دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معلم خصوصی خوب باید چگونه باشد؟ ویژگی های یک معلم خوب و نمونه
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین توصیه برای انتخاب معلم خصوصی خوب : در این مقاله توصیه های بسیار خوبی برای انتخاب معلم خصوصی خوب و مجرب با قیمت مناسب ارائه شده است. اگر در جستجوی یک معلم خصوصی خوب برای موفقیت در درس و تحصیل هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

انتخاب معلم خصوصی

اگر به دنبال یک معلم خصوصی خوب برای تدریس و یا رفع اشکال هستید، توصیه می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. معلم خصوصی علاوه بر هزینه های بالایی که به همراه دارد، اگر به درستی انتخاب نشود می تواند ضرر و زیان هایی به دانش آموز وارد کند. نحوه تدریس دبیر و رفع اشکال او موجب ثبت مطالب درسی در ذهن دانش آموز می شود.

اگر با شیوه های اشتباه این مطالب آموزش داده شود تا پایان به اشتباه در ذهن دانش آموز حک می شود. برای همین اگر قصد دارید که برای پیشرفت در درس ها از معلم خصوصی استفاده کنید، حتما توصیه هایی که در این مطلب در مورد ویژگی های معلم خصوصی خوب، گفته می شود را رعایت کنید.

چه زمانی نباید معلم خصوصی داشته باشیم؟

معلم خوب باید چگونه باشد

از عنوان بالا تعجب نکنید! همیشه نیازی نیست که سریعا به معلم مراجعه کنید. بلکه در ابتدا اگر در درسی مشکل دارید و آن را متوجه نمی شوید و یا نمره پایینی گرفته اید، کمی صبر کنید در ابتدا موارد زیر را بررسی کنید و تمامی اقداماتی که گفته می شود را انجام دهید.
اگر بعد از انجام اقدامات زیر همچنان مشکل داشتید، حال برای معلم خصوصی خوب در تهران اقدام کنید. اما در اکثر مواقع مشکلات درسی دانش آموزان با تکنیک ها و راه حل های زیر حل می شود.

1) در ابتدا اطمینان حاصل کنید که درسی که در آن مشکل دارید را به درستی مطالعه می کنید و شیوه مطالعه صحیح آن درس را می دانید. در خیلی از مواقع مشکلات درسی ما از عدم مطالعه صحیح آن درس می باشد.

2) اگر هنوز به اندازه کافی تمرین حل نکرده اید و نمونه سوالات مختلف را از آن درس ندیده اید اصلا اقدام به گرفتن معلم خصوصی در منزل نکنید. چرا که کلید موفقیت در هر درس تکرارو تمرین کافی است و با تمرین بسیار می توانید تسلط بالایی در آن مبحث پیدا کنید. برای همین موضوع حتما در ابتدا نمونه سوالات آن مبحث را کامل حل کرده و به خوبی تمرین کنید اگر هنوز در آن مبحث مشکل داشتید حال به گرفتن معلم خصوصی خوب در درس مورد نظر اقدام کنید.

ویژگی های یک معلم خوب

بهترین زمان برای اخذ معلم خصوصی برای تدریس و رفع اشکال

معمولا در نزدیکی امتحان ها تمامی دانش آموزان و خانواده ها به فکر داشتن یک معلم خوب برای آمادگی در امتحان می افتند. اما بدترین زمان ممکن برای داشتن معلم خصوصی همین نزدیک به امتحانات ترم اول و دوم می باشد. چرا که هم نزدیکی به امتحان موجب می شود که فرصت کافی برای مطالعه و تسلط یافتن بر مباحث را نداشته باشید .

همچنین به دلیل حجم کاری زیاد دبیران زمان کلاس ها فشرده می شود و یا دبیران خسته و بی حوصله از کلاس های پشت سر هم می شوند. برای همین بهترین زمان استفاده از معلم خصوصی اواخر آبان ماه و اواخر فروردین ماه می باشد که حتی دبیران خصوصی فراتر از کلاس معلم به شما تدریس کنند تا سریع تر مطالب را یاد بگیرید و فرصت بیشتری برای تمرین کردن داشته باشید.

معلم خصوصی خوب را چگونه پیدا کنیم؟

این روزها تدریس کاری فراگیر شده است. معمولا افرادی که در مدرسه و یا دانشگاه در درسی قوی بوده اند رو به تدریس اورده اند. اما تدریس یک موضوع نیاز به تبحر و تجربه بالا دارد. علاوه بر آن یک معلم خصوصی خوب باید بتواند با دانش آموز ارتباط خوبی برقرار کند. و روی مطالب کتاب درسی و روش های جدید تدریس مسلط باشد.
اما دبیر خصوصی خوب در هر درسی ویژگی های مربوط به خودش را دارد. مثلا ویژگی های دبیر ریاضی با دبیر ادبیات بسیار متفاوت است. برای همین برای هر درس ویژگی هایی که یک دبیر خوب باید داشته باشد را معرفی می کنیم.در ادامه ویژگی های معلم خصوصی خوب در هر درس را بیان می کنیم.

معلم خصوصی خوب

  • معلم خصوصی خوب در درس ادبیات

اگر در درک ادبی مشکل دارید با مطالعه به تنهایی نمی توانید در این درس پیشرفت کنید. شاید عجیب باشد که برای یک درس عمومی معلم خصوصی بگیرید. اما باید بگویم درس ادبیات با ضریب 4 یکی از مهم ترین درس های دبیرستان می باشد. برای همین موضوع یک دبیر خوب در این درس باید درک ادبی بالایی داشته باشد و بتواند این درک ادبی را به دانش آموز نیز بیاموزد.

استفاده از روش های حفظی و یا روخوانی از کتاب درسی برای این درس مشکل گشا نیست. بلکه یک دبیر ادبیات خوب با ویژیگ های مناسب برای تدریس این درس باید به دانش آموزمفاهیم، ارایه های ادبی و دستور زبان بیاموزد و درک ادبی دانش آموز را بالا ببرد. برای این درس یک جزوه موضوعی خوب بسیار مورد نیاز می باشد.

  • معلم خصوصی خوب در درس عربی

یادگیری این درس بسیار مشکل است چرا که قواعد آن پیچیدگی های خودش را دارد. تشخیص قواعد عربی و درک مفاهیم ان بسیار مهم است . برای همین یک دبیر عربی خوب باید در ابتدا خودش به زبان عربی مسلط باشد. و بتواند قواعد عربی را با استفاده از روش های کدینگ و داستان سازی بیاموزد. روش هایی که تا مدت ها در ذهن دانش آموز بماند. انتقال خوب مفاهیم از ویژگی های دبیر عربی خوب می باشد.

ویژگی های یک معلم خوب در دبستان

  • معلم خصوصی خوب درس زبان

معمولا یادگیری لغات با استفاده از روش های فیش نویسی امکان پذیر است. اما اگر می خواهید برای یادگیری گرامر از دبیر زبان استفاده کنید باید بدانید که یک دبیر خوب باید تمرین های متنوع و گسترده ای را در اختیار شما قرار دهد. چرا که گرامر زبان مملو از استثنا ها می باشد. آموزش همگام با تمرین در این درس اهمیت بسیار بالایی دارد.

حتماً بخوانید:
10 انشا در مورد (اگر من معلم بودم) برای پایه سوم تا نهم

10 انشا در مورد (اگر من معلم بودم) برای پایه سوم تا نهم

انشا در مورد اگر من معلم بودم مناسب پایه های دبستان و متوسطه میباشد که دانش آموزان عزیز میتوانند از این صفحه برای انشا در مورد اگر من معلم بود…
  • معلم خصوصی خوب در درس فیزیک و ریاضی

روش های تدریسی که در ان حفظ کردن جایی نداشته باشد از ویژگی های معلم خصوصی خوب ریاضی و فیزیک می باشد. معلم خصوصی ریاضی و فیزیک باید به شما بیاموزد که چگونه از روی مطالعه سوال بتوانید راه حل را تشخیص دهید. روش های حل سریع مسائل را به شما یاد بدهد .و درک شما از حل مسائل را افزایش دهد.

  • معلم خصوصی خوب در درس شیمی

این درس مشکل قریب به اتفاق اکثر دانش آموزان است. ماهیت خواندنی- تمرینی این درس موجب شده که احساس نیاز به معلم خصوصی در این درس بسیار زیاد باشد. حل مسائل درس شیمی خیلی گنگ و پیچیده است. معلم خصوصی توانا در درس شیمی در ابتدا به دانش آموز می آموزد که هدف از هر مسئله چیست. مثلا در مسائل درصد خلوص در ابتدا درک درستی از خالصی و ناخالصی به دانش اموز باید بدهد. استفاده از روش های میانبر برای حل مسئله و داشتن یک جزوه کامل و خلاصه برای این درس از ویژگی های خوب معلم شیمی است.

چگونه یک معلم خوب انتخاب کنیم

  • معلم خصوصی خوب برای درس زیست شناسی

جزوه جزوه جزوه . یک معلم خوب درس زیست شناسی در ابتدا باید در یک جزوه تمام و کامل تمامی نکات مربوط به همرا جمع آوری کرده باشد. همچنین به دانش آموز مطالعه ترکیبی و روش های تست زنی را به خوبی آموزش دهد. این درس علتوه بر تعدد در مطالعه نیاز به یک دسته بندی مشخص دارد که انجام دادن این دسته بندی فقط از یک معلم خصوصی خوب ساخته است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits