دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید انواع لوازم التحریر و لوازم اداری
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خرید انواع لوازم التحریر و لوازم اداری در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک

انواع مداد تراش

نوک مدادها پس از مدتی استفاده پهن و کوتاه و نوشتن با آنها دشوار می شود. با تراشیدن مداد با یک مداد تراش چوب محافظ در اطراف مداد تراشیده شده و نوک مداد تیز و قابل استفاده برای نوشتن و رسم خطوط ظریف می شود.

مداد تراش وسیله ای مکانیکی است و در سه نوع دستی، دستی مکانیکی یا رومیزی و برقی رومیزی طراحی و تولید می شود. در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مجموعه متنوعی از مداد تراش ها عرضه شده است.

بطور معمول بدنه مداد تراش دستی از آلیاژ آلومینیوم، آلیاژ منیزیم یا پلاستیک بسیار سخت و مستحکم ساخته شده است. قسمتی از بدنه مداد تراش دستی دارای بافتی شیار دار است تا بتوان بدنه این بلوک کوچک را به راحتی و محکم در دست گرفت. با چرخاندن مداد در داخل مداد تراش تیغه فولادی ضد زنگ آن شروع به تراشیدن پوسته اطراف مغزی مداد می کند.

برخی مداد تراش های دستی دارای دو حفره برای تراشیدن مداد هستند. حفره کوچک تر برای مدادهایی با اندازه معمولی است و حفره بزرگ تر به طور معمول برای مداد یا مداد رنگی هایی با مغزی نرم تر ساخته شده که در زمان تراشیدن نوک آنها بخاطر محصور بودن در داخل محفظه تنگ مداد تراش نشکند! همچنین برای تراشیدن مداد شمعی و یا مدادهایی که بسیاری از آنها قطری بزرگ تر از یک مداد معمولی دارند استفاده می شود. همینطور برخی از این مداد تراش ها با یک مخزن طراحی شده اند تا پوسته ها چوبی جدا شده از مداد سطح میز و یا دفتر و کتاب را کثیف نکند. طرحی که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

طول عمر یک مداد تراش بستگی به کیفیت تیغه آن دارد. بیشتر افراد معمولاً قبل از کُند شدن تیغ مداد تراش، آن را گم کرده اند!

یکی دیگر از انواع تراش، مداد تراش رومیزی است که بصورت دستی کار می کند. این نوع مداد تراش بر روی میز کار مدرسه یا دفتر کار به راحتی بر روی میز قرار می گیرد و یا بوسیله یک گیره می توان آن را بصورت ثابت بر روی میز نصب کرد. مداد بوسیه یک گیره کشویی به داخل حفره مداد تراش هدایت می شود. دسته ای که پشت مداد تراش تعبیه شده با دست چرخانده می شود و بدین صورت تیغه مارپیچ یا حلزونی نیز می چرخد. تیغه که دارای یک رشته مارپیچ با برجستگی های تیز در طول خود است؛ در زمان چرخیدن برجستگی های تیز آن نیز می چرخند و مداد که توسط گیره کشویی ثابت نگهداشته شده با فشار به داخل استوانه تیغه هدایت می شود. با چرخش تیغه اول چوب تراشیده می شود و سپس گرافیت مداد تیز می شود. براده های چوب و تکه های ریز گرافیت مغزی مداد در زمان چرخش تیغه به پایین و در مخزن کشویی می ریزند و جمع آوری می شوند.

مداد تراش رومیزی برقی یکی دیگر از انواع تراش است و همانند مداد تراش رومیزی مکانیکی مجهز به همان تیغه مارپیچ یا حلزونی است ولی با دو تفاوت! تیغه توسط موتور الکتریکی می چرخد و مداد توسط شخص به داخل مداد تراش هدایت می شود. همچنین مکانیسم آن بصورتی است که به طور خودکار مداد را به داخل محفظه برش می کشد تا کاملاً تیز شود، ولی با یک سیستم کنترلی اجازه نمی دهد تا مداد بیش از حد تیز شده و نوک آن بشکند. برخی مداد تراش های الکتریکی با برق مستقیم وصل می شوند ولی برخی با باتری کار می کنند که حمل و جابجایی آنها راحت تر است.

راهنمای خرید انواع لوازم التحریر و لوازم اداری

اهمیت کیفیت مداد پاک کن در طراحی

بسیاری از طراحان برای خلق ایده های ذهنی خود بصورت مداوم شروع به پیاده سازی الگوهای اولیه ای از ایده خود بر روی کاغذ می کنند و با گذشت زمان برای خلق طرح نهایی و بی عیب و نقص تغییرات زیادی را در طرح های خود اعمال می کنند. برای این تمرینات ذهنی و پیاده سازی سریع تر ایده های اولیه نیاز به ابزاری مانند مداد و کاغذ بسیار حس می شود!

مداد پاک کن یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین ابزار برای طراحان است. یکی از مزایای آن داشتن یک پاک کن استوانه ای شکل در انتهای مداد است تا بواسطه آن بتوان به راحتی طرح و یا علامتی را پاک کرد و طرح جدیدی را جایگزین کرد. ابزاری پر کاربرد و در عین حال ساده که می توان آن را به راحتی با خود حمل نمود.

بهترین برندهای مداد تراش و پاک کن

از برترین ویژگی های یک مداد تراش که وجه تمایز آن با دیگر محصولات مشابه است جنس بدنه و تیغه فولادی آن است. همچنین از برترین ویژگی های پاک کن نیز می توان به کیفیت مواد اولیه در تولید آن که باعث ایجاد ضایعات کمتر و کیفیت تمیز کردن رد مداد اشاره کرد؛ اینکه بتوان با کمترین فشار بدون آن که کاغذ پاره شود اثر مداد را از روی کاغذ پاک کرد.

بهترین برندهای تولید کننده مداد تراش و پاک کن یقیناً از برترین تولید کنندگان لوازم التحریر در سطح بین المللی هستند چرا که کلیه استانداردهای لازم را به لحاظ سلامت کالا در تولیدات خود پیاده سازی می نمایند. از برندهای مطرح می توان نام هایی همچون استابیلو (Stabilo)، فابرکاستل (Faber-Castell)، استدلر (Steadtler)، پریمو (Primo) و دلی (Deli) اشاره کرد که تولیدات بسیار متنوعی را در این زمینه دارند.

راهنمای خرید انواع لوازم التحریر و لوازم اداری

خرید بهترین برندهای مداد تراش و پاک کن در دفتر دستک

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مجموعه ای متنوع از مداد تراش و پاک کن از برترین برندهای لوازم التحریر عرضه شده است که با اطمینان از سلامت و اصالت کالا می توانید خرید خود را انجام دهید.

مداد تراش ساده تک سوراخ و دو سوراخ مخزن دار، همینطور مداد تراش رومیزی دستی که در چندین طرح و رنگ عرضه شده است و به افراد امکان انتخاب بهترین گزینه را می دهد. همینطور پاک کن هایی در اشکال متنوع و کاربردهای مختلف همانند پاکن های ساده، پاک کن های دو سر، پاک کن های کاتری و پاکن اتودی که همه این مجموعه ها از برندهای نامدار جهانی تولید لوازم التحریر هستند که در این میان می توان به نام های پر آوازه ای مانند استابیلو (Stabilo)، استدلر (Steadtler)، فابرکاستل (Faber-Castell)، پریمو (Primo) و دلی (Deli)، پیکاردو (Picardo) اشاره کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سارا یونسی | ۳ سال پیش
بسیار جالب. دفتر دستک همواره در حال پیشرفت است. من همیشه برای خریدن لوازم دانشگاه به دفتر دستک مراجعه می کنم، و حقیقتاً سرویس بی نظیر ارائه می کنن. لطفاً بیشتر از این مقاله ها بگذارین، خیلی آموزنده بود.
0
0

hits