دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه عملکرد روکش گرمکن فرمان خودرو
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عملکرد گرم‌کن فرمان بسیار شبیه به عملکرد گرم‌کن صندلی است. شما چند دقیقه پس از فعال کردن گرم‌کن فرمان متوجه گرم شدن غربیلک فرمان خودروی‌تان می‌شوید. در اصل المنت دایره‌ای شکل قرار گرفته درون غربیلک فرمان باعث گرم شدن فرمان می‌شود.

سیستم گرم کن فرمان ماشین

تولید کنندگان خودرو همیشه به دنبال فناوری هستند تا بتوانند با افزایش تکنولوژی نیازهای انسان را رفع کنند، به همین دلیل فناوری اولویت اول آن‌هاست و این افراد همیشه با ایده‌های باورنکردنی روبرو می‌شوند. مهارت و دانش متخصصان باعث می‌شود تجربه رانندگی سریع‌تر و روان‌تر شود.

سیستم گرم کن فرمان اختراع جدیدی در جهان جدید نیست و سال‌ها است که چنین آپشنی در خودروهای لوکس وجود دارد، اما حالا این آپشن برای خودروهای سطح پایین‌تر نیز در حال عمومی شدن است و در خودروهایی چون نیسان و ماکسیما نیز به صورت سفارشی مشاهده می‌شود.

در واقع تولید کنندگان خودرو این نوع فرمان‌ها را برای هوای سرد نصب می‌کنند تا افراد پس از لمس فرمان در روزهای سرد و یخبندان احساس ناراحتی نکنند. سیستم گرم کن فرمان برای رانندگی در شرایط شدید هوایی بسیار ضروری است، این سیستم را می‌توانید این روزها در لوکس، سدان، SUV و حتی اتومبیل‌های کوچک پیدا کنید.

 گرم کن فرمان

راهنمای نهایی سیستم گرم کن فرمان

فرمان خودرو بزرگترین واحد کنترل در خودرو است، با این واحد می‌توان ارتباط رادیویی، موسیقی، AC و اتصال تلفن همراه را کنترل کرد. سیستم گرم کن فرمان در این روزها و در دنیای مدرن رواج بسیاری دارند.

برخی افرادی که در هوای سرد مشغول رانندگی هستند، مشکلی با فرمان سرد ندارند، این افراد ممکن است این سیستم را یک ویژگی غیر ضروری در خودرو بنامند و برای داشتن آن هزینه‌ای پرداخت نکنند.

سیستم گرم کن فرمان همیشه به شما کمک می‌کند در روزهای سرد بسیار راحت رانندگی کنید. این نوع فرمان‌ها در وسایل نقلیه لوکس و همچنین نمونه‌های سنتی متداول هستند و در حین رانندگی در هوای سرد، دستان شما را گرم نگه می‌دارند.

فرمان خودرو در طی فصل‌های برفی و سرد، بسیار سرد می‌شود. رانندگی با دستان لخت در هوای سرد بسیار دشوار است، از طرفی پوشیدن دستکش هنگام رانندگی ممکن است در شرایط پیچیده، مشکل ایجاد کند. معمولاً نمی‌توان با دستکش فرمان را به راحتی در دست گرفت و آن را حرکت داد. تعدادی از تولید کنندگان اتومبیل هنوز هم برای ساخت فرمان از پلاستیک معمولی استفاده می‌کنند، این فرمان‌ها هنگام رانندگی در هوای سرد، راحت گرم نمی‌شوند.

گرم کن فرمان چگونه کار می کند؟

از طرفی برای گرم کردن کل کابین و فرمان با بخاری خودرو مدت بسیاری طول می‌کشد. از طرفی کنترل فرمان در دمای سرد آسان نیست و به همین خاطر بهتر است فرمان گرم باشد تا راحت‌تر حرکت کند. رانندگی یک فرمان گرم کمک می‌کند تا بتوانید کنترل بهتری داشته باشید.

در خودروهایی که این سیستم گرمکن فرمان خودرو به صورت فابریک وجود دارد یک نمایشگر درون مجموع آمپرها، خبر فعال بودن آن را می‌دهد که شما می‌توانید این قابلیت گرمکن خودرو را توسط دکمه‌هایی فعال نمایید که در زیر فرمان، روی فرمان و یا کنار راهنمای خودرو وجود دارد.

سیستم گرم کن فرمان چگونه کار می‌کند؟

اختراع سیستم گرم کن فرمان جایگزین فرمان‌های پلاستیک معمولی شده‌است. یک عنصر گرمایش در داخل فرمان وجود دارد که فرمان را برای مدت طولانی گرم نگه می‌دارد. سیستم گرمکن فرمان خودرو به وسیله المنتی انجام می‌شود که در دور تا دور فرمان قرار دارد بدین صورت که با فشار دادن کلید گرمکن فرمان، برق خودرو به المنت فرمان می‌رسد و همین عامل باعث گرم شدن فرمان خودرو می‌شود.

روکش گرمکن فرمان خودرو

برخی از وسایل نقلیه دارای دکمه‌هایی برای کنترل دمای سیم پیچ نیز هستند و با توجه به راحتی می‌توانید دما را تنظیم کنید. برخی از اتومبیل‌ها کویل‌های اتوماتیک دارند که هنگام ورود به کابین گرما تولید می‌کنند، این کویل‌ها با باتری یا با منبع تغذیه دیگری ارتباط دارند.

حتماً بخوانید:
لیست قیمت روکش فرمان خودرو

لیست قیمت روکش فرمان خودرو

در این بخش قیمت انواع روکش فرمان خودرو شامل : ساده، انگشتی ساده، دوختی، سوزنی، سوزنی انگشتی، طرح چرم و.... در طرح، رنگ و مدل های متنوع را مشاهده…

طبق گفته کارشناسان و متخصصان استفاده از یک عنصر گرمایش مقاوم برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مهم است، دلیل آن این است که گرمای بیش از حد داخل خودرو ممکن است منجر به مشکلات جدی شود. این فرمان‌ها از قیمت معمولی گران‌تر هستند و در حال حاضر یکی از بهترین پیشرفت‌های انجام شده برای گرم نگه داشتن راننده هنگام رانندگی تا به امروز است.

منبع : ماشین باز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits