دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چطور از یک فایل PDF پرینت بگیریم ؟
25
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تقریبا برای اکثر افراد پیش آمده که روزی بخواهند از یک فایل PDF پرینت بگیرند اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، مجبور به مراجعه به کافی نت باشند. در ادامه شما را با نحوه پرینت گرفتن آشنا خواهیم کرد تا خودتان به راحتی در منزل این کار را انجام دهید.

نحوه پرینت گرفتن از فایل PDF

تا قبل از اینکه پرینتر به بازار بیاید، افراد نمی توانستند متن ها و فایل هایی را که لازم دارند را چاپ کنند و از کامپیوتر روی کاغذ بیاورند. اما پس از اینکه پرینتر به بازار آمد، افراد توانستند به راحتی عکس ها و متن های خود را روی کاغذ چاپ کنند.

ممکن است افرادی دستگاه پرینتر در منزل داشته باشند اما نتوانند با آن کار کنند و مجبور باشند برای چاپ فایل های خود، به کافی نت مراجعه کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستنید، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش پرینت گرفتن از PDF با کامپیوتر

دستگاه چاپ یا پرینتر دارای دو مدل رنگی و سیاه و سفید است. شما برحسب نیاز می توانید از هر دو مدل آن استفاده کنید. اما چیزی که مهم است این است که مدل های مختلف و جدید پرینتر باعث سخت شدن کار با آن ها شده است.

برای پرینت گرفتن از فایل PDF ابتدا از روشن بودن چاپگر و یا (printer) مطمئن شوید. اگر چاپگر شما از طریق Wi-Fi متصل می شود چک کنید که پرینتر به دستگاه کامپیوتر شما connect می باشد یا خیر. در غیر این صورت، شما باید کابل USB پرینتر خود را به کامپیوتر خود وصل کنید.

اگر قبلا چنین کاری انجام نداده اید، دستورالعمل چاپگر خود را بررسی کنید تا متوجه شودید که چگونه آن را به کامپیوتر خود تنظیم و یا وصل نمایید.

نحوه پرینت گرفتن

روی آیکون ویندوز در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

نحوه پرینت گرفتن از فایل پی دی اف

در گام سوم آموزش چاپ فایل pdf با دستگاه پرینتر باید فایل اکسپلورر را باز کنید. روی نماد پوشه ای که در سمت چپ پنجره شروع است کلیک کنید.

آموزش چاپ پی دی اف

پوشه ای که حاوی فایل مورد نظرتان می باشد را در سمت چپ پنجره File Explorer انتخاب کنید. با این روش به غیر از فایل pdf، فایل هایی با فرمت زیر را نیز می توانید پرینت بگیرید:

  • اسناد Word، Excel یا PowerPoint
  • عکس ها

پس از باز کردن پوشه فایل pdf را انتخاب کنید.

چطور از پی دی اف پرینت بگیریم

سپس روی تب به اشتراک گذاری (Share) کلیک کنید.

آموزش گام به گام پرینت گرفتن

پس از انتخاب گزینه “اشتراک” روی print کلیک کنید. اگر فایل شما خالی باشد، دستگاه پرینتر چیزی را برای شما پرینت نخواهد کرد و همچنین اگر دستگاه کاغذ نداشته باشد نیز چیزی را برای شما چاپ نمی کند.

آموزش پرینت گرفتن در ویندوز

در این مرحله از پرینت فایل pdf در ویندوز، باید چاپگر خود را انتخاب کنید. بر روی جعبه کشویی “Printer” کلیک کنید، سپس روی نام چاپگر خود کلیک کنید.

نحوه پرینت گرفتن در ویندوز

تعداد نسخه ای که می خواهید از فایل تان پرینت شود را در کادر “Copies” بصورت عدد وارد نمایید. بطور مثال اگر یک نسخه می خواهید عدد 1 را وارد نمایید. این عدد با تعداد صفحات فایل فرق می کند.

آموزش پرینت گرفتن از pdf

در تمامی دستگاه های پرینتر این امکان وجود دارد که شما با توجه به سلیقه و یا نیازتان جهت و رنگ فایل مورد نظرتان را انتخاب نمایید و همچنین می توانید تعیین کنید که برگه شما در دوطرف و یا یک طرف حاوی متن و یا عکس باشد در ادامه این موارد را بهتر توضیح می دهیم.

  • جهت: تعیین کنید که آیا فایل حاوی متن و یا عکس شما عمودی باشد و یا افقی .
  • رنگ: پرینت رنگی یا سیاه و سفید را انتخاب کنید. برای چاپ رنگی باید جوهر رنگی در چاپگر خود داشته باشید.
  • تعداد طرف ها: چاپ یک طرفه را برای استفاده از یک روی کاغذ و پرینت دو طرفه را برای استفاده از هر دو طرف یک قطعه کاغذ انتخاب کنید.

طرز پرینت گرفتن

در مرحله آخر روی چاپ کلیک کنید. این گزینه در پایین پنجره یا در بالای پنجره منوی تنظیمات print قرار دارد. با انتخاب این گزینه فایل شما با تنظیمات دلخواهتان چاپ خواهد شد.

آموزش کامل پرینت در ویندوز

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید و از این به بعد بتوانید به راحتی خودتان از فایل های مورد نظرتان پرینت بگیرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (25 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits