دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفند اساسی جهت زدودن گرد و غبار و لکه از روی شیشه تلویزیون
15
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از اصول خانه داری، نحوه گردگیری و تمیز کردن اثاثیه منزل می باشد، از این رو در این مطلب، نحوه صحیح پاک کردن شیشه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی را ارائه می نماییم.

نحوه صحیح پاک کردن شیشه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

اغلب افراد شیوه های نادرستی را برای پاک کردن شیشه تلویزیون ال سی دی و ال ای دی به کار می برند، که ممکن است موجب آسیب به دستگاه شود و به منظور جلوگیری از هر نوع آسیب و ایجاد خش بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون بهتر است از اقدامات صحیح برای زودودن گرد و غبار و از بین بردن لک از روی شیشه تلویزیون استفاده کنید.

پاک کردن و تمیز کردن وسایل برقی منزل مستلزم رعایت نکات مهمی می باشد. بنابراین پیش از پاک کردن شیشه تلویزیون باید همچون شیوه پاک کردن یخچال و رفع بوی بد یخچال، ابتدا دستگاه را از پریز برق بکشید. همچنین باید برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون وسایلی نظیر شیشه پاکن و پاک کننده چند منظوره، دستمال میکروفایبر، دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی و … را فراهم نمایید.

شیوه های پاک کردن شیشه تلویزیون

شیوه های پاک کردن شیشه تلویزیون

پاک کننده چند منظوره و شیشه پاکن

شیوه مرسوم برای تمیز کردن شیشه تلویزیون استفاده از شیشه پاکن و یا پاک کننده های چند منظوره می باشد، که در این روش نباید به شکل مستقیم مایع پاک کننده را روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری کنید، بلکه باید دستمال پارچه ای نرمی را به این مایع آغشته نمایید و سپس به وسیله آن و به آرامی صفحه نمایشگر را تمیز و با دستمال دیگری آن را خشک کنید.

دستمال میکروفایبر

برای زودون گرد و غبار شیشه تلویزیون تنها می توان تنها از آب مقطر استفاده کرد، اما بهتر است با استفاده از دستمال میکروفایبر گرد و غبار روی دستگاه و صفحه نمایشگر ال ای دی و ال سی دی را بگیرید و با استفاده دستمال های پاک کننده مخصوص لوازم برقی که مرطوب می باشند، لکه های به جای مانده بر روی شیشه تلویزیون را پاک کنید.

محلول ایزوپروپیل الکل و آب مقطر

محلول ایزوپروپیل الکل و آب مقطر شیوه مناسب برای از بین بردن لکه های ناشی از لمس انگشت چرب با صفحه نمایشگر باشد، که برای تهیه این محلول می توانید به میزان مساوی آب مقطر را با ایزوپروپیل الکل مخلوط نمایید، سپس آن را در داخل اسپری تمیزی ریخته و تکه پارچه پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و صفحه تلویزیون را تمیز کنید و آلودگی ها را پاک نمایید.

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد باید دستمال آغشته به آب مقطر، شیشه پاکن و هر محلول دیگری را به آرامی بر روی صفحه تلویزیون بکشید و حرکت پارچه مرطوب روی صفحه به صورت عمودی و یا افقی باشد و زمانی که لکه های ایجاد شده بر سطح شیشه تلویزیون به راحتی قابل پاک شدن نیستند با حرکت دایره ای مانند، سطح آن را پاک کنید.

شیوه های غلط برای پاک کردن شیشه تلویزیون

۱- شیشه پاکن ها به دلیل دارا بودن میزان بالایی از مواد شیمیایی در ترکیبات خود همچون استون، تولوئن و آمونیاک ممکن است موجب آسیب جدی را به صفحه نمایشگر وارد نمایند و سبب کدر شدن صفحه نمایشگر تلویزیون شوند. بنابراین نباید از پاک کننده های مخصوص شیشه های پنجره استفاده نمایید.

حتماً بخوانید:
فقط با چند روش ساده می توانید ریموت کنترل‌ ها را تمیز کنید

فقط با چند روش ساده می توانید ریموت کنترل‌ ها را تمیز کنید

یکی از کارهای خانه تکانی تمیز کردن اشیای کوچک خانه است. یکی از این شی ها ریموت کنترل های وسایل الکترونیکی هستند . با روش زیر به آسان ریموت کنترل ها…

۳- آب شیر نمی تواند گزینه مناسبی برای تمیز کردن نمایشگر تلویزیون باشد، بنابراین از استفاده از آن خودداری کنید، زیرا موجب ایجاد لک بر روی سطح شیشه تلویزیون می شود و همچنین به دلیل ترکیبات موجود در آب، احتمال وارد شدن آسیب های دیگر نیز به نمایشگر نیز دارد.

شیوه های غلط برای پاک کردن شیشه تلویزیون

۳- به هیچ عنوان نباید، روزنامه و پارچه های بافتنی و یا هر نوع پارچه ضخیم را برای پاک کردن شیشه تلویزیون مورد استفاده قرار دهید.

ضمن سپاس از همراهیتان با این بخش، برای آشنایی با نکات مهم و مطالعه مطالب خواندنی و مفید در زمینه خانه داری می توانید، به مطالب پیشین مجله دلگرم مراجعه نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits