دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش های پرداخت فطریه و کفاره
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی دانید چگونه باید فطریه یا کفاره خود را پرداخت کنید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه شما را با نحوه پرداخت فطریه و کفاره آشنا خواهیم کرد.

چگونه فطریه پرداخت کنیم ؟

زکات فطره یکی از زکات‌های واجب‌ دین اسلام است که به زکات بدن نیز معروف است به همین دلیل همه مسلمانان چه کسانی که روزه گرفته اند و چه کسانی که نتوانسته اند روزه بگیرند باید زکات فطره را بپردازند. هرسال مراجع تقلید قبل از عید فطر مبلغ فطریه را اعلام می کنند.

اگر کسی موقع غروب شب عید فطر (که فردای آن شب، روز عید است) بالغ، عاقل و هوشیار باشد و همچنین فقیر نباشد باید برای خود و همه کسانی که تحت سرپرستی او هستند باید فطریه پرداخت کند.

شیوه پرداخت فطریه

چگونه فطریه و کفاره بدهیم ؟

روش های پرداخت فطریه و کفاره

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی و امدادی آمادگی خود را برای جمع‌آوری فطریه و کفاره اعلام کردند.

بر همین اساس هموطنان می‌توانند از طریق تلفن گویای 096887 و همچنین کد دستوری #1*8877* فطریه خود را بپردازند؛ علاوه بر آن هموطنان می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد به آدرس .emdad.ir زکات فطره و کفاره خود را بپردازند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور نیز طی اطلاعیه‌ای از آمادگی جمع‌آوری فطریه روزه‌داران و کفاره خبر داد.

بر همین اساس سامانه فطر آنلاین به آدرس nik.bsi.ir، اپلیکیشن ­های فعال مثل صاپ، سکه ، پرنا، آپ، تاپ، همراه کارت و آسان پرداخت، اپلیکیشن سداد، سایت ­های بانکی صادرات: nik.bsi.ir و تجارت: omidetejarat.com از جمله شیوه‌ های جذب وجوهات فطریه است.

بر اساس اعلام مسئولان بهزیستی و کمیته امداد و با توجه به مناسب شدن وضعیت برخی از استان‌ها در ارتباط با ویروس کرونا، در مصلی‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی آمادگی جمع آوری فطریه و کفاره هستند.

همچنین جمعیت هلال احمر نیز آمادگی خود را برای جمع‌آوری کفاره اعلام کرده است و بنابر اعلام محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر، هموطنان می‌توانند برای پرداخت کفاره از طریق کد دستوری #112* اقدام کنند.

جمعیت هلال احمر فقط ملزم به جمع آوری کفاره است، بنا بر اجازه‌ای که از نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اخذ شده مبالغ جمع‌آوری شده از کفاره با هماهنگی وزارت رفاه در اختیار خانواده‌های نیازمند شناسایی شده برای تهیه نان قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید:

مبلغ فطریه و کفاره امسال (سال 1400) مشخص شد !

فطریه مهمان چگونه است ؟

فطریه سادات به چه کسانی میرسد ؟

فطریه به چه کسانی تعلق می گیرد ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits