دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پیتزا مرغ خوشمزه و رستورانی بدون نیاز به فر
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیتزا مرغ یکی از غذاهایی است که بسیاری از افراد گمان می کنند که حتما باید در فر تهیه شود در صورتی که این چنین نبوده و می توان بدون فر نیز آن را آماده کرد. با ما همراه شوید تا این غذای خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دستور پخت پیتزا مرغ تابه ای

شاید کمتر کسی در این دنیا باشد که پیتزا دوست نداشته باشد. در واقع پیتزا غذای مورد علاقه ی اکثر افراد است. مخصوصا بچه ها خیلی به پیتزا علاقه دارند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که باید پیتزا را از جاهای معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید.

اگر درباره این مسئله نگرانی دارید، می توانید خودتان در منزل پیتزا درست کنید. ممکن است بسیاری از افراد بخواهند پیتزا درست کنند اما فر نداشته باشند، پیشنهاد ما این است که هرگز این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بدون نیاز به فر پیتزای مرغ درست کنید.

روش تهیه پیتزا مرغ تابه ای

آموزش پیتزا مرغ بدون فر

طرز تهیه پیتزا مرغ روی گاز

مواد لازم جهت تهیه پیتزا مرغ در ماهیتابه:

  • روغن ۲ قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۲ عدد
  • قارچ ۶ عدد
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • سس پیتزا به مقدار کافی

پیتزا مرغ و قارچ تابه ای

پیتزا مرغ و قارچ در تابه

مراحل تهیه پیتزا مرغ در ماهیتابه:

اولین مرحله برای تهیه پیتزا مرغ تابه ای، پختن مرغ است. یک قابلمه را تا نصفه آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید، سپس یک عدد پیاز را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و همراه با تکه های مرغ، درون قابلمه بیندازید.

می توانید برای مزه دار شدن مرغ مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید تا بوی ضخم مرغ از بین برود. اجازه دهید 30 الی 40 دقیقه مرغ بپزد سپس بعد از خنک شدن آن ها را ریش ریش کنید.

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای، قارچ ها را به شکل حلقه ای برش دهید و کمی تفت دهید تا هم نرم شوند و هم آب آن ها خشک شود.

برای خمیر پیتزا می توانید از خمیرهای آماده استفاده کنید و یا با مراجعه به مقاله زیر، خودتان در منزل درست کنید.

حتماً بخوانید:
چگونه خمیر پیتزا ترد درست کنیم ؟

چگونه خمیر پیتزا ترد درست کنیم ؟

درست کردن خمیر پیتزا در خانه یکی از هنرهای آشپزی است که به راحتی می توانید این هنر را یاد بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه در…

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ بدون فر، کف ماهیتابه را چرب کنید و کمی آرد بپاشید. حالا خمیر را کف تابه پهن کنید. مقدار موادی که در بالا ذکر شد، برای تهیه دو پیتزای متوسط مناسب است.

روی خمیر را با سس بپوشانید و مرغ های ریش ریش شده را پخش کنید. حالا فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ را روی مرغ ها پخش کنید و در نهایت تمام سطح پیتزا را با پنیر بپوشانید.

می توانید برای زیباتر شدن پیتزا روی پنیر چند عدد قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده بگذارید. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و زیر آن شعله پخش کن بگذارید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید 30 دقیقه بپزد.

وقتی مشاهده کردید که پنیر آب شده و دور خمیر پف کرده، یعنی پیتزای شما آماده است. نوش جان.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits