دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چشمگیر‌ترین پیشرفت‌های علمی
5
با پنج مورد از چشمگیر‌ترین پیشرفت‌های علمی تا به امروز آشنا شوید.

هر ساله میلیون‌ها تحقیق علمی جدید منتشر می‌شود که مسائلی همچون تحولات در ستارگان و عواقب پیش رو در زمینه تغییرات اقلیمی را روشن می‌سازند. با توجه به تحقیقات بی‌شماری که هر ساله منتشر می‌شوند شما را دعوت می‌کنیم تا با چشمگیر‌ترین پیشرفت‌های علمی تا به امروز بیشتر آشنا شوید.
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی


با توجه به اینکه انسان در زمینه‌ی پردازش اطلاعات در مقایسه با کامپیوتر‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارد، هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

هوش مصنوعی

کامپیوتر‌های مصنوعی قادرند تا با یادگیری شناخت الگو‌ها در تمامی این اطلاعات به دست یابی به یافته‌های سریع‌تر و پیشرفت‌های عمده در زمینه‌ی درک و درمان بیماری‌ها با استفاده از اطلاعات گسترده‌ای که توسط پروژه‌های ژنومی و سوابق پزشکی الکترونیکی در سراسر جهان فراهم شده، منجر شوند.
اصلاح ژن

اصلاح ژن

به لطف سیستم تشخیص سیستم Crispr - Cas9 به پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی توانایی در اصلاح دقیق DNA دست یافته‌ایم. برخی باکتری‌ها از Crispr - Cas9 به صورت طبیعی به عنوان سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، چرا که قادر به ذخیره سازی قطعات DNA ویروسی بوده و علاوه بر تشخیص ویروس متناسب احتمالی توانایی تبدیل DNA ویروس به نوار‌های متعدد را نیز دارد.

اصلاح ژن

محققان در سال 2012 بر این باور بودند که Crispr - Cas9 می‌تواند به عنوانی ابزاری قدرتمند در زمینه‌ی اصلاح ژن مورد استفاده قرار گیرد چرا که باعث ساده ساختن DNA به صورتیکه دانشمندان بتوانند به سرعت منطبق سازند، می‌شود.
اینترنت

اینترنت

اینترنت را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اختراع دوران ما به لحاظ تکنولوژی در نظر گرفت.

اینترنت

اینترنت به خودی خود با نزدیک کردن دانشمندان کنار یکدیگر از سراسر جهان و اشتراک آسان اطلاعات و تحقیقات و همچنین فراهم ساختن منابع و مقالات علمی برای مردم بیش از هر دوره‌ی دیگر، دستاوردی شگرف در زمینه‌ی صنعت فیزیک و مهندسی به شمار می‌رود.
تصویر برداری پزشکی

تصویربرداری پزشکی

تصویر برداری به عنوان ابزاری حیاتی برای پزشکان و به منظور تشخیص و درمان دقیق بیماری‌هایی که در پشت پوست و استخوان مخفی شده‌اند، محسوب می‌شود. تصویر برداری پزشکی این امکان را فراهم کرده تا قرار گرفتن بیماران در معرض روش‌های درمانی تهاجمی به حداقل برسد.

تصویربرداری پزشکی

تصویر برداری پزشکی شامل رادیولوژی، MRI، و سونوگرافی می‌شود. تصویر برداری پزشکی نشان می‌‌دهد که علم و تکنولوژی چگونه نظم یکدیگر را تکمیل می‌کنند.
آنتی بیوتیک‌ها

آنتی بیوتیک


آنتی بیوتیک‌ها به عنوان انقلابی در میان دارو‌ها به شمار می‌رود و در کنار واکسیناسیون باعث ریشه کردن شدن بیماری‌های مسری همچون بیماری سِل شده‌اند.

آنتی بیوتیک

اولین نمونه آنتی بیوتیک یعنی پنیسیلین G توسط سِر الکساندر فلمینگ کشف شد. با توجه به تعداد نفراتی که سالیانه از آنتی بیوتیک‌ها بهره می‌برند بایستی در میان پنج اکتشاف برتر در دنیای پزشکی قرار گیرد.

ترجمه اختصاصی از مجله دلگرم

اویس فرجاد

بیشتر بخوانید:

ماجراجویی و زندگی در قطب جنوب!

هشت دانستنی شگفت انگیز درباره فضا!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits