دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه خرید جهیزیه را مدیریت کنیم؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای شروع خرید جهیزیه بهتر است لیستی از وسایل ضروری خانه و آشپرخانه تهیه کنید. هم‌چنین می‌تواند آنها بر اساس ابعاد و نوع کاربرد دسته بندی کنید.

شروع زندگی یک زوج جوان همیشه با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. مراسم مختلف، هدایای مناسبتی متعدد، جشن عروسی، تهیه‌ی خانه‌ی مناسب و در نهایت خرید جهیزیه همگی با استرس و جزئیات فراوانی همراه است. خرید جهیزیه یکی از لذت‌بخش ترین و البته سخت‌ترین کارهایی است که خانواده‌ها برای مدت کوتاهی درگیر آن می‌شوند.

در سال‌های گذشته اغلب افراد می‌توانستند با رقم معقولی بخش قابل توجهی از لوازم اصلی و ضروری جهیزیه را تهیه کنند. اما در حال حاضر قیمت یک یخچال از برندهای ال‌جی و سامسونگ به اندازه‌ی افزایش یافته است که خرید آن از عهده‌ی بسیاری خارج است. به همین علت برای خرید جهیزیه باید مقدار زیادی پول نقد کنار گذاشت. در شرایط اقتصادی ناپایدار فعلی، خرید اقساطی جهیزیه یک راه حل مناسب برای تهیه‌ی انواع لوازم ضروری به شمار می‌آید. زیرا با گذشت زمان قیمت اغلب وسایل در بازار افرایش پیدا می‌کند؛ پول نقد نیز ممکن است بنابر دلایلی در زمان قیمت پایین در دسترس نباشد.

برای شروع خرید جهیزیه بهتر است لیستی از وسایل ضروری خانه و آشپرخانه تهیه کنید. هم‌چنین می‌تواند آنها بر اساس ابعاد و نوع کاربرد دسته بندی کنید.

لوازم بزرگ خانه و آشپزخانه

لوازم بزرگ و اصلی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، مبلمان، و ... آنقدر مهم و ضروری هستند، که با فکر کردن به جهیزیه احتمالا فقط خرید آنها به ذهن شما خطور می‌کند. اگر قیمت‌ها را بررسی کرده باشید، می‌دانید برای خرید یک یخچال فریزر ساده از یک برند ایرانی باید بیش از 10 میلیون تومان هزینه کنید. حال اگر قصد خرید مدل‌های بزرگتر یخچال، مدل ساید بای ساید یا یخچال فریزر دوقلو از برندهای ایرانی را داشته باشید این مبلغ تصاعدی بالا می‌رود. محصولات برندهای ال جی و سامسونگ نیز قیمت‌های نجومی دارد و تعداد کمی از آن در بازار موجود است. سایر لوازم مثل ماشین ظرفشویی و لباسشویی نیز همین شرایط را دارند و خرید برندهای خارجی این محصولات چندان مقرون به صرفه نیست.

از دیگر لوازم چشم‌گیر و پر هزینه، خرید لوازم چوبی مثل مبلمان، میز ناهارخوری، تخت خواب و میز آرایشی است. تعداد این لوزم باید متناسب با ابعاد خانه انتخاب شود. اگر خانه‌ی شما کوچک است، بهتر از خرید مبلمان بزرگ با تعداد بالای صندلی خودداری کنید. با در نظر گرفتن تمام شرایط موجود، خرید قسطی بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌تواند به شما کمک کند در یک بازه‌ی زمانی مشخص محصولات بیشتری را بخرید و لیست جهیزیه را سریع‌تر تکمیل کنید.

لوازم برقی و پخت و پز آشپزخانه

اگر تصور می‌کنید، خرید لوازم بزرگ کار سختی است، باید به لوازم برقی و غیر برقی آشپزخانه نگاهی بیاندازید. لوازم برقی مثل ماکرویو، جاروبرقی غذاساز، مخلوط کن و زودپز برقی و انواع لوازمی که فرایند آشپزی را ساده و سریع‌تر می‌کنند، اغلب از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردارند. اما تعدد آنها و تعیین ضروری بودن یا نبودن مسئله‌ای است که اغلب خانواده‌ها با آن درگیر هستند. جدای از این موارد، لوازم غیر برقی موجود مانند ظروف آشپزی، ظروف پذیرایی، قاشق و چنگال، ست جهیزیه و .... انقدر زیاد و متنوع هستند که حسابی شما را خسته می‌کنند. اگر چندان فرصت گشت و گذار در بازار را ندارید، می‌توانید از سایت‌های معتبر خرید لوازم خانگی این وسایل را تهیه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits