دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
صفر تا 100 مهاجرت به اندونزی
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
این بخش از مقاله ما با هدف پیشبرد اهداف شما در راستای مهاجرت به اندونزی تهیه شده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید پس با ما همراه باشید.

راهنمای کامل زندگی در اندونزی

زمانی که تصمیم به مهاجرت به یک کشور خارجی گرفته می شود اولین چیزی که بایستی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد وضعیت اقتصادی و رفاهی آن است. به علاوه آنکه بازار کار و شرایط مربوط به اخذ اقامت آن کشور نیز در انتخاب آن اهمیت بسزایی دارد. به طبع اندونزی و مهاجرت به اندونزی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به همین علت است که ما در این بخش از دانستنی های خود بر آنیم تا هرآنچه را که مربوط به این کشور است در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم واقعیت قضیه را در نظر بگیریم باید بگوییم که اندونزی کشوری است که میزان امنیت در آن به مراتب پایین است. به نحوی که در بسیاری از شهرهای آن انجام اقدامات زشت و ناپسندانه ای همچون جیب بری و دزدی بسیار به چشم می خورد. از دیگر جرایمی که در این کشور به وضوح انجام می شود قاچاق و حمل و نقل مواد مخدر است.
اما با وجود تمامی این تفاسیر هرساله مهاجرت به اندونزی بیشتر از سال های قبل است و متقاضیان با استقبال بیشتری نسبت به اخذ ویزای اقامتی آن اقدام می کنند. به نظر شما علت چیست؟

مهاجرت به اندونزی

آنچه که در رابطه با مهاجرت به اندونزی برای متقاضیان آن بسیار حائز اهمیت است شرایط ایده آل این کشور برای اخذ اقامت و تابعیت آن است. همان گونه که در مطالب فوق هم به آن اشاره شد میزان امنیت در اندونزی چندان بالا نیست. اما اقتصاد آن به لطف صنعت گردشگری بسیار پیشرفته ای که دارد روز به روز قوی تر می شود. از تمامی این ها گذشته هر ساله سیل عظیمی از دانشجویان در اقصی نقاط دنیا علل خصوص ایران به بهانه تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبت به مهاجرت به اندونزی اقدام می کنند.
تمامی این ها نشانه این است که نظام آموزشی و تحصیلی اندونزی سیستم و شرایط تحصیلی ایده آل و منحصر به فردی را در اختیار محصلان خود قرار می دهد.

اندونزی که در لغت به معنای جزیره هندی می باشد کشوری است که از جزایر متعدد زیبا و حیرت انگیز تشکیل شده است. این سرزمین پهناور و توریستی دارای مناظر جذاب و حیرت انگیز طبیعی بسیاری است که هرساله شمار زیادی از مشتاقان به طبیعت را به سمت خود جذب می کند. آمارها نشان می دهد درخواست ویزای توریستی به اندونزی در سال اخیر 11 درصد نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

این شواهد حاکی از آن است که اندونزی یکی از کشورهای فوق العاده جذاب برای گردشگران است که می خواهند مکانی متفاوت و ایده آل را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب کنند. به علاوه آنکه بخش عمده ای از متقاضیان مهاجرت به اندونزی را علاقه مندان به پژوهش، تحصیل، کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشوری مرفه تشکیل می دهد. ناگفته نماند این کشور متنوع که از هزاران فرهنگ، زبان و فرقه های متعدد تشکیل شده است در آسیای جنوب شرقی واقع شده و پایتخت آن شهر جاکارتا می باشد.

قوانین و شرایط مهاجرت به اندونزی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به اندونزی را دارند بایستی قبل از سفر به این کشور و درخواست ویزای مربوط به آن، نسبت به قوانین و شرایط مهاجرت به اندونزی مطلع شوند. آیا می دانستید که اندونزی در رده بزرگ ترین کشورهای دنیا قرار دارد؟ آیا می دانستید سریع ترین و آسان ترین راه برای مهاجرت به اندونزی و اخذ اقامت دائم آن، کارآفرینی و سرمایه گذاری در این کشور است؟

قوانین مهاجرت به اندونزی

به طور کلی کشور اندونزی در رده ممالک خوش آب و هوای دنیا است. با وجود آنکه از بازار کار متنوع و وسیعی برخوردار است اما هزینه های زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. اگر چه امکانات و شرایط مرفه زندگی در اندونزی قابل قیاس با کشورهای برتر اروپایی نیست اما به لطف اقتصاد رو به رشدی که دارد شرایط ایده آلی را برای هم‌وطنان خود فراهم می کند. بد نیست بدانید که این کشور جایگاه ارزنده ای من باب بزرگ ترن قطب اقتصادی جنوب آسیا را از آن خود کرده است.

راه های مهاجرت به اندونزی

یکی از بحث های چالش برانگیزی که این روزها در میان متقاضیان مهاجرت به اندونزی به گوش می خورد شناسایی راه های سفر کردن و رسیدن به خاک این کشور است. از آنجایی که ممکن است اطلاعات درباره چنین مقوله ای از سوی مهاجران کم و محدود باشد لذا ما در ادامه مطلب تصمیم داریم مطالب جامع تری در رابطه با این موضوع که مهاجرت به اندونزی از طریق چه روش هایی میسر و امکان پذیر است صحبت کنیم.

در حالت کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج و در نهایت مهاجرت از طریق پناهندگی از جمله راه های معرفی شده برای مهاجرت به اندونزی شمار می آیند. اگرچه در هیچ جایی مهاجرت قاچاق و پناهندگی برای هیچ یک از متقاضیان توصیه نمی گردد. چرا که علاوه بر ریسک ها و خطرات احتمالی که پیش روی فرد مهاجر قرار می گیرند بسیاری آسیب های روحی و روانی را نیز برای وی به دنبال دارد که در بسیاری مواقع اصلاً جبران پذیر نیستند.

همان‌طور که گفته شد مهاجرت به اندونزی از طرق مذکور امکان پذیر است. بر اساس آمارهایی که طی این سال های اخیر از رضایت مطلوب شهروندان این کشور گرفته شد میزان رضایت دانشجویان از نظام آموزشی آن بالای 70 درصد است.

شرایط مهاجرت به اندونزی

اگرچه شاید این مقدار اندکی کم به نظر آید و سیستم آموزش عالی کشور اندونزی نتواند نیازهای آموزشی پژوهشی دانشجویان خود را در حد مراکز عالی کشورهای اروپایی برآورده سازد اما هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و در کنار آن تمامی اساتید و مدرسان، دانش آموختگان حاذق و فرهیخته ای می باشند. در نهایت به خاطر بهره مندی این کشور از فضای گردشگری جذاب و شگفت انگیز، مهاجرت به اندونزی برای قریب به اکثریت مهاجران دل‌پذیر و مطلوب خواهد بود.

حتماً بخوانید:
هزینه های سفر به کشور زیبا و پهناور اندونزی

هزینه های سفر به کشور زیبا و پهناور اندونزی

راهنمای سفر به اندونزی اندونزی سرزمینی پهناور تشکیل شده از تعداد زیادی جزیره است که در هر گوشه ی آن می توان تجربه ی شگفت انگیزی داشت. از سواحل شنی بی…

مهاجرت به اندونزی از طریق سرمایه گذاری

به جرات می توان گفت یکی از مطمئن ترین،ساده ترین و در عین حال پر هزینه ترین راه های مهاجرت به اندونزی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. در واقع استفاده از این روش برای کسانی مناسب است که قصد دارند با سرمایه کلانی که در دست دارند در یکی از کشورهای مرفه دنیا که اقتصاد رو به رشدی دارد سرمایه گذاری کنند. به بیان ساده تر مهاجرت به اندونزی از طریق سرمایه گذاری مناسب تاجران و افراد پول دار است.

از آنجایی که صنعت توریستی و گردشگری اندونزی همواره در حال قدرتمند تر شدن است و در کنار آن اقتصادش روز به روز فزونی می یابد در نتیجه شرایط مطلوب و ایده آل برای آن دسته از افرادی که تصمیم دارند در آنجا به سرمایه گذاری در بخش هتل داری و مراکز تفریحی بپردازند مهیا است.
اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که به هنگام سرمایه گذاری بایستی کمترین مبلغ مشخص شده توسط دولت کشور اندونزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. بعد فرد متقاضی می تواند به دلخواه خود در یکی از بخش های اقتصادی سرمایه گذاری کند.

مهاجرت به اندونزی از طریق کار

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اندونزی که این روزها بسیار مورد توجه صاحبان کار و مشاغل در سراسر دنیا واقع می شود مهاجرت از طریق کار است و استفاده از آن زمانی میسر و امکان پذیر است که به فرد متقاضی پیشنهاد کار در اندونزی از سوی کارفرمای مقیم این کشور داده شود. همه قضایا تنها به ارسال دعوتنامه کاری خلاصه نمی شود.

به واقع کارفرمای اندونزی باید ثابت کند که در کشور خود و در میان شهروندانش نیروی کار لایق و مورد اعتماد پیدا نمی کند. سپس فرد متقاضی با به همراه داشتن مدرک تحصیلی و سایر مدارک مبنی بر گواهی مورد نیاز در شغل مربوطه، وارد خاک کشور اندونزی شده و به کار و زندگی مشغول می شود.

چگونگی مهاجرت به اندونزی

مهاجرت به اندونزی از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اندونزی که بسیار مورد استقبال دانشجویان در سراسر دنیا است مهاجرت از طریق تحصیل است. انتخاب این روش در ابتدا در گروه اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور است. البته باید گفت که ورود به دانشگاه های اندونزی و تحصیل در یکی از رشته های آن کار چندان دشواری نیست.

تنها کافی است که فرد متقاضی از لحاظ تمکن مالی از شرایط تقریباً مطلوبی برخوردار باشد. در مقابل هم بتواند این موضوع ثبات مالی خود را به وقت سفارت اندونزی به اثبات برساند. جالب اینجا است که با اقدام به تحصیل در یکی از کالج ها و مؤسسات تحصیلی این کشور، می توان نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اندونزی و اخذ اقامت دائم خود اقدام کرد. معمولاً مدت زمان دریافت این نوع ویزا 1 سال است و تا پایان تحصیل در این کشور قابل تمدید می باشد.

تمامی دانشگاه های سراسر کشور اندونزی در سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا خدمات قابل توجهی را به دانشجویان خود ارائه می کنند. اگر شما هم قصد دارید در این کشور تحصیل کنید بد نیست بدانید که تمامی مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی آن تحت نظر آموزش و پرورش و فرهنگ جهانی می باشند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اندونزی از طریق تحصیل

ارائه آخرین مدرک تحصیلی فرد متقاضی همراه با ریز نمرات
ارائه گواهی مبنی بر سلامت فرد متقاضی و عدم ابتلا به بیماری اچ آی وی
ارائه مدرک آکادمیک از سوی فرد متفاضی همراه با رعایت الزامات مربوط به زبان
ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
ارائه انگیزه نامه از سوی فرد متقاضی برای تحصیل در اندونزی

مهاجرت به اندونزی از طریق ازدواج

مهاجرت به اندونزی از طریق ازدواج

یکی از کم هزینه ترین و یا حتی ساده ترین راه برای مهاجرت به اندونزی،مهاجرت از طریق ازدواج است. به این معنی که فرد متقاضی برای اخذ اقامت خود و تابعیت در کشور اندونزی به عنوان یک شهروند بایستی با فردی که اقامت دائم در آنجا را دارد ازدواج کند. البته فردی که مقیم کشور اندونزی است باید حتماً تمکن مالی خود را به دولت این کشور به اثبات برساند تا به این طریق مجوز اقامت در اندونزی برای فرد مهاجر صادر گردد. جالب اینجا است که ویزای اقامت بلافاصله پس از اثبات ازدواج زوجین صادر می شود.

منبع : مهاجر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits