزآوری قرار گرفته است.این اتفاق باعث شد موتور 4.2 لیتری جای خود را به موتور 4.7 لیتری V8 که با همکاری فراری ساخته شده بدهد. با این موتور 434 اسب بخاری کواتروپورته GT S شتاب 5.1 ثانیه ای دارد که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل می کند.

گرانترین خودروهای بازار ایران

نسخه GT S که سریع ترین و لوکس ترین عضو خانواده کواتروپورته است قیمتی کهکشانی پیدا کرده و تا 1.95 میلیارد تومان پیش رفته، این در حالیست که قیمت آن در بازارهای بین المللی رقمی در حدود 135 هزار دلار تعیین شده که حتی با احتساب تعرفه های گمرکی و مالیات های مربوطه باید رقمی در حدود 800 الی 900 میلیون تومان در ایران تمام شود.بنابراین مشخص نیست که قیمت 1.95 میلیارد تومانی مازراتی کواتروپورته در بازار ایران، با چه فرمولی به دست آمده است.

رتبه هفتم مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله

گرانترین خودروهای بازار ایران

ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2010 در معرض عموم گذاشته شد.این کوپه لوکس با شتاب حدود 4.5 ثانیه ای در زمره پرشتاب ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد.

گرانترین خودروهای بازار ایران

گرن توریسمو ام سی استراداله با بهای جهانی حدود 135 هزار دلار، در ایران برچسب قیمتی برابر با 1.98 میلیارد تومان خورده است.

رتبه ششم ب ام و i8

گرانترین خودروهای بازار ایران

ب ام و i8 یکی از محبوب ترین خودروهای آلمانی موجود در بازار ایران است. این خودروی اسپورت هیبریدی که بر اساس کانسپت Vision Efficient Dynamics ساخته شده، با پیشرانه مدرن خود شتاب 4.4 ثانیه ای داشته و تنها به 2.1 لیتر سوخت در 100 کیلومتر نیاز دارد.در بازارهای بین المللی قیمت i8 چیزی در حدود 141 هزار دلار می باشد، اما قیمت این خودرو در داخل با در نظر گرفتن تعرفه هیچ تناسبی با قیمت دلاری نداشته و بسیار گران تر معامله می شود.

گرانترین خودروهای بازار ایران

نمونه های موجود در ایران تا 2 میلیارد تومان قیمت دارند و این قیمت درحالیست که شرکت وارد کننده محصولات ب ام و در ایران، i8 را در فهرست خودروهای خود ندارد و هیچ گونه خدماتی روی آن ارائه نمی دهد، با این وجود قیمت واقعی این سوپرکوپه هیبریدی می توانست رقمی در حدود 700 میلیون تومان باشد.


رتبه پنجم ب ام وM6

گرانترین خودروهای بازار ایران

باید روی هر خودرویی از کمپانی ب ام و که حامل نشان M است، حساب ویژه ای باز کرد. نیرو بخش نسل سوم سری M6 یک موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو است که توانایی تولید 560 اسب بخار قدرت را دارد.با این خروجی بالا M6 در عرض 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نام خود را به عنوان یکی از پرشتاب ترین خودروهای موجود در ایران مطرح می کند.

گرانترین خودروهای بازار ایران

ب ام و M6 قیمتی در حدود 115 هزار دلار دارد، با این حال در داخل کشور قیمت 2.15 میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

رتبه چهارم مرسدس بنز S500

گرانترین خودروهای بازار ایران

کاخ متحرک مرسدس بنز از سال 2014 وارد ششمین نسل خود شد. نمونه هایی از این نسل که با کد W222 شناخته می شود، به داخل کشور ما نیز راه یافته و با پلاک ملی در خیابان ها دیده شده است.نسخه S500 به یک موتور 4.7 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل بسیار لوکس حدود 5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن همانند اکثر محصولات آلمانی در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.این خودرو برای پیمایش مسافت 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به 8.6 لیتر سوخت نیاز دارد؛ میزانی که مشابه مصرف سوخت محصولات داخلی با موتورهای 1.8 لیتری است!

گرانترین خودروهای بازار ایران

S500 آنسوی مرزها حدود 95 هزار دلار قیمت دارد، اما پس از اجرایی شدن قانون منع واردات خودروهای لوکس، قیمت این خودرو لوکس در داخل به رقم باورنکردنی 3.0 میلیارد تومان رسید و پس از گذشت دو سال، هم اکنون نیز نمونه های کارکرد پایین آن حدود 2.8 میلیارد تومان معامله می شوند.

