دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد پودر پوست لیمو ترش در آشپزی و روش تهیه آن
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش نه هزینه زیادی را می‌طلبد و نه زمان بسیار. کافی است مراحلی که در این مطلب در اختیار شما قرار می‌دهیم را دنبال کنید تا پودر لیمو ترش خانگی خود را داشته باشید.

طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش

برخی از میوه‌ها نه تنها خودشان خاصیت دارند، بلکه پوستشان نیز سرشار از فواید بوده و حتی می‌توانند به عنوان یک چاشنی نیز در پخت‌وپز به کار آیند. لیمو ترش یکی از این میوه‌ها است که پوست آن، از تازه گرفته تا خشکش، فواید بسیاری برای ما داشته و طعم غذایمان را بسیار دلنشین می‌کند. برای تهیه این پودر خوراکی لذیذ، کافی است یک کیلو لیمو ترش را خریداری کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

1. شستشوی لیموها و جدا کردن پوست

در وهله اول، شما بایستی به خوبی تمامی لیمو ترش‌ها را شسته و سپس آن‌ها را خشک کنید. حال با استفاده از یک چاقو یا یک پوست‌کن میوه، پوست‌های زرد لیمو را جدا کنید. توجه داشته باشید که پوست‌های سفیدی که به هنگام کندن کامل پوست لیمو مشاهده می‌کنید، باعث تلخی آن می‌شود؛ بنابر این بایستی این جداسازی بسیار آهسته و با دقت انجام دهید تا هیچ گونه پوسته سفیدی از لیمو جدا نشود.

2. خشک کردن پوست‌های لیمو

در این بخش می‌توانید از هر چیزی که فکر می‌کنید در خشک کردن پوست‌ها به شما کمک می‌کند، استفاده کنید. برخی از دستگاه‌های خشک‌کن میوه و برخی نیز از بخاری، نور آفتاب، شوفاژ و غیره برای خشک کردن پوست‌ها استفاده می‌کنند. اگر از دستگاه خشک کن استفاده می‌کنید، آن را روی درجه ۹۵ قرار دهید؛ البته این موضوع را نیز مد نظر خود قرار دهید که استفاده از این دستگاه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان می‌برد!

طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش

3. پودر کردن پوست‌های خشک شده

شما می‌توانید از دستان خود برای پودر کردن پوست‌های خشک شده کمک بگیرید و یا آن‌ها را داخل دستگاه‌های مانند آسیاب قرار دهید. فرقی نمی‌کند کدام روش را برای پودر کردن پوست‌ها خشک لیمو استفاده می‌کنید، تنها مهم است که به درستی این کار را انجام دهید؛ یعنی پودر کاملا یکدست باشد تا به خوبی به هنگام طبخ با سایر مواد غذایی مخلوط شود.

نکات مهم جهت تهیه پودر لیمو ترش

در طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش، برخی نکات است که بایستی آن‌ها ضمیمه کار خود کنید تا روند تهیه پودر به درستی پیش رفته و طعم پودر نیز به خوبی حفظ شود. این نکات عبارت‌اند از:

  • از لیمو ترش‌های مانده استفاده نکنید. سعی کنید لیمو ترش تازه را خریداری کرده و پوست آن را خشک کنید. این گونه طعم نهایی پودر به خوبی حفظ می‌شود.
  • به هنگام پوست‌گیری لیمو ترش، حواستان به بخش‌های سفید آن باشد.
  • به هیچ عنوان بدون شستشوی لیمو اقدام به پوست‌گیری آن نکنید.
  • قبل از تبدیل کردن پوست لیمو ترش به پودر، حتما به پوست‌ها را بررسی کنید تا رطوبتی در آن‌ها باقی نمانده باشد.

حتماً بخوانید:
۴۱ خاصیت باورنکردنی لیمو ترش برای سلامتی

۴۱ خاصیت باورنکردنی لیمو ترش برای سلامتی

مجله دلگرم | لیمو ترش فواید زیادی دارد و میتواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. برخی از خواص لیمو ترش عبارتند از: کاهش وزن، بهبود هضم غذا،…

کاربرد پودر پوست لیمو ترش در طبخ غذاها و دسرها

این پودر می‌تواند به عنوان یک چاشنی لذیذ عمل کرده و طعم غذاهای شما را بی‌نظیر کند. ترکیب این پودر با یک قاشق غذاخوری فلفل و نمک می‌تواند یک ادویه بی‌نظیر، هم برای غذاها و سالادهای شما باشد. می‌توانید آن را در سس سالاد خود بریزید یا به صورت جداگانه استفاده کنید.

البته این پودر در تهیه دسر نیز بسیار کاربردی است. می‌توانید آن را با کمی شکر مخلوط کرده و انواع کوکی‌ها یا کیک‌های لیمویی را بپزید. برای آن دسته افرادی که به بوی تخم مرغ در غذاها یا دسرها حساس هستند نیز توصیه می‌شود از پودر پوست لیمو ترش برای از بین بردن آن استفاده کنند.

کاربرد پودر پوست لیمو ترش در طبخ غذاها و دسرها

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید، تهیه پودر پوست لیمو ترش بسیار ساده و در عین حال سریع است. کافی است صبر کنید تا تمامی پوست‌ها به شکل یکسان خشک شده و سپس تهیه پودر را از آن‌ها آغاز کنید. تنها نکته‌ای که بایستی در طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش به آن توجه کنید، نحوه تبدیل کردن پوست‌ها به پودر است که بایستی به طور کامل و یکدست انجام شود.

separator line

منبع : چی شی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits