دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر!
1
در صدر فهرست پیرترین بازیکنان جام بیست و دوم، نام «آلفرود تالاوِرا» دروازه‌بان ذخیره تیم مکزیک دیده می شود. این دروازه‌بان 40 سال از سال 2011 تاکنون 40 بازی ملی انجام داده و نامش در لیست مکزیک در جا‌های جهانی 2014، 2018 و 2022 قرار گرفته است.

در فهرست 10 بازیکن پیر جام جهانی نام ستاره‌هایی همچون پپه، دنی آلوز، تیاگو سیلوا و کریستیانو رونالدو هم وجود دارد.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

لیست مسن‌ترین بازیکنان این دوره به شرح زیر است:

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

آلفردو تالاورا ( زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲) یک بازیکن فوتبال اهل مکزیک است.وی همچنین در تیم ملی فوتبال مکزیک بازی کرده‌است.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

آتیبا هاچینسون ( زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۸۳) بازیکن فوتبال در پست هافبک اهل کانادا است.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

کپلر لاوران دِ لیما فریرا (زادهٔ ۲۶ فوریهٔ ۱۹۸۳) که با نام پپه شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال زاده برزیل است که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال بازی می‌کند. پپه به دلیل قدرت بدنی بالا و برتری در دوئل‌های تک به تک به عنوان یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

ایجی کاواشیما با ملیت کشور ژاپن، 39 سال (20 مارس 1983) سن دارد، قد او 185 سانتی‌متر می‌باشد. ایجی کاواشیما به عنوان دروازه‌بان برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .این بازیکن در حال حاضر با شماره 16 برای تیم فوتبال استراسبورگ و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی ژاپن بازی می‌کند.آخرین بازی ایجی کاواشیما برای تیم فوتبال ژاپن مقابل تیم کانادا می‌باشد. این بازی با نتیجه ژاپن (1 - 2) کانادا به پایان رسید.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

دنیل آلوز دا سیلوا ( زادهٔ ۶ مهٔ ۱۹۸۳) بازیکن فوتبال اهل برزیل است که در پست مدافع راست برای باشگاه اونیورسیداد ناسیونال و تیم ملی فوتبال برزیل بازی می‌کند. از او به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال یاد می‌شود. او با ۴۳ قهرمانی در سطح بزرگسالان، پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

پاسفیر اولین بازیکن هلندی نیست که در 39 سالگی به تیم ملی می رسد و برای اولین بار جام جهانی را تجربه می کند. ساندر باشکر در سال 2010 وقتی 39 ساله بود، برای اولین بار با پیراهن تیم ملی هلند به میدان رفت و در نهایت به عنوان دروازه بان سوم، لاله های نارنجی را در جام جهانی 2010 همراهی کرد.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

ایمن المثلوثی (زادهٔ ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال اهل تونس است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ستاره ساحلی و باشگاه فوتبال آفریقایی اشاره کرد.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

تیاگو امیلیانو دا سیلوا ( زاده ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۴ در ریو دو ژانیرو) که بیشتر با نام تیاگو سیلوا شناخته می‌شود، مدافع میانی برزیلی است. او هم اکنون برای باشگاه چلسی بازی می کند. او یکی از برترین مدافعان فوتبال دنیا به شمار می رود.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

رونالدو در نخستین بازی ملی خود در تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۰۳ در برابر تیم ملی فوتبال قزاقستان بازی کرد. او در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ پرتغال، دوگل برای تیم ملی خود به‌ثمر رساند: نخستین گل او در بازی‌های گروهی مقابل یونان و گل دوم او مقابل هلند در مرحلهٔ نیمه‌نهایی بود. با گل او به هلند، پرتغال به مرحلهٔ پایانی راه‌یافت؛ اما در نهایت از یونان شکست‌خورد و نایب‌قهرمان شد. در همان سال، با تیم ملی خود در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ شرکت‌کرد.

مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قطر

دنی ووکوویچ ( زادهٔ ۲۷ مارس ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل استرالیا است.از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پرث گلوری، باشگاه فوتبال سنترال کوئست مارینرز و باشگاه فوتبال کونیااسپور، باشگاه فوتبال ولینگتون فونیکس اشاره کرد.وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال استرالیا بازی کرده‌است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits