دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه ورود و ثبت نام در سامانه درخواست کارت واکسن vcr.salamat.gov.ir/fa
24
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سامانه درخواست کارت واکسن،افرادی که دو دوز واکسن تزریق کردند با مراجعه به سامانه vcr.salamat.gov.ir/fa داده‌ها را وارد می‌کنند و کارت واکسن برایشان اینترنتی صادر می‌شود .

ورود به سامانه درخواست کارت واکسن

ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا موضوع مهمی است که این روزها بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد. با شیوع ویروس کرونا از دو سال قبل مشکلات زیادی برای افراد جامعه در بخش های مختلف ایجاد شده است. هم چنین گسترش این ویروس و جهش هایی که داشته است باعث افزایش تعداد مبتلایان در کشور و مرگ و میرهای فراوانی گردیده است.

در حال حاضر، واکسن هایی برای این ویروس تولید شده که ایمنی بالایی به افراد واکسینه شده می دهند. در کشور ما هم چند ماهی است که فرآیند واکسیناسیون با استفاده از واکسن های وارداتی و واکسن های داخلی آغاز شده است. چیزی که در این میان اهمیت دارد، استفاده از سامانه درخواست کارت واکسن vcr.salamat.gov.ir جهت صدور کارت واکسن برای افرادی است که این واکسن ها را دریافت کرده اند.

برای این کار می توان به سامانه در نظر گرفته شده به نشانی vcr.salamat.gov.ir مراجعه نمود. در این جا قصد داریم روش استفاده از این سامانه را برای شما بیان کنیم.

سامانه درخواست کارت واکسن

ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا

  1. نحوه۱ابتدا باید آدرس اینترنتی این سامانه vcr.salamat.gov.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.
  2. بعد از بالا آمدن نتایج گوگل، اولین سایت با این ادرس را انتخاب کرده و وارد شوید.
  3. در نهایت به این سایت وارد شده و صفحه اول این سامانه را مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد. ۳در ادامه وارد صفحه دیگری خواهید شد که لیست کاملی از اطلاعات شما را درخواست می کند. این اطلاعات شامل کد ملی، تاریخ تولد، نام و نام خوانوادگی که باید به انگلیس نوشته شود، شماره موبایل و شماره گذرنامه شما می شوند. بعد از ورود همه این اطلاعات باید کد امنیتی موجود را هم در کادر مربوط به خود قرار داده و در قسمت پایین این پنجره گزینه «دریافت کد تایید» را بزنید.
  4. بعد از وارد کردن همه اطلاعاتی درخواستی به صورت صحیح، یک پنجره باز شده و اطلاعات شما در ان نمایش داده خواهد شد. در صورتی که همه آن ها به درستی نمایش داده شده باشند، تیک مربوط به گزینه «اینجانب مسوولیت درستی و انطباق تمامی اطلاعات فوق با گذرنامه را می‌پذیرم.» را زده و بر روی گزینه «تایید اطلاعات و ثبت» در قسمت پایین آن کلیک نمایید.
  5. سپس یک کد فعال سازی بر روی گوشی موبایل شما ارسال خواهد شد. باید این کد را در کادر مربوط وارد کرده و تایید نمایید تا احراز هویت شما انجام گیرد

نحوه ثبت نام و درخواست کارت واکسن

افرادی که دو دوز واکسن تزریق کردند با مراجعه به سامانه vcr.salamat.gov.ir/fa داده‌ها را وارد می‌کنند و کارت واکسن برایشان اینترنتی صادر می‌شود. فعلا امکان صدور کارت دیجیتال انگلیسی زبان برای همه مسافران سفرهای خارجی فراهم است؛ ولی در مورد صدور کارت فارسی زبان سامانه در حال تکمیل است و مشکلات احتمالی به زودی رفع می‌شود. با توجه به مسائلی که پیرامون هوشمندسازی کنترل کرونا مطرح می‌شود قطعا در روزهای نزدیک مشکلات احتمالی سامانه رفع می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (24 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمودفضل اللهی | ۲ سال پیش
اشخاصی که دودزواکسن رادرکشوردیگری دریافت نمودندومدرک هم دارندامکان دریافت کارت واکسیناسیون ایران رادارند؟
2
5

hits