رتبه سوم بنتلی کانتیننتال جی تی

گرانترین خودروهای بازار ایران

حضور خودرویی از برند بنتلی در ایران یک اتفاق بسیار نادر است، چرا که این برند هیچ نمایندگی در کشور نداشته و بر خلاف آلمانی ها سابقه ای هم در تاریخ خودروی ایران ندارد.نسل دوم کانتیننتال جی تی با موتورهای 12 و 8 سیلندر ارایه شد؛ نمونه وارد شده به کشور دارای موتور 8 سیلندر 4 لیتری به قدرت 500 اسب بخار است.این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها مجهز شده که باعث کاهش مصرف سوخت تا 8 درصد می شود. شتاب این کوپه لوکس 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد.

گرانترین خودروهای بازار ایران

تخمین قیمت این خودرو کار بسیار مشکلیست، زیرا تا آنجایی که اطلاع داریم تنها بنتلی موجود با پلاک ملی در خیابان های کشور محسوب می شود؛ اما با توجه به قیمت تقریبا 200 هزار دلاری، خاص بودن و مقایسه آن با سایر خودروهای موجود در این لیست می توان قیمتی در حدود 4 میلیارد تومان برای آن متصور شد.

رتبه دوم مرسدس بنزSLS AMG Black Series

گرانترین خودروهای بازار ایران

مرسدس بنز SLS AMG Black Series گونه ارتقا یافته و بهینه تر شده SLS AMG است. در کنار بهسازی انجام شده در ظاهر خودرو به منظور پایداری و ایرودینامیک بهتر، توان خروجی موتور 6.2 لیتری نیز از 563 به 622 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.شتاب 0 تا 60 مایل این سوپر اتومبیل آلمانی 3.5 ثانیه بوده و در مسیر مستقیم توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت را دارد.مدل پایه این سری در بازارهای بین المللی قیمتی در حدود 275 هزار دلار دارد، اما در بازار داخلی قیمت آن رقمی اعجاب انگیز در حدود 5.5 میلیارد تومان است.

رتبه اول فراری 458 ایتالیا

حضور یکی از محصولات روز فراری در سطح خیابان های ایران چیزی همانند یک رویا بود، اما با حرف و حدیث های فراوان سرانجام این اتفاق افتاد. از روز اولی که این خودروی استثنایی وارد کشور شد، تصاویر آن در فضای مجازی به شدت سر و صدا کرد.این خودروی اسپورت ایتالیایی به یک موتور 4.5 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قادر به تولید 562 اسب بخار قدرت می باشد. با شتاب 3 ثانیه ای می توان لقب پرشتاب ترین خودروی خیابانی کشور را به این فراری اعطا کرد، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز 458 ایتالیا تا 340 کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.

گرانترین خودروهای بازار ایران

فراری 458 ایتالیا با قیمت حدود 8.5 میلیارد تومان گران ترین خودروی موجود در کشور است.این در حالیست که در بازارهای بین المللی خریداران این خودرو باید رقمی در حدود 250 هزار دلار پرداخت کنند.مقایسه قیمت دلاری و ریالی خودروهای موجود در این لیست نشان می دهد که قاعده و اصول ثابتی در قیمت گذاری این نوع از اتومبیل ها دخیل نیست.ذکر این نکته ضروریست که به دلیل نبود امکان دسترسی به همه خودروهای گران قیمت موجود در کشور و همچنین وجود مجراهای مختلف برای ورود خودروهای خاص، شاید اشکالاتی به این لیست وارد باشد.

اشکالاتی مثل قیمت دقیق و حضور خودروهایی گران قیمت تر از موارد اشاره شده در آن.برای مثال خودروهایی مانند هامر H3، فورد ماستنگ، نمونه معمولی مرسدس بنز SLS و ب ام و 760 LI یا برخی مدل های رنجرور در تعداد معدود در ایران شماره گذاری شده اند اما قیمت دقیق آنها مشخص نیست و بعضا ممکن است بیش از 1.5 میلیارد تومان معامله شوند.به هرحال شکی نیست که خودروهای حاضر در این لیست بسیار گران تر از ارزش واقعی خود در ایران قیمت خورده اند. دلیل اصلی این امر را می توان در انحصار ایجاد شده، عدم حضور رسمی خودروسازان بین المللی در ایران، نبود نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی و البته خریدارانی دانست که چشم بسته هر رقمی را تنها با هدف متفاوت بودن، پرداخت می کنند!


خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

----------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits