دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه مربای آلبالو بدون شکر و رژیمی
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر یک مربا با خاصیت رژیمی می خواهید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلبالو بدون شکر و رژیمی آشنا شوید. این مربا بسیار خوشمزه و با خاصیت است و تنها با چند افزودنی طبیعی طعم شیرینی به خود می گیرد.

طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی با طعم عالی

اگر شما هم به مربا علاقه زیادی دارید و برای وعده های صبحانه از خوردن آن لذت می برید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی آشنا شوید. این مربا برای افرادی که می خواهند، وزن نرمالی داشته باشند، مناسب است. تهیه انواعی از مرباهای خانگی با طعم و مزه های متنوع کار بسیار ساده ای است.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
آلبالو تازه:۳۰۰ گرم
وانیل:۴ قاشق غذاخوری
دانه چیا:۴ قاشق غذاخوری
شیره خرما:به میزان دلخواه

طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی در منزل

برای داشتن این مربای بی نظیر باید ابتدا آلبالوها را به خوبی از دم جدا کرده و بشویید. بعد از اینکه آلبالو را درون آبکش قرار داده و آب آن به خوبی کشیده شد، باید آلبالو را با دست یا با استفاده از یک دستگاه به خوبی دانه کنید.

روی آلبالوها مقداری آب جوش ریخته و میزان آب جوش را می توانید به انداز یک بند انگشت روی آلبالوها در نظر بگیرید. حالا به مدت دقیقه زمان دهید تا آلبالوها به خوبی پخته شود. شما می توانید در این بخش به سراغ دیگر مراحل تهیه این مربا بروید.

حالا مربا را از روی حرارت بردارید و زمان داده تا مربای شما از حرارت بیافتد و کمی خنک شود. در این بخش می توانید از دانه چیا استفاده کنید. فرق این مربا با دیگر مرباها این است که شما می توانید به جای شکر از مقداری شیره خرما یا شیره های دلخواه دیگر برای شیرین کردن مربا استفاده کنید.

مربای آلبالو رژیمی با طعم عالی

پس مقداری شیره خرما را به مربای خود اضافه کرد و به اندازه ای که می دانید، شیرینی آن بنا به ذائقه شما است، شیره را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم زده و زمان دهید تا شیره خرما به خرد مربای آلبالوها برود.

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی می توانید، مرباهای خود را درون شیشه ها سرو نمایید. درب شیشه را یک شبانه روز باز گذاشته تا هوای اضافی آن خارج شود و به این صورت مربای شما کپک نزد. این مربا طعم خوش رنگ تری دارد که به دلیل افزودن شیره خرما می باشد.

حتماً بخوانید:
طبع آلبالو چیست ؟ میوه ی آلبالو گرم است یا سرد ؟

طبع آلبالو چیست ؟ میوه ی آلبالو گرم است یا سرد ؟

آلبالو نیز همانند سایر مواد غذایی دارای طبعی است که دانستن آن می تواند در نحوه مصرف آن اثرگذار باشد. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با طبع…

این مربا را می توانید برای وعده های مختلفی نیز سرو کنید. این مربا برای انواع شیرینی ها و دسرها نیز استفاده می شود که هم پر خاصیت بوده و هم طعم فوق العاده ای دارد. این مربای خوش رنگ را با همین دستور تهیه کرده و در خانه استفاده کنید.

منبع : آرگا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits