دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه استخراج مغز و پوست گیری گردو پکان
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چه قصدی دارید، گردو پکان را به صورت ساده یا برشته مصرف کنید، یا از این آجیل در دستور پخت غذای مورد علاقه خود استفاده کنید، گردو پکان باید قبل از استفاده پوست گیری شده و تمیز شود.

چگونه گردو پکان را پوست گیری کنیم؟

برای دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه استخراج مغز آجیل از پوسته سخت و چوبی آنها، با مرحله یک زیر شروع کنید.

مقداری گردو پکان با پوست چیده یا بخرید:

انواعی از پکان را انتخاب کنید که از نظر اندازه و شکل یکنواخت باشد و در دستان شما سنگین (پرمغز) باشد. گردو پکان استوارت یا مانی میکر دو گونه رایج و مرغوب هستند.

شکستن و پوست گیری گردو پکان:

گردو پکان ها را مرتب کنید:

گردو پکان را مرتب بچینید و هر آجیلی را که دارای شکاف یا سوراخ است یا به طور قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر از بقیه (پوک) است یا وقتی آنها را تکان می‌دهید؛ جغجغه می‌کنند را دور بریزید. این آجیل ها احتمالا خراب شده اند.

گردو پکان ها را بجوشانید:

برخی از دوستداران گردو پکان مدعی هستند، که جوشاندن گردو پکان قبل از ترک خوردن به شل شدن پوسته آن کمک می کند. یک قابلمه بزرگ آب را روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد. گردو پکان ها را به آرامی به آب اضافه کرده و اجازه می دهیم 10 تا 15 دقیقه بجوشد.

گردوها را آبکش کنید و بگذارید قبل از ترک خوردن خنک شوند. از طرف دیگر، در روشی جدید، می توانیم یک فنجان آب و دو فنجان گردو را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار داده و به مدت 5 تا 6 دقیقه زمان می دهیم.

شکستن و پوست گیری گردو پکان:

مکان مناسبی را برای پوست گیری انتخاب نمایید:

اگر در یک مکان سربسته این عمل انجام شود، تکه هایی از پوسته احتمالاً در هنگام ترک خوردن در همه جا پرواز می کنند. در نتیجه، ممکن است بهترین راهکار این باشد که کارگاه این فرایند را در بیرون و یک مکان باز راه اندازی کنید تا امکان تمیز کردن را به حداقل برسانید.

شکستن و پوست گیری گردو پکان:

یکی از ساده ترین روش های ترک خوردن پوسته پکان فقط استفاده از چکش و سطح سخت است. آجیل را روی یک سطح سفت و محکم قرار دهید و با چکش به آن ضربه بزنید.

ممکن است لازم باشد آجیل را چرخانده تا در نقطه دوم به آن ضربه بزنید. حواستان به انگشتانتان باشد! اگرچه این روش سریع است، اما احتمال زیاد مغز آجیل هم آسیب می بیند و شما را با تکه های خرد شده پکان باقی می گذارد. اگر به دنبال مغز گردو پکان کامل هستید، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید.

چگونه گردو پکان را پوست گیری کنیم؟

مغز گردوپکان را از پوسته خارج نمایید:

هنگامی که پوسته را با روش انتخابی خود ترک دار کردید، باید مغز آجیل را با احتیاط از پوسته شکسته جدا کنید و مغز پکان را تا حد امکان دست نخورده نگه دارید. با انگشتان خود یا یک انبر کوچک پوسته را از نیمی از مغز گردو پکان جدا کنید. سپس با استفاده از آجیل دو نیمه مغز پکان را از پوسته باقی مانده بیرون بیاورید.

گردو پکان به طور ایده آل از پوسته خود به دو نیم جدا می شود، اما اگر شکسته شود مشکل بزرگی نیست. هر خرده آجیلی که می توانید از پوسته شکسته آن نجات دهید، قابل استفاده است.

نحوه تمیز کردن و نگهداری گردو پکان

از یک سوزن، یک خلال دندان یا حتی یک تکه باریک پوسته ی گردو پکان برای خراش دادن مواد پوسته چوبی و خارج کردن شکاف‌های گوشت آجیل استفاده کنید. حتی مقدار کمی از این مواد باقی مانده در آجیل می تواند طعم تلخی را در دهان مصرف کننده ایجاد کند.

چگونه گردو پکان را پوست گیری کنیم؟

گردو پکان ها را به مدت 24 ساعت در ظرف سوراخ دار یا آبکش بگذارید:

این باعث می شود آجیل خشک شود و مزه دار شود و در هنگام خوردن طعم بهتری به آنها بدهد.

گردو پکان ها را در ظرف در بسته نگهداری کنید:

گردو پکان مزه دار شده را در ظرفی در بسته قرار داده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. گردو پکان تا یک هفته روی پیشخوان آشپزخانه، چند هفته در یخچال و تا یک سال در فریزر می توانند نگهداری شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits