دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موزه سفال تبریز : همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه سفال شهر تبریز یکی از زیباترین و بزرگ ترین موزه های سفالی ایران است که شامل بخش های متعددی می باشد. این موزه دیدنی دارای نمایشگاه های سفالی متعددی بوده که مشاهده خواهید کرد.

خانه سفال شهر تبریز

یکی از بناهای فرهنگی و جذاب در تبریز موزه سفال بوده که از شگفتی های زیادی برای گردشگران برخوردار است. این موزه دیدنی شامل بخش های مختلفی بوده و در آن مجموعه ای از آثار هنری و دستی دیده می شود. در این مجموعه نمایشگاه های هنری متعددی وجود دارد.

چرا باید از موزه سفال تبریز دیدن کنیم؟

معماری خانه سفال تبریز

این موزه دیدنی در استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان شمس قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد این موزه شامل بخش های متعددی می باشد. نمایشگاه سفالگری که یکی از بخش های جذاب در این بنا بوده شامل مجموعه ای زیبا و نفیس از سفالینه ها است. این موزه امروزه از دیدنی های تبریز می باشد.

خانه سفال کجاست

این موزه در سال ۱۳۷۴ بنا شده و یک مجموعه تاریخی بسیار است. این بنا جزو یکی از قدیمی ترین خانه های تبریز بوده و قدمت آن به زمان قاجاریه و پهلوی باز می گردد. بخش زیرزمینی و طبقه فوقانی در این بنا تشکیل شده از بخش های متعددی می باشد. این بنا دارای یک معماری اصیل ایرانی است و دارای یک ایوان زیبا می باشد.

بخش های مختلف خانه سفال:

نمایشگاه دائمی که شامل آثار استاد عباس قابچی، فریده تطهیری مقدم، احمد قابچی و دیگر هنرجویان جوان می باشد، شامل مجموعه ای از سفالینه های سفید است. حوضخانه که محل برگزاری نمایشگاه های موقتی بوده و آثاری از هنرمندان به طور انفرادی و گروهی در آن وجود دارد.

خانه سفال تبریز

کلاس های آموزشی که شامل کلاس چرخکاری، سرامیک سنتی، نقاشی روی سفال و … می باشد، جذابیت های دیگری دارد. فروشگاه دائمی هنرمندان سفالگر نیز از بخش های مهم این مجموعه است. یکی از بخش های جذاب و دیدنی بازدید از فرایند سفالگری بوده که شامل آماده سازی، چرخکاری، آماده سازی لعاب، کار با آسیاب، خرد کردن شیشه و … می باشد.

حتماً بخوانید:
چگونه در منزل کاسه سفالی بسازیم ؟

چگونه در منزل کاسه سفالی بسازیم ؟

ظروف سفالی یکی از انواع ظروفی است که به عنوان وسایل تزیین منزل و دکوراسیون نیز کاربرد دارد. ما در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چطور ظروف سفالی…

سرگذشت خانه سفال

موزه سفال تبریز شگفتی های زیادی برای گردشگران دارد. این بنای قدیمی متعلق به زمان قاجاریان است. این موزه قدیمی دارای ایوان و دو ستون زیبا بوده که از نزدیک مشاهده خواهید کرد. در بخش هایی از این بنا گچبری های بسیار زیبایی را مشاهده می کنید که بسیار زیبا هستند. در سال های اخیر این مجموعه تحت نظارت میراث فرهنگی بوده و این بنا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

عکس از خانه سفال تبریز

بعد از مرمت سازی این بنا به مرکز آموزش هنرآموزان و تجمع هنرمندان سفالگر تبدیل شد. در سال ۱۳۷۴ این مجموعه یک نمایشگاه نفیس از آثار سفالگری بوده و جذابیت زیادی برای گردشگران داشته است. فضای این موزه نیز برای بازدیدکنندگان بسیار جالب توجه می باشد. هر سال مراسم های مختلف در این مجموعه برگزار می شود که شرکت کنندگان زیادی نیز دارد. این بنا امروزه از مکان های دیدنی تبریز محسوب می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits