دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طریقه خواندن نماز چهارده معصوم (ع) چگونه است؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چهارده معصوم، عنوانی است برای پیامبر اکرم (ص) و دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) و امامان دوازده گانه شیعه که به اعتقاد شیعیان از هرگونه گناه و خطا معصوم هستند.

طریقه خواندن نماز چهارده معصوم (ع)

اعتقاد به عصمت ایشان ناشی از برخی از آیات مانند آیه تطهیر و آیه اولو الامر و احادیثی همچون حدیث ثقلین است. نماز چهارده معصوم از نمازهای مستحبی شیعیان است که هر کدام آداب خاص خود را دارد با ما همراه باشید.

نگاهی به نماز چهارده معصوم (ع)

ظاهرا عنوان چهارده معصوم در منابع ذکر نشده است؛ اما در برخی روایات به چهارده معصوم اشاره شده است؛ از جمله روایتی که درباره خلقت چهارده نور پیش از خلقت آدم (ع) و دیگر مخلوقات نقل شده است.نماز چهارده معصوم، شامل نمازهای حضرت رسول (صلّی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السّلام) می باشد.

نماز چهارده معصوم

نماز پیامبر (ص)

2 رکعت است که در رکعت اول ۱ مرتبه سوره ی حمد و ۱۵ مرتبه سوره ی قدر (انا انزلنا ) می خوانی و پس از آن در رکوع و بعد از سر برداشتن و در سجده ی اول و بعد از سر برداشتن و در سجده ی دوم و بعد از سر برداشتن در هر یک ۱۵ مرتبه سوره ی قدر را می خوانی . رکعت دوم به همین طریق است. بعد از تمام شدن نماز دعایی در مفاتیح الجنان هست که بهتر است خوانده شود.

حتماً بخوانید:
ثواب خواندن نماز استغاثه امام زمان (عج) + طریقه خواندن این نماز

ثواب خواندن نماز استغاثه امام زمان (عج) + طریقه خواندن این نماز

نماز استغاثه امام زمان (عج) در چه موقع خوانده می شود؟ نماز استغاثه امام زمان (عج) از جمله نماز‌هایی است که برای گرفتن حاجت بسیار توصیه شده است. این…

نماز حضرت علی (ع)

و آن چهار رکعت است به دو تشهد و دو سلام. در هر رکعت بعد از حمد پنجاه مرتبه سوره توحید خوانده می شود.
از حضرت صادق (علیه السّلام) روایت کرده اند که فرمود: «کسی که این نماز را به جا آورد از گناهان بیرون آید مانند روزی که از مادر متولد شده باشد و حاجتهای او برآورده شود».

نماز حضرت فاطمه (س)

نماز حضرت دو رکعت است، در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید می خواند و بعد از فارغ شدن از نماز تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) را انجام می دهد. و وارد شده که این افضل نمازهای مستحبی است و در اول شب ذی الحجه مؤکد است.

نگاهی به نماز چهارده معصوم(ع)

نماز دیگر: چهار رکعت نماز کند به دو سلام بخواند در رکعت اول بعد از حمد «توحید» پنجاه مرتبه و در رکعت دوم بعد از حمد « والعادیات» پنجاه مرتبه و در رکعت سوم بعد از حمد «اذا زلزلت» پنجاه مرتبه و در رکعت چهارم بعد از حمد «اذا جاء نصرالله» پنجاه مرتبه.

نماز امام حسن مجتبی (ع)

4رکعت است که ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده شود در هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۲۵ مرتبه و بعد از پایان نماز دعایش را بخوانید .

نماز امام حسین (ع)

4 رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده می شود. در رکعت اول حمد ۵۰ مرتبه و قل هو الله ۵۰ مرتبه که در رکوع (فاتحه و توحید ) ۱۰ مرتبه و چون سر از رکوع برداری (فاتحه و حمد) ۱۰ مرتبه و در سجده ی اول و در بین دو سجده ودر سجده ی دوم هر یک از فاتحه و توحید ۱۰ مرتّبه و چون از چهار رکعت فارغ شدی دعایش را بخوانید .

نماز امام سجاد (ع)

4 رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده می شود ودر هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۱۰۰ مرتبه و بعد از پایان نماز ۲ رکعتی دعایش را بخوانید .

طریقه خواندن نماز چهارده معصوم (ع)

نماز حضرت باقر (ع)

نماز حضرت باقر (علیه السّلام) دو رکعت است در هر رکعت حمد یک مرتبه و «سبحان الله و الحمد للّه و لا اله الّا الله و الله اکبر» صد مرتبه.

نماز حضرت صادق (ع)

نماز حضرت صادق (علیه السّلام) دو رکعت است در هر رکعت حمد یک مرتبه و آیه «شهد اللهُ...» صد مرتبه.
نماز دیگر: چهار رکعت است، در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه تسبیحات اربعه خوانده می شود.

نماز امام کاظم (ع)

نماز حضرت کاظم (علیه السّلام) دو رکعت است، در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید دوازده مرتبه. دعای آن حضرت در مفاتیح الجنان ذکر شده است.

نماز امام رضا (ع)

نماز حضرت امام رضا (علیه السّلام) شش رکعت است، در هر رکعت حمد یک مرتبه و بعد از حمد «هل اتی علی الانسان...» ده مرتبه. دعای آن حضرت در مفاتیح الجنان ذکر شده است.

نماز امام جواد (ع)

2 رکعت است در هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۷۰ مرتبه و بعد از نماز دعایش خوانده شود.

طریقه خواندن نماز چهارده معصوم (ع)

نماز امام هادی (ع )

2 رکعت است رکعت اول سو ره ی حمد و یاسین و در رکعت دوم سوره ی حمد و الرحمان و بعد از پایان نماز دعایش را بخوانید .

نماز امام حسن عسکری (ع)

4رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده میشود اول بعد از حمد ۱۵ مرتبه اذا زلزلت الارض و در رکعت دوم بعد از حمد ۱۵ مرتبه قل هو الله و دو رکعت بعد هم به همین طریق است و بعد از اتمام نماز دعایش.

نماز امام زمان (عج)

نماز امام زمان (علیه السّلام) دو رکعت است، در هر رکعت حمد را یک مرتبه بخواند و «ایّاک نعبد و ایّاک نستعین» را صد مرتبه مکرر کند، بعد از آن حمد را تمام کند و سوره توحید را یک مرتبه بخواند. سپس دعای فرج را بخواند «اللّهمّ عظم البلاء و برحَ الخفاء...».



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits