دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وظیفه مثلث صورتی داخل چشم چیست ؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در واقع مثلث صورتی داخل چشم که امروزه در تنها در برخی از حیوانات و جانداران وجود دارد خصوصیات و مزیت های بی شماری خواهد داشت که در این مقاله به بیان آن ها پرداخته ایم.

اطلاعات جالب در مورد مثلث صورتی داخل چشم

مثلث صورتی شکل در گوشه چشم با نام " پلیکا سمیلوناریس " شناخته می شود. اما این مثلث صورتی رنگ در گوشه ی چشم به چه درد میخورد؟

تکامل گرایان معتقدند که وجود این مثلث صورتی " پلیکا سمیلوناریس "در گوشه چشم انسان اثبات می ‎کند که آدمیان از موجوداتی که زمانی پلک سوم داشتند تکامل یافتند و استدلال آن ها این است که ما این ارگان کوچک را بی فایده می ‎دانیم چرا که هنوز دلیل وجودش داخل چشم را نمی ‎دانیم.

برخی از دانشمندان معتقدند که وجود این مثلث صورتی در گوشه چشم " پلیکا سمیلوناریس " اثبات تکامل نیست و فقط باعث ایجاد ماده ای می ‎شود که صبح ها در گوشه ی چشم مان جمع می ‎شود که این ماده ترکیبی از ترشحات بعضی غده ها ازجمله غدد اشکی، غدد مخاطی بینی و غده های مربوط دیگراست و این مثلث صورتی رنگ می ‎تواند به این ترشحات کمک کند چرا که سرشار از سلول هایی است که باعث ایجاد مخاط می ‎شوند.

مثلث صورتی گوشه چشم پلیکا سمیلوناریس

بنابراین دلیل وجود قسمت صورتی رنگ گوشه چشم " پلیکا سمیلوناریس " چیست ؟

هر دو قسمت این بخش صورتی رنگ مثلثی شکل حاوی سلول هایی هستند که با ترشح مایعی چشم را مرطوب نگه می ‎دارند و از آن به خوبی محافظت می ‎کنند.

اگر بقایای پلک سوم بوده چه حیف که برای انسان حفظ نشد چرا که هم کارآیی عینک افتابی را داشت و هم کاربرد عینک های شنا.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits