دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمایی کامل نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک کارآفرین
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه مورد نیاز را به آن واریز نمایند.

آموزش نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک کارآفرین

حساب وکالتی از خدمات جدید بانکی است که برای افراد امکان خرید و فروش خودرو از برخی از شرکت های خودرو سازی و انجام معامله در بورس کالا را فراهم می نماید. بانک کارآفرین نیز از جمله بانک هایی است که می توان در آن اقدام به افتتاح حساب وکالتی نمود و فرایند انجام معاملات در بورس کالا را از طریق حساب وکالتی بانک کارآفرین انجام داد.

ممکن است برای برخی از متقاضیان این سوال پیش آید که حساب وکالتی بانک کارآفرین چیست و نحوه وکالتی کردن حساب در این بانک به چه صورتی انجام می شود؟ در پاسخ به سوال این دسته از متقاضیان می توان گفت که حساب وکالتی بانک کارآفرین حسابی است که به کارگزاری بورس متصل می باشد و خرید خودرو از بورس کالا تنها از این طریق امکان پذیر می باشد.

پس از وکالتی کردن حساب و تکمیل فرایند ثبت نام خودرو، مبلغ پیش فروش خودرو در این حساب بلوکه می شود و پس از اینکه معامله قطعی شود این مبلغ به صورت خودکار به حساب شرکت کارگزاری واریز می شود.

اما در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایط خرید خودرو نباشد، وجه مسدود شده آزاد و به حساب برمی گردد و متقاضیان می توانند برداشت از حساب و انتقال وجه را انجام دهند. لازم به ذکر است متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین می بایست به صورت حضوری به شعبه های این بانک مراجعه نمایند.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین

همان طور که گفته شد متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین می بایست به صورت حضوری به یکی از شعبه های بانک کارآفرین مراجعه نمایند. برای این منظور لازم است متقاضیان ابتدا کد بورسی کالا و معرفی نامه خود را از یکی از کارگزاری های بورس دریافت کنند و پس از تکمیل این فرم افتتاح حساب به یکی از شعبه های بانک کارآفرین مراجعه نمایند و اقدامات مورد نیاز برای وکالتی کردن حساب خود را انجام دهند.

در حال حاضر بانک کارآفرین اقدامی برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین ارائه نداده است که افراد نمی توانند از طریق سایت بانک کارآفرین حساب خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری وکالتی نمایند، اما به محض اینکه این فرایند بتواند به صورت آنلاین انجام شود اطلاع رسانی ها لازم در این محتوا ارائه می شوند. لازم به ذکر است برای افرادی که دارای چک برگشتی می باشند، امکان افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین فراهم نمی باشد.

فرم افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین

  • یکی از مدارک لازم و ضروری برای افتتاح حساب وکالتی، فرم افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین یا همان فرم معرفی نامه می باشد. تمامی افراد برای ایجاد حساب وکالتی باید ابتدا این فرم را از یکی از کارگزاری های بورس دریافت کرده و پس از تکمیل اطلاعات فرم به شعبه مورد نظر مراجعه نمایند و حساب خود را وکالتی کنند.
  • فرم افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین شامل اطلاعاتی در خصوص اطلاعات شخصی و شناسنامه ای، اطلاعات شغلی و محل کار و همچنین اطلاعات مالی (متوسط درآمد متقاضی، املاک و دارایی ها) می شود که این فرم می بایست به صورت دقیق و با دقت تکمیل شود. پس از افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین لازم است شماره حساب وکالتی متقاضی در سایت ایبیگو ثبت گردد تا از این حساب بتوان برای انجام معاملات بورسی استفاده کرد.

حساب وکالتی بانک کارآفرین، حسابی است که افراد برای فعالیت در بورس کالا به آن نیاز خواهند داشت. برای افتتاح این حساب، لازم است شخص، به صورت حضوری به بانک کارآفرین مراجعه کرده و با ارائه معرفی نامه حساب وکالتی بانک کارآفرین، نسبت به افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین اقدام نماید.

separator line

حتماً بخوانید:
آموزش نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی

آموزش نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی

با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه…


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits