دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چطور لکه لاک غلط‌ گیر را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

ترفندهای اساسی جهت پاک کردن لکه لاک غلط‌ گیر

چطور لکه لاک غلط‌ گیر را از سطوح مختلف پاک کنیم؟
27
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لاک‌های غلط گیر که برای پوشاندن اشتباه‌ها به کار می‌روند، گاهی مشکل‌ساز می‌شوند و آن زمانیست که علاوه بر کاغذ روی سطوح دیگر مالیده ‌شوند که البته پاک کردن این لکه ها کار دشواری نیست.

بهترین ترفند ها جهت پاک کردن لکه لاک غلط‌ گیر

قبل از استفاده از روش های زیر برای پاک کردن لکه لاک غلط گیر، برای پاک کردن لکه از روی پارچه و سطوح دارای منفذ، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی که در معرض دید نیست، امتحان کنید و از خراب نشدن پارچه مطمئن شوید.

بعضی سطوح مانند چوب‌های دارای لاک‌ الکل و پلاستیک در اثر تماس با حلال‌هایی چون الکل سفید و لاک پاک‌کن آسیب می‌بینند. پس لازم است، قبل از آسیب بیش‌تر، قبلا روش فوق را امتحان کنید.

در واقع بستگی به نوع غلط گیر و حلال بودن یا نبودن آن‌ها حتی ممکن است از روی دست هم آسان برطرف نشوند. اطلاعات موجود در این مقاله از دلگرم به سریع و آسان پاک شدن آن‌ها کمک می‌کند.

پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس و پارچه و دست

لاک غلط گیر، همچنین به عنوان مایع غلط گیر نیز نامیده می شود. هنگامی که یک پوشش سفید نازک بر روی کاغذ بمالید، یک پیوند دائمی ایجاد می کند، بنابراین تقریبا غیرممکن است که بتوانید که یک لکه لاک غلط گیر را بدون اینکه آن را از بین ببرید، لکه را پاک کنید.

البته این مورد برای بقیه سطوح امکان پذیر بوده و خوشبختانه ممکن است موفق باشید که سفید شدن لباس، پوست و یا مبلمان خود را از بین ببرد، اگر چه در بعضی موارد رنگ ممکن است به طور کامل حذف شود.

در مقاله زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه غلط گیر را از روی مقنعه پاک کنیم روش پاک کردن غلط گیر از روی لباس مشکی و چگونگی پاک کردن لکه لاک غلط گیر از روی لباس را توضیح می دهیم.

قبل از اینکه سعی کنید رنگ را پاک کنید، ابتدا بگذارید تا لکه لاک غلط گیر خشک شود. اگر سعی کنید قبل از خشک شدن آن سفید را پاک کنید، آن را لکه دار می کنید و یک لکه بزرگتری ایجاد می کنید. اجازه دهید که لکه ها به طور کامل خشک شوند، این کار تنهادر حدود 5 دقیقه طول می کشد، که بسته به اندازه نشت ماده دارد. اگر عجله دارید، منطقه را با یک مکعب یخ بشویید تا به سرعت آن را سخت تر کنید.

ترفندهای اساسی جهت پاک کردن لکه لاک غلط‌ گیر

1. پاک کردن لاک غلط گیر از روی پارچه

پارچه‌های لک شده با غلط گیر با روش سه مرحله‌ای زیر پاک می‌شوند.

  • ابتدا تا جای ممکن لاک را از روی پارچه بتراشید.
  • سپس مقدار کمی الکل سفید را با یک مسواک نرم رو و پشت پارچه بمالید. این کار به بیرون راندن لکه کمک می‌کند. بعد از چند دقیقه با همان مسواک مقداری استون روی آن بمالید.
  • در نهایت آن قسمت را با مواد شوینده و لکه‌بر به طور معمول بشویید.امیدوار باشید لکه به این ترتیب برطرف ‌شود در غیر این صورت از روش دیگری مانند رفو یا یک روش تزیینی دیگر برای پوشاندن آن استفاده کنید.

2. پاک کردن لاک غلط گیر از روی پوست

غلط‌ گیرهای لاتکس معمولا با شستن پاک می‌شوند اما بعضی دیگر این طور نیستند. در صورتی که غلط گیر به دستتان مالیده شده است، با یک پنبه آغشته به کمی استون آن را پاک کنید سپس برای جلوگیری از تحریک و خشکی آن را با آب بشویید.

در صورت نرفتن لکه از تینر رنگ استفاده کنید. با احتیاط مقدار کمی از آن را آرام روی لکه بمالید سپس دست را با آب سرد و صابون کاملا بشویید. از مالیدن تینر روی زخم خودداری کنید.

separator line

3. پاک کردن غلط گیر از روی سطوح متخلخل سخت

پاک کردن سطوح سخت متخلخل دشوار‌‌تر است. برای این منظور از روغن مرکبات استفاده کنید. بگذارید سطح مورد نظر چند دقیقه با این روغن خیس بخورد سپس آن را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

در صورتی که غلط گیر حلال در آب باشد به این ترتیب پاک می‌شود در غیر این صورت لازم است سطح مورد نظر مجددا پرداخت شود.

4. روش پاک کردن غلط گیر از روی لباس مشکی

با استفاده از یک چاقوی کند و گرد تا حد ممکن لاک به جای مانده را خارج کنید. هنگامی که لاک به طور کامل سخت شد، سعی کنید آن را با یک ابزار کند و صاف مانند یک چاقوی گرد پاک کنید. سعی کنید لبه صاف چاقو را در لبه لکه فشار دهید.

در حالی که برخی از باقی مانده ها احتمالا بر روی پارچه باقی خواهند ماند، با این حرکت بخش عمده ای از لاک غلط گیر را از روی لباس های خود بردارید. شما همچنین می توانید از یک کارت اعتباری یا هر سطحی دیگر استفاده کنید.

برای پاک کردن لکه لاک غلط گیر از روی لباس از چیزی شبیه چاقوی قیچی یا قیچی استفاده نکنید، زیرا می تواند لباس را خراب کند.

5. چگونه غلط گیر را از روی مقنعه پاک کنیم

برچسب روی لاک را بخوانید تا ببیند که آیا بر پایه آب ساخته شده یا روغن. برخی از مارک های لاک غلط گیر بر پایه آب است که به این معنی است که آنها با شستن طبیعی از بین می روند، در حالی که باید لکه های بر پایه روغن را با پاک کننده های قوی تر تمیز کنید.

اگر محصول مبتنی بر آب است، معمولا آن را در نام محصول و یا به وضوح در برچسب نشان می دهد. اگر برچسب مشخص نکند که کدام یک است، احتمالا مبتنی بر نفت است.

separator line

نکات پایانی جهت پاک کردن لکه لاک غلط گیر

اگر لکه ها هنوز وجود داشته باشند، مواد شوینده را بطور مستقیم به نقطه اعمال کنید. اگر می دانید که لاک غلط گیر را بر پایه روغن گذاشته اید، اما هنوز هم وجود دارد، کل منطقه را با مواد شوینده خیس کنید و آنرا حدود 5 دقیقه بگذارید تا بماند.

اگر از مواد شوینده شستشوی پودری استفاده می کنید، قبل از درمان لکه ها، لباس ها را تمیز کنید. این باعث می شود که مواد شوینده پودر حل شود و پارچه آغشته به آن ها شود. اگر مواد شوینده مایع را ترجیح می دهید، لازم نیست ابتدا لباس را تمیز کنید.

هنگامی که لکه برداشته شد، لباس را همانند همیشه بشویید. هنگامی که لاک بر پایه روغن را از روی لباس پاک نمودید، می توانید لباس های خود را بشویید. اگر شما مطمئن نیستید، برچسب مراقبت از لباس خود را خوانده تا مشخص شود دقیقا چطور باید آن را بشویید. بسته به نوع مواد، لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید یا آنها را با دست بشویید.


بیشتر بخوانید :

۵ روش اساسی جهت پاک کردن لکه بادمجان و سبزیجات از روی پوست دست

۲ روش طلایی جهت پاک کردن لکه میوه های رنگی از روی فرش و لباس

مؤثرترین روش ها جهت پاک کردن لکه آدامس و خمیر دندان از روی لباس

پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فنجان با ۴ ترفند ساده



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (27 رای)  

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

آوا | ۵ ماه پیش
غلط گیر روی کتابم ریخته😱😭
6
4
مینو | ۵ ماه پیش
من لکه رو وقتی از روی شلوارم خشک نشده بود با پارچه نم دار پخش کردم 🤦🏻‍♀️
واقعا راه دیگه ای نیست؟
7
2
ساحره | ۲ سال پیش
برای غلط گیر حرفه ای گفتین
7
10
ام | ۲ سال پیش
بدردم خورد
6
11
طاهره | ۲ سال پیش
لا ک غلط گیر را چگونه ازروی عکس پاک کنیم
5
20
طاهره | ۲ سال پیش
روی عکس های یادگیری من لاک غلط گیر ریخته شده خواهش می کنم راهنمایی کنید چطوری پاکشان کنم
3
24

hits