دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا میدانید وضو گرفتن با آب سرد ثواب بیشتری دارد؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از واجبات نماز، وضو گرفتن است که احکام خود را دارد. از روایات اهل بیت عصمت علیهم السلام چنین برداشت می شود که آب گرم در وضو کراهت داشته و وضو با آب سرد افضل و بهتر از آب گرم است.

تاکید وضو گرفتن با آب سرد در دین اسلام

پیامبر خدا (ص) در پاسخ به فردی در خصوص وصف مؤمنان در قیامت فرمودند: مؤمنان درخشان و روسفید بر اثر وضو و کافران سیه‏‌رویند و آنها را بر کنار صراط آورند؛ همچنین کسی که شب را با وضو بیارامد، گویی که تمام شب را به عبادت گذرانده است.

۱- زیرا میکروب هایی که بر اعضاء وضو قرار دارند و ممکن است نفوذ جلدی پیدا کرده و وارد بدن شوند. اما فرمانهای آب سرد آنها را نابود می‌سازد و هر چه آب سردتر باشد اکسیژن آن بیشتر و فعالیت میکروب کشی آن زیادتر است.

۲- وقتی مقداری آب سرد بر اعضای وضو می‌ریزیم، آن عضو سرد شده و جریان خون برای گرم کردن آن قسمت با سرعت و شدت بیشتری به سوی آن قسمت حرکت می‌کند و باعث طراوت و شادابی پوست و بدن می‌شود. همانطوریکه امروز با ماساژ قلب احیاء انجام می‌شود و بیمار به زندگی برمی‌گردد.

شستن و دست کشیدن روی اعضای وضو باعث تسریع جریان خون در بدن می‌شود.

تاکید وضو گرفتن با آب سرد در دین اسلام

فواید بی نظیر وضو گرفتن با آب سرد که از آن بی اطلاعید

امام صادق علیه السلام فرمودند:

کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته می‌شود، اما کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته می‌شود.

فواید بی نظیر وضو گرفتن با آب سرد که از آن بی اطلاعید

زیرا اگر وضو با آب سرد صورت پذیرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود، بدن در برابر سرمائی که در اثر خشک نکردن آب وضو حس می‌کند، خود به خود درجه حرارتش بالا می‌رود تا آب وضو را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیر پوست می‌شود و اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عضلات زیر پوست می‌رسد و باعث نیرو و نشاط می‌گردد.

حتماً بخوانید:
دعای وضو : بهترین دعا هنگام وضو گرفتن

دعای وضو : بهترین دعا هنگام وضو گرفتن

وضو گرفتن | دعاهای وضو گرفتن : در هنگام وضو گرفتن دعاهایی وجود دارد که می توانیم آنها را بخوانیم و هر کدام از اندام ها در هنگام وضو گرفتن دعای خاص…

شاید جالب باشد که بدانید اعضایی که در وضو شسته می‌شوند،حدود هشتاد درصد اعصاب حسی بدن هستند، به طوریکه اگر به جای وضو انسان تمام بدنش را کامل بشوید، چیز زیادی نسبت به تحریک وضو، به دست نمی‌آید. به همین خاطر در روایات به دائم الوضو بودن و تجدید وضو با آب سرد برای فرو نشاندن خشم و آرامش اعصاب و نشاط بدن، تاکید زیادی شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits