دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ورود و ثبت نام در سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی adliran.ir
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سامانه خدمات قضایی ، سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی،ثبت نام نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی،راهنمای سامانه نوبت دهی قضایی .

کد واحد قضایی چیست ؟

سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی جهت پاسخگویی غیرحضوری و نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی را اندازی شده است.

این سامانه جهت اخذ نوبت (درحال حاضر) جهت مراجعه به شعب و واحدهای متمرکز اجرای احکام دادگستری در سراسر کشور با درج علت مراجعه، اعلام مدارک مورد نیاز، ورود اطلاعات تکمیلی، محل مراجعه، واحد

قضایی، انتخاب سمت، انتخاب شخص مورد ملاقات، روز و ساعت مراجعه، دریافت و ثبت نوبت، چاپ، پیگیری و ابطال نوبت و… طراحی گردیده است.

سامانه های نوبت ‌دهی هوشمند به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مردم در مراکز قضایی راه‌اندازی شده اند. مردم می‌ توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز قضایی، نوبت پیگیری امور قضایی مرتبط با خود را اخذ کنند و صرفا در وقت مقرر از پیش تعیین شده در محل حاضر شوند.

جهت استفاده از این خدمت ابتدا باید در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) ثبت نام کنید و جهت ثبت نام در سامانه ثنا در مراکز استان ها باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرستان ها به دادگستری مربوطه مراجعه نمایید.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

ابتدا صفحه اصلی سایت عدل ایران به نشانی adliran.ir مراجعه کنید و گزینه سامانه نوبت دهی مراکز قضایی از منو اطلاع رسانی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید.

برای ورود به سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی روی لینک زیر کلیک کنید .

سامانه نوبت دهی خدمات قضایی

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در مرحله بعد شماره ملی و رمز شخصی سامانه ثنای خود را وارد کرده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در این مرحله یک کد امنیتی از سوی سامانه ثنا به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و بدین صورت وارد صفحه اصلی نوبت دهی سایت عدل ایران خواهید شد.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در صفحه باز شده از بین گزینه های موجود منو ” نوبت دهی قضایی ” را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده انتخاب کنید.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در صفحه جدید باز شده گزینه «ثبت نوبت» را انتخاب نمایید،

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در این صفحه پنج مرحله برای شما نمایش داده می شود که برای دریافت نوبت لازم است تا تمامی آن ها را طی کنید. در مرحله اول علت مراجعه حضوری شما به شعبه های قضایی پرسیده شده است

دقت شود که حتما دلیل مرتبط با موضوع مراجعه خود را باید انتخاب کنید چرا که گزینه های پیشنهادی بعدی مرتبط با موضوع انتخابی شما می باشد.

در مرحله بعد با توجه به موضوع انتخابی شما مدارک مورد نیازی که در هنگام مراجعه حضوری باید به همراه داشته باشید ذکر شده است. پس از مشاهده لیست مدارک مورد نیاز بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

در مرحله سوم علت مراجعه اطلاعات تکمیلی مورد نیاز نمایش داده می شود که باید به دقت وارد شود. در این مرحله پس از ثبت اطلاعات سامانه اقدام به صحت سنجی اطلاعات وارد شده کرده و در صورت معتبر بودن آن ها وارد مرحله نهم خواهید شد.

در مرحله چهارم . در این حالت چنانچه موضوع مراجعه مشخص باشد و شعبه خاصی برای رسیدگی به آن وجود داشته باشد شعبه مورد نظر در حالت غیر قابل تغییر پیشنهاد داده می شود ، اما چنانچه شعبه مشخصی برای آن تعریف نشده باشد لیست مراکز موجود به نمایش گذاشته می شود که امکان انتخاب هر کدام از آن ها برای مراجعه کننده وجود خواهد داشت.

در مرحله پنجم کاربر باید تاریخ و زمان مراجعه خود را انتخاب کند که به این منظور باید ماه مورد نظر خود برای مراجعه را انتخاب و در تقویم باز شده روز مراجعه را تعیین کند همچنین لازم است تا مدت زمان مورد نیاز خود را نیز تعیین کند.

کد واحد قضایی چیست

در این مرحله کاربر باید تاریخ و زمان مراجعه خود را انتخاب کند که به این منظور باید ماه مورد نظر خود برای مراجعه را انتخاب و در تقویم باز شده روز مراجعه را تعیین کند همچنین لازم است تا مدت زمان مورد نیاز خود را نیز تعیین کند.

کد واحد قضایی چیست

در مرحله پایانی تمامی اطلاعات وارد شده برای شما به نمایش گذاشته می شود که در صورت صحیح بودن آن ها باید گزینه چاپ را انتخاب کنید و بدین صورت نوبت شما در روز و ساعت مشخص شده ثبت خواهد گردید.

سامانه خدمات قضایی عدل ایران علاوه بر نوبت دهی، خدمات دیگری از جمله گواهی عدم سو پیشینه، مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی و استعلام مدارک قضایی و … را ارائه می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits