دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معیار های انتخاب بهترین گیتار چیست ؟
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله قصد داریم معیار هایی که در خرید گیتار به شما کمک می کنند را به شما معرفی تا با توجه به این معیار ها ، بتوانید بهترین گیتار ممکن را خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

گیتار یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین ساز هایی است که در دنیای امروزی در بسیاری از سبک ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال، سبک هایی که در حال حاضر بیشترین طرفدار را دارند، در ساخت آن ها از گیتار استفاده شده است و این موضوع باعث می شود تا بسیاری از افراد به سمت این ساز جذب شوند. اما برای فراگیری گیتار و همچنین برای دریافت صدای بسیار حرفه ای، در مرحله اول شما به یک ساز بسیار با کیفیت نیاز دارید تا نه تنها بتوانید با استفاده از آن به نواختن گیتار بپردازید، بلکه بتوانید صدای مورد علاقه خود را نیز به دست بیاورید. در این مقاله قصد داریم معیار هایی که در خرید گیتار به شما کمک می کنند را به شما معرفی تا با توجه به این معیار ها ، بتوانید بهترین گیتار ممکن را خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

چوب ها و متریال مختلف را بشناسید

همانطور که می دانید، اکثر گیتار ها با استفاده از ترکیبات چوبی ساخته می شوند. اما شاید جالب باشد که بدانید چوب های متنوع باعث می شوند تا صدای گیتار شما نیز متفاوت شود. به همین دلیل است که شرکت ها برای ساخت گیتار های مختلف از چوب های مختلفی استفاده می کنند که این موضوع باعث می شود تا گیتار های مختلف صدا های متفاوتی داشته باشند. از طرفی، این صدا ها باعث می شوند تا شما بتوانید در برخی از سبک های خاص، راحت تر به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. چوب ماهاگانی، یکی از مشهور ترین چوب هایی است که در ساخت انواع گیتار مورد استفاده قرار می گیرد اما دلیل آن این است که نه تنها این چوب از استحکام فوق العاده ای برخوردار است، بلکه باعث می شود تا بتوانید صدایی بسیار گرم و حجیم را از گیتار خود به دست بیاورید. از طرفی، بسیاری از شرکت ها از چوب هایی مانند آلدر یا بیس وود برای ساخت بدنه گیتار های خود استفاده می کنند و دلیل آن این است که این چوب ها صدای بسیار شفاف و تیزی را در اختیار نوازنده قرار می دهند. اما تنها چوب بدنه بر صدای گیتار تاثیرگذار نیست. چوب نک، چوب فرت برد و حتی متریالی که سخت افزار گیتار با استفاده از آن ساخته شده نیز در صدای گیتار تاثیر گذار است.

گیتار

الکترونیک ساز، موثر ترین ویژگی گیتار ها

شاید با خود تصور کنید که تنها گیتار های الکتریک دارای قطعات الکترونیکی است، اما باید بدانید که بسیاری از گیتار های آکوستیک و کلاسیکی امروزی نیز دارای قطعات الکترونیکی می باشند. به طور کلی، قطعات الکترونیکی و پیکاپ ها، تاثیر زیادی بر صدای گیتار های الکتریک دارند. به همین دلیل است که شرکت های مشهور و گیتار های گران قیمت از پیکاپ های بسیار گران قیمت و مشهور بهره می برند تا به این ترتیب نوازنده ها بتوانند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که همانند چوب ها، پیکاپ های مختلف نیز به شدت در صدا تنوع ایجاد می کنند و به همین دلیل است که افراد در سبک های مختلف، از پیکاپ های گوناگونی استفاده می کنند. برای مثال، یک نوازنده بلوز عموما از گیتار هایی استفاده می کند که دارای پیکاپ سینگل کویل باشند. اما از طرفی، نوازنده های سبک متال عموما از گیتار هایی استفاده می کنند که دارای پیکاپ های هامباکر باشند.

حتماً بخوانید:
لیست قیمت گیتار

لیست قیمت گیتار

در این بخش قیمت انواع گیتار کلاسیک، الکترونیک، آکوستیک شامل برندهای : یونیک، یاماها، گریپ، پرز، پارسی، هوهنر، هافنر، مستر ورک، مانوئل رودربگز،…

اما استفاده از پیکاپ ها تنها در گیتار های الکتریک نیست بلکه بسیاری از شرکت های تولید کننده گیتار های آکوستیک نیز از پیکاپ و پری امپ ها در ساخت گیتار های خود بهره می برند. دلیل استفاده از پیکاپ در گیتار های آکوستیک، این است که بسیاری از افراد می خواهند با استفاده از گیتار های آکوستیک خود به ضبط پرداخته یا در اجرا های زنده به دنبال صدا های بلند تر و زنده تری هستند. برای این کار لازم است تا با استفاده از میکروفون های مختلف و تکنیک های صدا برداری خاص، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. اما استفاده از پیکاپ کار شما را به شدت آسان تر می کند. هنگامی که شما می خواهید یک گیتار آکوستیک پیکاپ دار را ضبط کنید، تنها کافی است تا گیتار خود را به کارت صدا متصل کرده و به صورت مستقیم آن را در نرم افزار میزبان خود ضبط کنید. همچنین شما می توانید گیتار خود را مستقیما به سیستم PA سالن متصل کرده و به این ترتیب به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

سبک و مورد استفاده خود را بشناسید

تمامی نکاتی که گفته شد را باید برای سبک و یا استفاده خود در نظر داشته باشید، برای مثال شما نمی توانید گیتاری را تهیه کنید که دارای پیکاپ های سینگل کویل است و یا از چوب تمام ماهاگانی بهره می برد و انتظار داشته باشید تا بتوانید با استفاده از این ساز صدای مناسب برای سبک مدرن متال داشته باشید. همچنین اگر شما به دنبال خرید یک گیتار آکوستیک برای تمرین در اتاق خود هستید، به گیتار های پیکاپ دار نیازی ندارید.

گیتار مورد نظر را از کجا تهیه کنیم؟

حال که با معیار های مختلف آشنا شدیم و دانستیم که برای خرید یک گیتار خوب باید به چه نکاتی توجه کرد، زمان آن فرا رسیده است تا گیتار خود را سفارش دهید و از مسیر یادگیری ساز جدید خود لذت ببرید. فروشگاه سازکالا، یکی از معتبرترین فروشگاه های موسیقی کشور است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید ساز مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. از ویژگی های این فروشگاه اینترنتی می توانیم به هزینه ارسال رایگان و فروش اقساطی 24 ماهه اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت Sazkala.com مراجعه و یا با شماره 02154772 تماس حاصل فرمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits