دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با کاربرد و ساختار مبل لاوست آشنا شوید !
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مبلمان لاوست در کشورمان طی چند سال اخیر و به ویژه در میان زوج‌های جوان، محبوبیت ویژه و قابل توجهی پیدا کرده‌ است. امروزه اینگونه مبلمان در مدل‌های مختلفی مانند: راحتی، تختخواب ‌شو، اسپرت و… عرضه می‌شوند.

مبل لاوست چیست؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی جالب و کاربردی درباره‌ چگونگی پیدایش مبلمان لاوست، انواع این مبلمان، کاربرد و موارد مصرف آنها و… را به اتفاق شما عزیزان بررسی نماییم. با ما همراه باشید تا با شناخت انواع آنها از جمله نوع مبل لاوست به انتخاب بهتری در زمینه خرید مبلمان و همچنین تعمیر مبل دست یابید.

چگونگی و تاریخچه‌ پیدایش

در ابتدای قرن هجدهم، مبل لاوست (loveseat) یا مبل عاشقانه به دلیل پوشاک پف‌دار و حجیم بانوان آن دوره، در ابعاد نسبتا بزرگ و عریضی ساخته شد. به طوری که حتی دو نفر نیز می‌توانستند به راحتی روی آن بنشینند! از همین رو، به آنها مبل دو نفره‌ انگلیسی نیز گفته می‌شود. ساختار مبل لاوست به صورت حرف S انگلیسی می‌باشد و دو نفر می‌توانند بدون وجود هیچ مانعی در دو طرف مبل و به گونه‌ای که رو‌به‌روی یکدیگر قرار داشته باشند، بنشینند. در این راستا مکالمه‌ صمیمانه‌‌ و دوستانه‌ای نیز داشته باشند.

مبل لاوست چیست؟

این نوع از مبل برخلاف مبلمان دیگر، از گذشته تا به امروز تفاوت چندانی پیدا نکرده است. این مدل همچنان همان ظاهر قدیمی و نوستالژیک خود را حفظ کرده‌است. لازم به ذکر است فلسفه‌ به وجود آمدن مبل لاوست با کاربردی که امروزه دارد، بسیار متفاوت می‌باشد. مبل لاوست با هر نوع چیدمان و با هر سلیقه‌ای متناسب باشد.

سرویس‌های چوبی مبل لاوست که روکش مخمل یا ابریشم دارند، برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستند، انتخابی بسیار جذاب و مناسب به شمار می‌آیند.

مبل لاوست اسپرت

برای افرادی که به دکوراسیون مدرن، مینیمال و ماوریک علاقه‌مند هستند، نوع اسپرت انتخابی بسیار عالی و مناسب می‌باشد. به طور کلی، مبلمان اسپرت لاوست نسبت به نوع راحتی آن طرح‌های ساده‌تر و جدیدتری دارند. این نوع مبلمان در قسمت‌های مختلفی مانند: اتاق خواب، فضای نشیمن و… استفاده می‌شوند. شما می‌توانید با پارچه‌های شاد، خوش‌رنگ و با طرح‌های جذاب فضایی دلنشین و پرانرژی را در منزل خود ایجاد نمایید.

مبل لاوست راحتی

مبل راحتی اغلب برای چیدمان فضاهای غیر رسمی استفاده می‌شود. نکته‌ قابل توجهی که درمورد این مبلمان وجود دارد، قوس و انحنای خاص آن است که در قسمت نشیمن‌گاه قرار دارد. این موضوع دراز کشیدن بر روی آنها را بسیار راحت و دلپذیر می‌کند. شما می‌توانید ضمن استراحت روی اینگونه مدل راحتی، به مطالعه نیز بپردازید. لازم به ذکر است انواعی از مبلمان لاوست راحتی به عنوان پاف برای پای تخت نیز کاربرد دارند.

مبل لاوست اسپرت

مبل لاوست تختخواب‌ شو

بعضی از انواع این مدل با طراحی ارگونومیک و خاصی که دارند، می‌توانند در حالت تختخواب‌شو نیز کاربرد داشته باشند. همچنین با اسفنج باکیفیتی که در ساخت آنها استفاده شده‌است، خواب بسیار راحتی را برای کاربر فراهم می‌نمایند.

طراحی مبل لاوست

طراحی این مدل از مبلمان به گونه‌ای است که دو نشیمن‌گاه به صورت S شکل و روبه‌روی یکدیگر قرار دارد و دو نفر می‌توانند بدون وجود هیچ‌گونه مانع و فاصله‌ای و به راحتی معاشرت داشته باشند. به همین علت است که این مدل با اسامی دیگری نیز شناخته می‌شود. مانند: نیمکت مکالمه، نیمکت بوسه، نیمکت معاشرت و…

این مبلمان هیچ تکیه گاهی جهت تکیه دادن می‌باشند. البته لازم به ذکر است در بعضی انواع جدید و امروزی‌تر مبل لاوست، دسته‌ها بلند طراحی شده‌اند تا کاربر بتواند به یکی از آنها تکیه دهد.

نکته: طول مبل‌های لاوست معمولا 150 سانتی متر می‌باشد. این در حالی است که مبلمان معمولی تقریبا 200 سانتی متر طول دارند.

تا چند دهه‌ گذشته، این نوع از مبل جز اشیا و وسایل عتیقه دسته‌بندی می‌شد اما امروزه کاربرد آن بسیار گسترده‌تر شده و با توجه به نیاز بازار در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و متناسب با هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود.

انتخاب مبل لاوست در اتاق خواب یا در کنار سایر مبلمان پذیرایی، سبکی خاص و دکوراسیون منحصر به فردی را به منزل شما می‌بخشد. شما می‌توانید طرح و رنگ مکملی نسبت به دیگر مبل‌های راحتی خود، برای اینگونه از مبلمان انتخاب نمایید و نیازی نیست کاملا ست و مشابه دکوراسیون فضای داخلی باشد. در این صورت دکوراسیون منزل شما بسیار ویژه، جذاب و منحصر به فرد خواهد بود.

دلایل محبوبیت مبل لاوست

ایجاد فضایی عاشقانه و صمیمانه

به همین علت است که در تمام سنین علاقه‌مندان خاص خود را دارد و در میان افراد مختلف بسیار محبوب است.

حتماً بخوانید:
چگونه یک مبل راحت انتخاب کنیم؟

چگونه یک مبل راحت انتخاب کنیم؟

چگونه یک مبل راحت انتخاب کنیم؟ اگر می‌خواهید یک کاناپه راحتی واقعا راحت داشته باشید، ‌این پیشنهادها را از دست ندهید. دکوراتورهای برجسته‌ای…

مناسب برای فضاهای کوچک و آپارتمان‌ها

با توجه به طراحی خاص و کاربردی که هر مبل می‌تواند برای دو فرد داشته باشد، این مبل گزینه‌ا‌ی بسیار مناسب و ایده‌آل برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک مانند: آشپزخانه، اتاق خواب، بالکن و… به شمار می‌رود.

طرح و رنگ‌ متنوع

حدود اوایل قرن نوزدهم، در ساخت این مدل از مبلمان از الگو، طرح و رنگ‌های ثابت و یکنواختی استفاده می‌شد ولی امروزه در طراحی آنها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید از میان طرح و رنگ متنوع و گوناگون پارچه مبل لاوست، باتوجه به سلیقه‌ خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

دلایل محبوبیت مبل لاوست

مبل لاوست ایرانی یا غربی؟

صنعت مبلمان کشور ایران با وجود شرایط تحریم‌ها و جلوگیری از واردات مواد اولیه‌ مرغوب، در حال حاضر از کیفیت بسیار بالایی برخورددار است و قابلیت رقابت با بهترین سازندگان را دارد. به طورکلی میان انواع مبلمان لاوست تولید داخل یا خارج، تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. اما اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر بررسی کنیم، انواع ایرانی بیشتر سبک کلاسیک دارند.

انواع آن نیز اغلب از چوب‌های منبت‌کاری شده استفاده می‌شود. از طرفی مبلمان غربی سبک مدرن‌تری دارند و عریض‌تر و حجیم‌تر هستند. همچنین لاوست نوع غربی وزن کمتری دارند. البته همانطور که پیش‌تر اشاره شد، به علت شباهت زیادی که مبلمان لاوست ایرانی و غربی دارند، تشخیص آنها بسیار تخصصی و تا حدودی مشکل است.

منبع : استاده



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits