دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش آسان نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک پارسیان
3
زمان مطالعه: 10 دقیقه
با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه مورد نیاز را به آن واریز نمایند.

راهنمایی کامل نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک پارسیان

حساب وکالتی بانک پارسیان شرایط لازم جهت معامله در بازار بورس کالا را برای شما فراهم کرده تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. اقلام و کالاهای متعددی در این بازار مورد دادوستد قرار می گیرند که از جمله جدیدترین و البته مهم ترین آن ها می توان به خودرو اشاره نمود.

با توجه به وضعیت نابسامان بازار خودرو در سال های اخیر، یکی از راه حل های پیشنهادی جهت متعادل سازی قیمت ها و رسیدن این محصول به مشتریان واقعی، عرضه خودرو در بورس کالا می باشد. افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان یا سایر بانک های مجاز اعلام شده توسط سازمان بورس هم شرط اصلی فعالیت در این بازار محسوب می شود.

از این رو کسانی که تمایل به خرید خودرو در بورس کالا دارند، ابتدا باید نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند. بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک های مجاز جهت این امر، شرایط لازم برای افتتاح این نوع حساب و استفاده از مزایای متعدد آن را برای مشتریان خود ایجاد کرده است.

در حال حاضر، ایجاد حساب وکالتی بورس کالا بانک پارسیان تنها از طریق مراجعه حضوری به شعب این بانک امکان پذیر است. بنابراین متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم، باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و درخواست خود را جهت وکالتی کردن حساب شان ارائه دهند. از جمله شرایط لازم جهت افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک پارسیان یا حضوری آن، می توان به ثبت نام در سامانه سجام و نام نویسی در یک کارگزاری معتبر اشاره نمود. زیرا داشتن کد بورسی شرط ثبت نام در کارگزاری بوده و ارائه فرم معرفی نامه از کارگزاری، جزو شرایط اصلی افتتاح حساب وکالتی در سراسر بانک های کشور محسوب می گردد. از آن جایی که تعداد زیادی از کاربران تمایل به ایجاد این نوع حساب و معامله در بورس کالا دارند، در ادامه نحوه تکمیل فرم حساب وکالتی بانک پارسیان و افتتاح آن را به صورت کامل برای تان آورده ایم. پس با ما در دلگرم همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این رابطه به دست آورید.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان

یکی از مهم ترین شرایط مورد نیاز برای معامله در بازار بورس کالای کشور، افتتاح حساب وکالتی است. با توجه به گسترش روز افزون این بازار و عرضه محصولات کاربردی و جدید هم چون خودرو در بورس کالا، بسیاری از مردم کشور به ثبت نام و فعالیت در آن ترغیب شده اند. در همین راستا، باید با روش ایجاد حساب وکالتی بانک پارسیان و سایر بانک های مجاز اعلام شده توسط سازمان بورس، آگاهی داشته باشند. از آن جایی که خرید برخی کالاها مانند خودرو در بورس نسبت به خرید از بازار مزایای زیادی برای کاربران دارد، در این قسمت نحوه ایجاد حساب وکالتی پارسیان را به صورت کامل برای تان توضیح می دهیم تا بدین منظور با مشکلی رو به رو نباشید.

البته دقت داشته باشید که جهت این امر یک سری پیش نیازها وجود دارد که باید آن ها را هم رعایت کنید. در ادامه، این موارد را هم بیان خواهیم کرد تا به سادگی بتوانید شرایط لازم جهت افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان را فراهم آورید.

افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان حضوری

با توجه به ضرورت حساب وکالتی برای فعالیت در بازار بورس کالا، بسیاری از بانک های کشور از جمله بانک پارسیان شرایط لازم جهت افتتاح این نوع حساب را فراهم ساخته اند. برخی بانک ها امکان ایجاد حساب وکالتی آنلاین را هم ایجاد کرده اند تا متقاضیان جهت این امر با مشکلی مواجه نشوند.

با این حال، تکمیل فرم حساب وکالتی بانک پارسیان و افتتاح آن تنها از طریق مراجعه حضوری به شعبه امکان پذیر است. یعنی مشتریان این بانک و سایر افرادی که برای معامله در بازار بورس قصد استفاده از حساب های بانک پارسیان را دارند، باید پس از فراهم کردن پیش نیازها، حضورا به شعبه مراجعه نموده و درخواست شان را ارائه دهند.

به منظور ایجاد حساب وکالتی در این بانک، باید یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت ایجاد حساب وکالتی بانک پارسیان و فعالیت در بازار بورس کالا کشور، به شرح ذیل می باشند:

نام نویسی در سجام و دریافت کد بورسی

یکی از مهم ترین پیش نیازهای موجود برای فعالیت در بورس کالا، داشتن کد بورسی است. این کد یک کد منحصر به فرد مانند شماره ملی بوده و برای هر فرد تنها یک بار صادر می شود. منتهی تا زمانی که این کد را در اختیار نداشته باشید، امکان فعالیت در بورس کالا یا هیچ کدام از بازارهای دیگر بورس برای تان فراهم نخواهد شد. از این رو جهت افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان و معامله در بورس کالا، ابتدا باید سراغ ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی بروید. خوشبختانه، نام نویسی در سجام و دریافت کد بورسی به صورت آنلاین امکان پذیر بوده و نیازی به مراجعات حضوری وجود ندارد. از این رو کاربران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، این فرایند را طی کرده و کد بورسی شان را دریافت نمایند. به منظور دریافت این کد و ایجاد حساب وکالتی بورس کالا بانک پارسیان ، کافی است نشانی اینترنتی سامانه سجام یعنی www.sejam.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید.

مرحله بعدی جهت افتتاح حساب وکالتی، ثبت نام در یک کارگزاری معتبر است. در واقع، فعالیت در بازار بورس بدون نام نویسی در کارگزاری امکان پذیر نیست. به همین خاطر، علاقه مندان به فعالبت در بورس کالا باید یکی از کارگزاری های معتبر کشور را انتخاب کرده و اقدامات لازم جهت نام نویسی را انجام دهند. در ادامه، کارگزاری یک معرفی نامه در اختیارتان قرار می دهد که با ارائه آن به بانک، شرایط لازم جهت ایجاد حساب وکالتی بانک پارسیان را به دست می آورید. نکته قابل توجه در این رابطه، امکان ثبت نام آنلاین در بسیاری از کارگزاری های کشور است. به عبارت دیگر، می توانید به سایت آن ها وارد شده و با تمکیل اطلاعات مورد نیاز، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. به این ترتیب، نیازی به مراجعات حضوری و اتلاف زمان و انرژی تان هم وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که دریافت معرفی نامه جهت افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان از طریق مراجعه به شعب کارگزاری ها هم امکان پذیر می باشد.

فرم حساب وکالتی بانک پارسیان کارگزاری آگاه

  • در اولین قدم باید آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام این کارگزاری یعنی agah.ebgo.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. جهت نام نویسی کارگزاری آگاه و اخذ معرفی نامه برای ایجاد حساب وکالتی بانک پارسیان ، می توانید هم از گوشی موبایل و هم از سیستم های رایانه ای استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی رو به رو نخواهید بود.
  • پس از این که نشانی فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا نتیجه جست و جویتان توسط گوگل نمایش داده شود. اولین سامانه بالا آمده در لسیت نتایج گوگل با همین آدرس و عنوان « EBGo – ورود» مربوط به سایت ثبت نام کارگزاری آگاه می باشد. پس بر روی آن کلیک نموده و وارد شوید.

حساب وکالتی بانک پارسیان

  • در گام بعد، به صفحه اصلی سایت این کارگزاری وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. به منظور ثبت نام و دریافت فرم مورد نیاز برای افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان ، از بخش میانی صفحه بر روی گزینه «اخذ کد آنلاین از بورس کالا»‌ کلیک نمایید.

حساب وکالتی بانک پارسیان

  • به این ترتیب، به پنجره ورودی سامانه ثبت نام کارگزاری آگاه خواهید رسید. در این قسمت هم از شما درخواست می شود یک سری اطلاعات شامل کد ملی و شماره تلفن همراه تان را وارد کنید. هر یک از این موارد را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و کد امنیتی را تایید کنید. سپس تیک مربوط به عبارت «نیاز به بروزرسانی اطلاعات از سجام دارم»‌ را قرار داده و گزینه «ادامه»‌ را بزنید.

فرم حساب وکالتی بانک پارسیان کارگزاری آگاه

  • با انجام این کار، به فرایند ثبت نام کارگزاری وارد شده و باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق وارد کنید. پس از تکمیل نام نویسی، معرفی نامه مورد نیاز جهت ایجاد حساب وکالتی بورس کالا بانک پارسیان در اختیارتان قرار می گیرد.

با دریافت معرفی نامه، می توایند جهت ایجاد حساب به هر یک از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید. البته دقت داشته باشید که بعد از ایجاد حساب هم مجددا باید به سایت کارگزاری آگاه مراجعه کرده و شماره حساب مذکور را اعلام نمایید.

مراجعه به شعبه و افتتاح حساب وکالتی بانک پارسیان

بعد از این که پیش نیازهای لازم را به صورت کامل فراهم کردید، می توانید مرحله نهایی ایجاد حساب وکالتی پارسیان را انجام دهید. به این ترتیب، با همراه داشتن معرفی نامه یا فرم افتتاح حسابی که از طرف کارگزاری برای شما صادر شده، به یکی از شعب بانک مراجعه نموده و درخواست تان را جهت ایجاد حساب وکالتی بورس کالا بانک پارسیان ارائه دهید. در این گونه موارد، بانک درخواست شما را مورد بررسی قرار داده و اگر شرایط را داشته باشید، این حساب را برای تان ایجاد خواهد کرد. اکنون باید شماره حساب و سایر اطلاعات را به کارگزاری که در آن ثبت نام کرده اید، اعلام نمایید. معمولا بسیاری از کارگزاری ها امکان اعلام شماره حساب را هم به صورت آنلاین در سایت خود فراهم می کنند. از این رو، جهت طی کردن این مرحله مهم برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک پارسیان یا حضوری آن هم با مشکلی رو به رو نخواهید شد و می توانید فعالیت در بازار بورس کالا را آغاز کنید.

با انجام مراحل فوق، فرایند ایجاد حساب وکالتی در بانک پارسیان تکمیل خواهد شد. اکنون می توانید جهت خرید خودرو یا هر کالای دیگری از بازار بورس اقدام کرده و هزینه آن را هم از طریق حساب وکالتی خود در بانک پارسیان بپردازید.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک پارسیان

در بخش قبل، نحوه تکمیل فرم حساب وکالتی بانک پارسیان از طریق مراجعه حضوری به شعب این بانک را برای تان توضیح دادیم. با این حال، بسیاری از کاربران در پی استفاده از روش غیر حضوری افتتاح حساب می باشند. در این رابطه باید بگوییم که بسیاری از بانک های کشور امکان ایجاد این نوع حساب را به شکل آنلاین فراهم ساخته اند؛ اما بانک پارسیان در حال حاضر این خدمت را تنها به صورت حضوری ارائه می دهد. یعنی سامانه یا درگاه اینترنتی خاصی جهت افتتاح حساب کالتی آن در تعیین نشده است. از این رو متقاضیان پس از طی کردن اقدامات اولیه مانند ثبت نام در سجام و کارگزاری، جهت ایجاد حساب وکالتی بانک پارسیان باید به شعب آن مراجعه نمایند. اگر چه به دلیل اهمیت حساب های وکالتی، این امکان وجود دارد که بانک پارسیان هم به زودی امکان افتتاح این نوع حساب را به شکل آنلاین فراهم سازد. در این صورت، اطلاعات لازم را جهت ایجاد غیر حضوری حساب وکالتی در اختیارتان قرار می دهیم.

separator line

حتماً بخوانید:
آموزش بسیار آسان افتتاح حساب وکالتی در بانک توسعه تعاون

آموزش بسیار آسان افتتاح حساب وکالتی در بانک توسعه تعاون

با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه…



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits