دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد تجویز و مصرف قرص متازیرو
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طریقه مصرف قرص متازیرو و احتیاط های دارویی آن : قرص متازیرو را در این مطلب برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی که نیاز است در رابطه با این داو داشته باشید را برای شما خواهیم نوشت.

قرص متازیرو یکی از داروهای بسیار خوب برای درمان درد سینه و مشکلات قلبی مناسب می باشد و همچنین می توان فشار خون بالا را نیز با استفاده از این دارو درمان نمایید. در ادامه شما را با این دارو آشنا می کنیم.

اطلاعاتی در مورد داروی متازیرو

این دارو با مهار کردن گیرنده های بتا می تواند به درمان آنژین صدری، نارسایی قلبی و فشار خون بالا کمک نماید. استفاده از این قرص معمولا برای افرادی می باشد که فشار خون بالا دارند تجویز می شود و با استفاده از آن جلوی بسیاری از بیماری های قلبی و سکته های بسیار گسترده گرفته می شود. نقش قرص متازیرو با مهار کردن گیرنده ها می باشد و بهتر است زیر نظر متخصص از این دارو استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است خطراتی برای شما به همراه داشته باشد.

موارد مصرف​ قرص متازیرو

نحوه استفاده از دارو

این دارو را مجاز به استفاده یک بار در روز هستید و باید همانطور که پزشک تجویز می نمایید میل کنید. استفاده بی رویه از دارو می تواند خطراتی برای شما به همراه داشته باشد از این رو بهتر است به همراه غذا و یا بعد از آن میل نمایید و ساعت مشخصی را برایش در نظر داشته باشید تا خوردن دارو را فراموش نکنید.

عارضه های احتمالی

هر داروی شیمیایی می تواند عارضه هایی را با خود به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا یک سری اطلاعاتی در مورد عوارض این دارو داشته باشید. عوارض این دارو عبارت است از :

 قرص متازیرو

خواب آلودگی شدید
گیجی و سردرد
خستگی شدید
اسهال
کاهش شدید ضربان قلب
کاهش میل جنسی
سرما سرما شدن ست و پاها
بروز مشکلات حساسیتی و واکنش های شدید آلرژیکی

احتیاط های دارویی

استفاده از این دارو می تواند حالت خواب آلودگی را برای شما ایجاد نماید از این رو نیاز است تا زمانی که از این دارو استفاده می کنید رانندگی نکرده و کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند را انجام ندهید.
اگر به این دارو و یا سایر داروهای مشابه حساسیت دارید بهتر است پزشک را در جریان قرار دهید.
این دارو دارای یک سری محتویات غیر فعالی می باشد که می تواند مشکلات بی شماری برایتان ایجاد نماید از این رو بهتر است قبل از استفاده تمامی این مواد را چک نمایید.

فایده قرص متازیرو

داشتن سوابق بیماری در این زمینه بسیار مهم می باشد از این رو بهتر است اگر دچار یک سری از بیماری های خاص مانند اختلال ریتم های قلبی، بلوک های قلبی، سندرم سینوس بیمار، مشکلات تنفسی، بیماری کبدی، واکنش های شدید پوستی، مشکلات جریان خون، اختلال های ذهنی و خلقی و بیماری های خاص عضلانی می باشید قبل از این که از دارو استفاده کنید پزشک را در جریان قرار دهید.
کنترل قند خون در صورت استفاده از این دارو بسیار مشکل می شود و از این رو باید سعی کنید تا مورد پایش باشید و مدام قند خون خود را اندازه گیری کنید در غیر این صورت ممکن است متوجه بالا رفتن آن نشده و مشکلاتی برای شما ایجاد خواهد شد.
علاوه بر تمامی موارد گفته شده باید یک رژیم غذایی متناسب نیز با این دارو همراه شود تا بتواند تاثیرات خود را به درستی اعمال نماید.

عوارض قرص متازیرو

عارضه های نادر

یک سری از عوارض هستند که در موارد نادر رخ می دهد بهتر است از آن ها نیز آگاهی داشته باشید و به صورت کلی هر کدام از عارضه های این دارو را مشاهده کردید باید پزشک خود را در جریان قرار دهد. عارضه ای نادر این دارو عبارت است از :
این دارو ممکن است ببا یک سری از داروها تداخل داشته باشد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه کسب نمایید و یا پزشک خود را در جریان قرار دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits