دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنیر پیتزا برای کودکان : آیا پنیر پیتزا برای کودکان مضر است ؟
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنیر پیتزا از شیرپرچرب تهیه می شود ، با مضرات استفاده از پنیر پیتزا برای کودکان بیشتر آشنا شوید.

مضرات پنیر پیتزا برای کودکان

پنیر پیتزا نوعی پنیر است که با دیدن میزانی حرارت روی غذا به خصوص پیتزا آب می شود .

پنیر پیتزا روی پیتزا می ریزند تا اجزای تشکیل دهنده ی پیتزا به راحتی به هم چسبیده شوند . پنیر پیتزا بخاطر خاصیت چسبندگی که دارد مانع از ریختن مواد تشکیل دهنده به هنگام خوردن می شود .

پنیر پیتزا که از شیرچرب درست می شود ، بسیار چرب است ، صد درصد چاق کننده و علاوه بر این سرطان زا هم هست .

در ایران ، دو نوع پنیر پیتزا وجود دارد ، یکی در آن از مواد لبنی نظیر روغن و کره و کازئین به کار برده می شود و نوع دیگر آن منشا گیاهی دارد.

هر دو نوع پنیر پیتزا در هر هر صورت حاوی چربی قابل توجهی هستند، افزود: چربی موجود در پنیر پیتزا واقعا مضر است چرا که اول اینکه اشباع شده و دوم ترانس است. اگر می خواهید پنیر پیتزای موجود در فست فودها ضرر کمتری برای بدن شما داشته باشد بهتر است آن را سبزیجات مصرف کنید.

حتما کش دار بودن تکه های پیتزا را دیده اید. این کش دار بودن به این دلیل به وجود آمده است که در پنیر پیتزا به شکل واقعا بدی اسید چرب ترانس به کار برده شده است. این ماده غذایی صد در صد منفی باعث گرفتگی رگ های خونی می شود.

یک برش از پنیر پیتزا دارای موادی است که برای بدن واقعا ضرر دارد.

مواد تشکیل دهنده در یک برش پنیر پیتزا

  • یک گرم قند
  • 20 گرم چربی
  • سلنیوم
  • فولات
  • فسفر
  • کربوهیدرات
  • تیامین
  • نیاسین

پنیرها به دو گروه انعقادی و فراپالایش تقسیم می‌شوند. در نوع انعقادی آنزیم به ترکیب اضافه می شود و پروتئین های نامحلول رسوب می کنند. پس از آبگیری به آن نمک می زنند. در فراپالایش از شیر کمتری برای تولید استفاده می شود. این نوع پنیر انرژی بالاتری دارند.

پنیر پیتزا به دلیل دارا بودن انواع مواد مضر، چربی و قند بالا قاتل سلامتی محسوب می شوند. مصرف آن با سبزیجات توصیه می شود تا مواد مضر موجود در آن کمتر جذب بدن شوند.

پنیر پیتزا برای کودکان

آیا پنیر پیتزا برای کودکان مضر است ؟

پنیر پیتزا به گونه ای تهیه شده که خواص پنیر را دارا می باشد بنا بر این از نظر پروتئین و کلسیم مانند پنیر های دیگر است و برای بچه ها ضرری ندارد فقط باید به اندازه متعادل مصرف شود.

استفاده ازپنیر پیتزا نیز سبب جذب چربی در بدن می شود، این ماده غذایی از چربی اشباع تشکیل شده و مصرف مواد غذایی چربی دار باعث ایجاد بیماری های قلبی، عروقی، کبد چرب و افزایش وزن در اشخاص می شود.

مصرف روزانه نمک در کشور ما باید سه الی پنج گرم باشد که با خوردن پیتزا و فست فودها این رقم تا حدود ۷ الی ۱۰ گرم افزایش می یابد و سبب جذب چربی و کالری در بدن می شود.

خوردن پیتزا و غذاهای شبیه به آن یک یا دو بار در ماه اشکالی ندارد، اما چنانچه بنیه غذایی اشخاص به طور روزانه تغییر کند و به سمت این مواد غذای کشیده شودبه بیماری های غیر واگیر مبتلا می شود.

استفاده از پنیر پیتزا به مقدار فراوان، سبب می شود که پیتزا کالری زیادی داشته باشد.

کلام آخر :
بهتر است پیتزا را در منزل تهیه کنید؛ از آرد سبوس‌دار برای تهیه خمیر استفاده نمایید و به جای استفاده از سوسیس و کالباس، از تکه‌های گوشت، مرغ، انواع سبزیجات و کمی پنیر پیتزا استفاده نمایید و آن را در فر تهیه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits