دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
منتظر نباش٬ این فست فود ایرانی را حتما امتحان کن!
5
گوزلمه یک فست فود ایرانی به شمار می‌آید و یکی از غذاهای محلی ارومیه است که با سیر، تخم‌مرغ، ماست، روغن و نمک درست می‌شود. «گوزلمه» در زبان ارومیه‌ای به‌معنای «منتظر نباش» یا «صبر نکن» است .

دلیل نام‌گذاری این غذا این است که تهیه گوزلمه به زمان بسیاری نیاز ندارد و بسیار ساده است. گوزلمه یک فست فود ایرانی به شمار می‌آید و شما می‌توانید آن را با کمی تزئین، به پیش‌غذایی مجلسی نیز تبدیل کنید. این غذای لذیذ معمولا با نان خشک به‌عنوان صبحانه، عصرانه یا شامی سبک سرو می‌شود.

گوزلمه /غذای محلی ارومیه

گوزلمه یکی از غذاهای خوشمزه ارومیه می باشد که به معنی منتظر نباش یعنی زمان زیادی برای تهیه غذا لازم نیست صبر کنید و سریع این غذا حاضر می شود. این غذا در گذشته بسیار پر کاربرد بود زمانی که برای کسی مهمون سر زده می آمد گوزلمه را برای آنها درست می کردند چون هم زمان زیادی برای تهیه نمی خواست و هم بدون رودربایستی از هم این غذا را درست می کردند. گوزلمه در واقع از تخم مرغ و ماست تهیه می شود و بسیار مقوی است و شما می توانید برای وعده صبحانه یا عصرانه و یا یک شام سبک در نظر بگیرید. گوزلمه را با نان یوفکا درست می کنند که بیشتر بیس آن برای ترکیه می باشد ورژن ارومیه آن بسیار ساده و عامه پسند است. گوزلمه را برای خانواده و بچه ها تهیه کنید و در کنار هم یک صبحانه و یا یک وعده جذاب را میل کنید.

گوزلمه /غذای محلی ارومیه

می توانید ماست و سیر را با هم مخلوط کنید و روی تخم مرغ ها ریخته و با همان ظرف سرو کنید.در صورت سرخ کردن سیر با تخم مرغ بوی سیرها بسیار کمتر خواهد شد اگر دوست دارید سیر بوی کمتری دهد این روش را اجرا کنید.حتما از ماست چکیده یا کیسه ای استفاده کنید اگر ماست شما آبکی است می توانید آن را داخل پارچه نخی ریخته و آب اضافی آن را بگیرید تا چکیده شود.می توانید برای گرفتن سردی ماست مقداری نعنا خشک روی مواد ریخته سپس سرو کنید.گوزلمه مانند دیگر املت و غذاها با نان سرو می شود.

گوزلمه /غذای محلی ارومیه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits