دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برنزه طلایی : چگونه پوست جذاب بدون سوختگی داشته باشیم ؟
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه برنزه طلایی شویم؟ برای اینکه پوستی برنزه طلایی و جذاب داشته باشید لازم است در هنگام آفتاب گرفتن و برنزه شدن به چند نکته مهم که در ادامه اشاره کردیم، توجه داشته باشید.

بسیاری از مردم هر از گاهی آرزوی داشتن پوستی برنزه با ظاهری سالم را دارند . راه‌ های مختلفی برای رسیدن به برنزه طلایی شدن آفتاب‌ پسند وجود دارد ، اما قبل از آن ، درک علت تغییرات رنگ پوست ضروری است . ما انسان ها چیزهای منحصر به فردی داریم که ما را از یکدیگر متمایز می کند ، از جمله زبان ، قد ، شکل چشم ، رنگ مو و بسیاری موارد دیگر . اما رنگ پوست از جمله مواردی است که افراد در زندگی خود می خواهند درباره آن بدانند .

دلیل روشن بودن یا تیره بودن رنگ پوست برخی افراد به دلیل ملانین موجود در بدن است که می توان آن را به عنوان یک رنگدانه طبیعی درک کرد که در بدن همه وجود دارد . نسبت ملانین موجود در پوست به رنگ پوست کمک می کند . به این صورت که ، ملانین بیشتر در پوست منجر به برنزه طلایی شدن پوست می شود و افرادی که پوست روشن دارند معمولاً بدنی دارند که ملانین کمتری تولید می کند .

بنابراین ، اکنون زمان روشن کردن چگونگی افزایش ملانین موجود در بدن است تا به رنگ پوست برنزه طلایی جذاب و عالی دست پیدا کرد .

نکات حرفه ای برای داشتن پوست برنزه طلایی

دستیابی به پوست برنزه زیبا دیگر در قلمرو افسانه ها نیست ، بلکه این روزها یک واقعیت است . ممکن است تیره کردن پوست به طور طبیعی چالش برانگیز به نظر برسد اما با این حال ، انجام برخی تغییرات در رژیم شما می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند . راه های زیادی برای برنزه شدن طلایی و زیبا وجود دارد . بیایید شروع کنیم !

پوست برنزه طلایی

1. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

خوردن غذاهای حاوی گوجه فرنگی یکی از راه های موثر برای برنزه شدن پوست است . مصرف آب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی به همراه هویج و سبزیجات به رنگ نارنجی ، به برنزه شدن پوست کمک می کنند . صرف نظر از رنگ پوست ، هر کسی می تواند آن را برای دستیابی به نتایج دلخواه مصرف کند . علاوه بر این ، غذاهای حاوی گوجه فرنگی به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز کمک خواهد کرد .

2. از روغن طبیعی استفاده کنید

روغن Emu با مزایای بی‌ شمار ، در زندگی مردم معجزه کرده است . کسانی که می خواهند پوستی برنزه طلایی داشته باشند می توانند از این روغن برای تولید ملانین بالاتری استفاده کنند . استفاده منظم از روغن طبیعی باعث افزایش رنگدانه های تیره شده که باعث برنزه شدن پوست می شود . از آنجایی که محصولات متنوعی در بازار وجود دارد ، برای دستیابی به بهترین نتیجه ، محصول مورد اعتماد و درجه یک را خریداری کنید .

3. از مرطوب کننده پوست استفاده کنید

اخیراً شاهد بوده ایم که بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که مرطوب کننده های تولید کرده اند که باعث برنزه شدن طبیعی پوست می شوند . این محصولات وارد بازار شده اند و در تمام طول سال برنزه ظریفی روی پوست ایجاد می کنند .

برخی از محصولات بوی قوی از خود به جای می گذارند ، اما هنوز برخی از افراد از آنها استفاده می کنند . بهترین چیز در مورد اکثر این مرطوب کننده ها این است که مقرون به صرفه هستند . در نتیجه افرادی که به دنبال برنزه شدن تدریجی هستند آنها را امتحان می کنند.

4. محصول برنزه کننده باکیفیت و عالی مناسب با پوست خود انتخاب کنید

با انتخاب یک محصول برنزه کننده که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد شروع کنید . برنزه کننده ها در اشکال مختلف مانند اسپری ، ژل ، فوم ، لوسیون و غیره وجود دارند . کمی تحقیق کنید تا بهترین فرمول برنزه کننده را برای پوست خود پیدا کنید که در استفاده از آن احساس راحتی می کنید .

5. از قبل لایه برداری کنید

بسیاری از مردم فراموش می کنند قبل از استفاده از برنزه کننده ، که یکی از روش های تقلبی زیبایی است ، لایه برداری کنند . اگر می‌ خواهید درخشش طلایی زیبایی داشته باشید ، باید پوست خود را به درستی برای برنزه کردن آماده کنید . لایه برداری از پوست می تواند به شما کمک کند تا رنگی یکنواخت داشته باشید ، زیرا محصولات برنزه کننده به تکه های خشک پوست نمی چسبد .

قبل از اینکه از محصولات برنزه کننده استفاده کنید ، با یک اسکراب بدن ، پوست مرده باقی مانده روی سطح پوست خود را از بین ببرید و حتما به نواحی مانند زانوها و آرنج های خود توجه ویژه ای داشته باشید ، زیرا اغلب می توانند خشک تر از بقیه قسمت های بدن شما باشند .

چگونه برنزه طلایی شویم؟

6. جادوی نور خورشید

وقتی صحبت از افزایش طبیعی ملانین در پوست می شود ، ایده گذراندن وقت در زیر نور خورشید در ذهن ایجاد می شود . اگرچه قرار گرفتن سلول های پوست در معرض نور خورشید و تیره شدن رنگ پوست معمولاً به خوبی کار می کند ، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید با مجموعه ای از مشکلات همراه است .

کسانی که زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانند در نهایت دچار مشکلات پوستی مانند چین و چروک ، سوزش پوست ، آفتاب سوختگی پوست ، بثورات و سرطان می شوند . بنابراین ، همیشه پیشنهاد می شود برای داشتن ظاهری طلایی ، کمی از وقت خود را زیر نور خورشید بگذرانید .

کرم ضد آفتاب به جلوگیری از سوختگی بدن کمک می کند ، پس حتما قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید . اگر چیزی غیر معمول به نظر می رسد ، میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهید . به دست آوردن برنزه متوسط با نور خورشید ایده خوبی است ، اما مطمئن شوید که ساعت ها و ساعت ها در روز وقت نگذارید .

7. از روغن های طبیعی برای برنزه شدن سریعتر استفاده کنید

برخی از روغن‌های طبیعی می‌ توانند به برنزه شدن عمیق‌ تر سریع‌ تر و در عین حال محافظت از پوست شما کمک کنند ! بهترین روغن ها برای این منظور روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن هسته انگور ، روغن فندق ، روغن آفتابگردان و روغن کنجد هستند . این روغن‌ها به شما کمک می‌ کنند تا درخشش طلایی داشته باشید و در عین حال خاصیت ارتجاعی پوستتان را بهبود بخشیده و آن را مرطوب نگه دارید .

بهترین راه برای استفاده از روغن‌ های طبیعی اسن است که 30 دقیقه قبل از رفتن به ساحل از آن استفاده کنید تا روغن به پوست شما نفوذ کند و همیشه از ضد آفتاب در بالای آن استفاده کنید !

8. استراحت کنید

درطول برنزه شدن با آفتاب ، به دنبال سایه باشید و کمی استراحت کنید ! اجازه دهید پوست شما برای مدتی خنک شود و از این طریق ، خطرات سوزش را کاهش دهید . از این استراحت برای استفاده مجدد از ضد آفتاب ، نوشیدن آب و خوردن میوه ها استفاده کنید .

راهنمای برنزه شدن کاملا سالم و طبیعی

9. برای برنزه طلایی شدن ، حد برنزه شدن روزانه را رعایت کنید

پس از چند ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، بدن شما به نقطه ای می رسد که نمی تواند ملانین بیشتری تولید کند . به طور متوسط ، بدن شما می تواند دو تا سه ساعت در روز برنزه شود ، بنابراین نیازی به ماندن بیشتر در معرض تابش نور آفتاب نیست !

حتماً بخوانید:
فوائد نور آفتاب و برنزه شدن

فوائد نور آفتاب و برنزه شدن

برنزه شدن یعنی تیره شدن پوست در مقابل تابش آفتاب . در واقع عکس العمل و مقابله طبیعی پوست در مقابل ضرر و زیان اشعه فرابنفش تابیده از خورشید میباشد.…

10. برای برنزه طلایی با آفتاب ، موقعیت خود را به طور مرتب تغییر دهید

موقعیت خود را به طور مرتب تغییر دهید تا نور خورشید به هر سانتی متر از پوست شما برسد . همچنین می توانید لباسی که پوشیده اید را هم جابجا کنید تا خطوط برنزه نمایان نشوند زیرا هیچ چیز بهتر از برنزه شدن یکنواخت نیست !

11. آب بنوشید

همیشه پوست خود را در طول روز و شب برای بازسازی پوست آبرسانی کنید ! مقدار زیادی آب بنوشید تا از داخل بدن هیدراته شود و مقداری لوسیون بدن مرطوب کننده یا هر روغن طبیعی را برای مرطوب نگه داشتن به پوست خود بمالید . این کار نه تنها به حفظ زیبایی رنگ پوست برنزه طلایی شما کمک می کند بلکه باعث درخشش بیشتر پوست نیز خواهد شد .

منبع : زیبامون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits