دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با مزایای کفی و کفش طبی و استاندارد برای کودکان آشنا شوید !
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استفاده از کفش طبی بچگانه و کفی طبی کودکان یکی از موثرترین روش های مراقبت و حمایت از پاهای کودکان به شمار می رود. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از کفی و کفش طبی کودکان می پردازیم.

مزیت استفاده از کفش طبی برای کودکان

پای کودکان، بعنوان یکی از مهم ترین اعضای آنها، نقشی اساسی در رشد و سلامت آنها دارد. حمایت و مراقبت از پاها در سنین کودکی، موجب پیشگیری و درمان برخی از مشکلات و ناهنجاری هایی که ممکن است برای پای کودک ایجاد شود، خواهد شد. کودکان زمان زیادی را صرف بازی، دویدن و هر فعالیت دیگری که پاها در آنها نقش اساسی دارند، می کنند. از این رو محافظت از پای فرزندانتان، امری بسیار ضروری و مهم در سلامتی و رشد آنها محسوب می شود.

فواید کفی و کفش طبی کودکان

کفش طبی کودکان در مقایسه با کفش های معمولی سبک تر، محدود کننده تر، پهن تر و نرم تر است. این کفش ها اغلب برای کودکانی که دچار ناهنجاری هایی نظیر داخل برگشتگی پنجه پا یا به خارج برگشتگی شدید پا، کف پای صاف و… شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از کفش طبی برای این کودکان به منظور راحتی در راه رفتن و از بین بردن این ناهنجاری ها لازم و ضروری می باشد.

فواید کفی و کفش طبی

از آنجایی که اصلاح ساختار پای کودکان تا سنین ۷، ۸ سالگی ادامه دارد، استفاده از کفش طبی تا این سنین در پیشگیری و درمان مشکلات و ناهنجاری های پای آنها نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. ساختار کفش طبی کودکان برای سنین مختلف، متفاوت خواهد بود. برای تهیه کفش های طبی کودکان باید به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید.

اهمیت استفاده از کفش طبی کودکان

ممکن است کودکان در سنین مختلف و به دلایل متفاوت نیاز به استفاده از کفش طبی داشته باشند. استفاده از کفش طبی کودکان علاوه بر مراقبت و حمایت از پاهای کودکان، مزایای زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از کفش طبی کودکان عبارتند از:

  • پشتیبانی از مکانیزم و ساختار پا و مچ پاها
  • برطرف کردن مشکلات قوزک پا
  • حفظ تحرک و راحتی
  • پیشگیری و درمان مشکلات راه رفتن
  • درمان صافی کف پا
  • رفع درد
  • پیشگیری و درمان مشکلات پاها و ناهنجاری ‌های مادرزادی و اکتسابی

فواید کفش طبی کودکان

کفی طبی کودکان

پای کودکان از بدو تولد تا ۳ سالگی دارای قوس نمی باشند و از این سنین به بعد قوس کف پای آنها به مرور ایجاد می شود و شکل می گیرد. برای جلوگیری و درمان برخی از ناهنجاری ها و مشکلاتی که ممکن است برای پای فرزندانتان ایجاد شود، حمایت و مراقبت از قوس پای آنها ضروری است. برای مراقبت از قوس کف پا، ماهیچه و عضلات کف پای کودکان می توان از کفی طبی کودکان که در کفش های آنها قرار می گیرد، استفاده نمود.

از آنجایی که برخی کودکان با کفش های طبی راحت نیستند و دچار محدودیت های حرکتی می شوند، کفی طبی کودکان می تواند گزینه ی مناسب تری برای این دسته از کودکان باشد. این کفی ها اغلب قابلیت جابه جایی دارند و می توان آنها در تمامی کفش های کودکان قرار داد.

مزایای کفی طبی کودکان

همانطور که گفتیم کفی طبی کودکان برای پیشگیری و درمان مشکلات و ناهنجاری های مربوط به پای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این کفی ها علاوه بر مراقبت و حمایت از پای فرزنداتان، مزایای دیگری نیز برای آنها به همراه خواهند داشت. از جمله مهمترین مزایای استفاده از کفی طبی کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کفش طبی بچگانه

  • اصلاح ناهنجاری های پای کودک
  • جلوگیری از ایجاد تحریک، تاول و ناراحتی پا
  • کاهش فشار وارد شده به پای کودکان
  • افزایش سطح راحتی کفش
  • پشتیبانی از قوس کف پای کودک
  • کاهش خستگی پا
  • بهبود سلامت کمر، زانو و مچ پای کودکان
  • بهبود سلامت پاشنه

کفش طبی کودکان برای درمان صافی کف پا

از آنجایی که کفی و کفش طبی کودکان باید متناسب با پای آنها باشد، لازم است کف پای کودک به دقت اسکن شود. پزشک ارتوپد با اسکن پای کودک به خوبی مشکلات، ناهنجاری ها و جزئیات پای فرزند شما را بررسی می کند و با تشخیص دقیق و نیاز پای کودک، یک کفی یا کفش طبی مناسب برای فرزندتان تجویز می نماید. اسکن کف پا کودک این امکان را برای پزشک فراهم می کند تا به طور کامل هرآنچه لازم است از پای کودک بداند را مورد بررسی قرار دهد.

منبع : کاویان طب



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits