دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کیک آناناس وارونه جدید و متفاوت
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر به دنبال یک کیک جدید برای دسر و یا عصرانه هستید، پیشنهاد ما به شما کیک آناناس وارونه است در این مقاله شما را با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه کیک آناناس وارونه

شاید شنیدن نام کیک وارونه برای شما عجیب باشد. در دسته بندی انواع کیک یک دسته به نام آپساید داون یا کیک وارونه وجود دارد. این کیک ها به این صورت هستند که در کف قالب میوه چیده می شود و بعد روی میوه ها مایه کیک ریخته می شود.

سپس قالب را برمی گردانند و میوه ها روی کیک نمایان می شوند. دلیل نام کیک وارونه این است. اما یکی از معروف ترین آپساید داون ها، آپساید داون آناناس است. این کیک علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر زیبایی نیز دارد و برای جشن تولدها و مهمانی ها مناسب است.

شاید با خود فکر کنید که درست کردن کیک وارونه آناناس سخت است اما باید بگویید که این کیک دردسری نداشته و بسیار آسان است. فقط کافیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه پخت کیک آناناس وارونه

کیک با کمپوت آناناس

طرز تهیه کیک آپساید دوان آناناس

مواد لازم برای لایه کاراملی کیک آناناس وارونه:

  • کره 50 گرم
  • شکر قهوه ای نصف پیمانه
  • کمپوت آناناس
  • گیلاس یا آلبالو یا مارسکینوچری

مواد لازم برای تهیه کیک آناناس وارونه:

  • آرد یک و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر یک قاشق چایی خوری
  • نمک یک چارم قاشق چایی خوری
  • شکر سه چهارم پیمانه
  • کره 120 گرم
  • تخم مرغ دو عدد
  • آب کمپوت آناناس نصف پیمانه

کیک آناناس وارونه

آپساید دوان آناناس

مراحل تهیه کیک وارونه آناناس:

ابتدا فر را روشن کنید و آن را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. حالا قالبتان را با استفاده از یک اسپری روغن یا پنبه آغشته به روغن چرب کنید و کنار بگذارید. برای درست کردن این کیک بهتر است از قالب گرد یا کمربندی به ابعاد 20 تا 23 سانتی استفاده کنید.

حالا باید کارامل کیک آناناس وارونه را آماده کنید. برای این کار کره و شکر قهوه ای را در یک ماهیتابه کوچک ریخته و روی شعله ملایم بگذارید. مرتب آن ها را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود روی موادتان حباب ایجاد شود. حالا آن را از روی حرارت بردارید.

مواد آماده شده را درون قالبی که از قبل چرب کرده بودید بریزید و قالب را تکان دهید تا مواد در قالب پخش شده و یک لایه نازک ایجاد شود. کمی اجازه دهید تا موادتان خنک شود، سپس حلقه های آناناس را روی آن لایه بچینید. برای زیباتر و خوشمزه تر شدن کیک آناناس وارونه، وسط هر حلقه آناناس، گیلاس یا آلبالوی بدون هسته قرار دهید.

قالب را کنار بگذارید و به سراغ درست کردن مایه اصلی کیک بروید. آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و آن ها را الک کنید. کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر در یک کاسه بریزید و با دور متوسط همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا حالا کرمی شود.

کیک آناناس وارونه را چطور درست کنیم

روش پخت کیک آناناس وارونه

حالا تخم مرغ ها را به شکر و کره اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید تا حسابی با هم مخلوط شوند. مخلوط آرد و آب کمپوت آناناس را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اما توجه داشته باشید که آن ها را به یک باره اضافه نکنید.

آرد را در سه مرحله و آب کمپوت را در دو مرحله اضافه کنید. یعنی اول یک سوم از مخلوط آرد را بریزید، هم بزنید. نصف پیمانه آب کمپوت را اضافه کنید، هم بزنید، دوباره یک سوم آرد را اضافه کنید و هم بزنید، بقیه آب کمپوت را اضافه کرده و هم بزنید.

در آخر هم باقی مخلوط آرد را ریخته و هم بزنید. تمام این مراحل باید یک دقیقه طول بکشد، پس در هم زدن زیاده روی نکنید. مایه بدست آمده غلیظ است پس نباید آن را به یک باره در قالب بریزید چون موقع پخش کردنش میوه های کف قالب به هم می ریزند.

مایه کیک را با احتیاط و کم کم در قالب بریزید و آن را با قاشق کمی صاف کنید. وقتی تمام مواد را در قالب ریختید، قالب را در طبقه وسط فر بگذارید، حدود 45 دقیقه زمان لازم است تا کیک آناناس وارونه شما بپزد و طلایی شود.

پس از پخت آن را با خلال دندان تست کرده و آن را از فر خارج کنید و روی توری بگذارید. حدود یک ربع اجازه دهید تا کیک خنک شود و لایه کاراملی خودش را بگیرد. حالا به کمک یک چاقو لبه های کیک را به آرامی از قالب جدا کنید.

حالا یک بشقاب بزرگ روی درب قالب بگذارید و کیک را برگردانید. اگر آناناس ها جدا نشدند، آن ها را با یک کفگیر از قالب جدا کرده و سر جایشان قرار دهید. کیک شما آماده است می توانید آن را برش زده و با چایی میل کنید. نوش جان.

گردآوری مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits