دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمایی کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی در بانک صادرات
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه مورد نیاز را به آن واریز نمایند.

راهنمایی افتتاج حساب وکالتی در بانک صادرات

حساب وکالتی بانک صادرات امکان شرکت در قرعه کشی خرید خودرو شرکت های داخلی را برای کاربران فراهم ساخته و شرایط لازم جهت فعالیت در بازار بورس کالا را ایجاد می کند. یکی از شرایط جدید تعیین شده برای شرکت در طرح های فروش ایران خودرو و سایپا، داشتن حساب وکالتی است. چرا که تا پیش از این، بسیاری از افراد واجد شرایط حتی کسانی که واقعا به خودرو نیاز نداشتند در قرعه کشی شرکت کرده و امتیاز خود را در ازای دریافت مبلغی واگذار می کردند.

در همین راستا، شرط ایجاد حساب وکالتی و واریز وجه مورد نیاز برای خرید خودرو، به منظور شرکت مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش ایجاد شده است. به این ترتیب، افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات یا سایر بانک های اعلام شده از طریق شرکت های خودروسازی، یکی از شروط اصلی برای ثبت نام در طرح های فروش آن ها محسوب می شود. بنابراین کسانی که قصد خرید خودرو دارند، قبل از هر چیز باید حساب وکالتی شان را ایجاد کنند.

افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. در صورت تمایل به ایجاد حساب آنلاین، متقاضیان باید به سامانه حساب وکالتی بانک صادرات وارد شده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهند. در غیر این صورت، باید به صورت حضوری به شعب این بانک مراجعه نمایند. البته دقت داشته باشید که این نوع حساب تنها جهت شرکت در قرعه کشی سایپا و ایران خودرو نبوده و برای معامله در بازار بورس کالا هم کاربرد دارد.

شیوه افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک صادرات برای شرکت در طرح های فروش خودرو هم تا حدودی با روش انجام این کار برای فعالیت در بورس کالا متفاوت است. از این رو باید اطلاعات مناسبی در رابطه با این تفاوت ها داشته و متناسب با نوع هدف تان، اقدامات لازم را انجام دهید. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله به روش تکمیل فرم حساب وکالتی بانک صادرات پرداخته و نحوه ایجاد این نوع حساب را به صورت کامل توضیح می دهیم.

لینک افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات

برای وکالتی کردن حساب بانک صادرات به صورت غیر حضوری و آنلاین و بدون منتظر ماندن در صف های طولانی بانک ها می توانید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نمایید. برای انجام این کار ابتدا می بایست به سامانه ثبت اختیار نامه بانک صادرات به نشانی اینترنتی sep.bsi.ir/sign مراجعه کنید.

لینک افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات

  • همانطور که در قسمت های قبل گفته شد افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات برای افرادی که قصد انجام معاملات در بازار بورس کالا و یا خرید خودرو از شرکت های خودروسازی مثل سایپا، ایران خودرو و... را دارند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در ادامه خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات توضیح داده شده است.
  • برای افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات به صورت حضوری در ابتدا می بایست کد بورس کالا را از طریق یک کارگزاری دریافت کرده و سپس یک فرم معرفی‌ نامه از کارگزاری‌ دریافت کنید. پس از انجام این مراحل می توانید فرم معرفی نامه را به بانک صادرات برده و پس از افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات، آن را به کارگزاری مورد نظر خود معرفی کنید.
  • برای وکالتی کردن حساب بانک صادرات به صورت غیر حضوری و آنلاین و بدون منتظر ماندن در صف های طولانی بانک ها می توانید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نمایید. برای انجام این کار ابتدا می بایست به سامانه ثبت اختیار نامه بانک صادرات به نشانی اینترنتی sep.bsi.ir/sign مراجعه کنید.
  • پس از مراجعه به سامانه ثبت اختیار نامه بانک صادرات به نشانی اینترنتی sep.bsi.ir/sign کد ملی، شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کرده و بر روی ورود به سیستم کلیک کنید.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات

  • در این مرحله کدی برای شماره تلفن همراهی که وارد کرده بودید ارسال خواهد شد که می توانید آن را در قسمت مشخص شده وارد نمایید.
  • با توجه به اینکه در ایجاد حساب وکالتی بانک صادرات، مشتری می بایست مبلغ اعلام شده را در حساب خود واریز نماید، این مبلغ تا زمان تایید نهایی خرید به صورت مسدود در حساب فرد باقی می ماند. اگر خرید افراد موفقیت آمیر نباشد، وجه مسدود شده آزاد شده و داوطلبان می توانند در هر زمانی برداشت از حساب و یا انتقال وجه را انجام دهند.

فرم افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات

  1. همانطور که گفته شد برای خرید از بازار بورس کالا و خودرو همه داوطلبان احتیاج به یک حساب وکالتی دارند. یکی از مدارکی که برای افتتاح حساب بانک صادرات مورد نیاز است داشتن فرم معرفی نامه یا فرم افتتاح حساب بانک صادرات ایران می باشد.
  2. برای دریافت این فرم افراد باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده باشند. در این صورت می توانند به سایت ایبیگو به آدرس ebgo.ir وارد شده و پس از تکمیل اطلاعات هویتی، مالی و غیره فرم حساب وکالتی بانک صادرات را دریافت کنند.
  3. افرادی که قصد وکالتی کردن حساب بانک صادرات خود را دارند می بایست فرم افتتاح حساب بانک صادرات را به دقت پر کرده و اطلاعات خواسته شده در هر بخش همانند نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل تولد، کد پستی و.. را وارد نمایند. در قسمت زیر لینک دانلود فرم افتتاح حساب بانک صادرات ارائه شده است.
  4. افراد با وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین می توانند معاملات خود را در بازار بورس انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

separator line

حتماً بخوانید:
راهنمایی اقتتاح حساب وکالتی در بانک ملت

راهنمایی اقتتاح حساب وکالتی در بانک ملت

با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه…


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits