دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند راهنمایی ساده برای لذت بردن از درس خواندن
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
لذت بردن از درس خواندن با چند تکنیک ساده در این مطلب قرار است شما را با لذت بردن از درس خواندن آشنا کنیم و ترفندهایی برای این مورد را به شما خواهیم گفت تا بتوانید علاوه بر یادگیری بهتر سریع تر نیز این کار را انجام دهید.

چگونه از مطالعه کردن لذت ببریم؟

به گزارش دلگرم به نقل از آرگا : مطالعه کردن یکی از کارهایی می باشد که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند و دوست ندارند درس بخوانند. بیشترین افرادی که دچار این مشکل می شوند افراد جزئی نگر هستند. در واقع این افراد اصلا از خواندن لذت نمی برند و بیشتر دوست دارند تجربه کنند.
برای این که بتوانید بهتر درس بخوانید و همچنین برای لذت بردن از درس خواندن نیاز است تا ترفندهایی را برای این کار بلد باشید. در ادامه تمامی آن چه که باید در این زمینه بدانید را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

ترفندهای لذت بردن از درس خواندن

ترفندهایی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها از درس خواندن لذت بسیاری برده و حتی عاشق درس خواندن شوید. در واقع این ترفندها به شما کمک می کنند تا بتوانید علت یابی کرده و قدم به قدم یک مکان مناسب برای درس خواندن خود را بیابید و یا آن را بسازید تا بتوانید بهتر درس خوانده و در زمن یادگیری خود صرفه جویی نمایید.

لذت بردن از درس خواندن

علت یابی کردن

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از درس خواندن باید انجام دهید این است که علت را پیدا کنید. این که شما یک درس را دوست ندارید و همان یک درس منجر به درس نخواندن شما است می تواند یک دلیل موجه باشد. بهتر است استعدادهای خود را کشف کنید و سعی کنید در آن راستا تلاش نمایید و درس هایی که دوست ندارید سمت آن ها بروید را از آخر مطالعه کنید زیرا این کار می تواند مانع از این شود که شما به سراغ درس های دیگر بروید و خستگی روانی برای شما ایجاد خواهد کرد.

البته در برخی از شرایط امکان دارد که شما از یک درس در ذهن خود یک غول بسیار بزرگ ساخته باشید در حالی که اصلا چنین نمی باشد و شما می توانید با دو بار خواندن و مرور کردن آن درس زودتر آن را یاد بگیرید. بنابراین بهتر است علت اصلی این که از درس خواندن هیچ لذتی نمی برید را بیابید تا بتوانید با استفاده از راه حل های درست و منطقی این مشکل را رفع نمایید.

درس خواندن یکی از نیازهای اصلی هر فرد در دوران تحصیلی می باشد اما بسیاری از افراد این مورد را دوست ندارد و فکر می کنند می توانند با استفاده از ترفندهایی مانند تقلب پیروز شوند که سخت در اشتباه می باشند. باید سعی کنید بین درس خواندن و کار های دیر خود ارتباط برقرار کنید و در حین درس خواندن از احساسات نا خوشایندی مانند نا امیدی و احساس شکست دوری نمایید.

روش لذت بردن از درس خواندن

در این میان می توانید برای خود جایزه تعیین کنید و با خود قرار بگذارید که هر زمانی که درس خود را خواندید می توانید یک شکلات و یا هر چیزی که دوست دارید را میل نمایید. همین موارد به ظاهر ساده به شما کمک می کند تا بتوانید سریع تر از هر زمان دیگری درس هایی که اصلا دوست ندارید آن ها را بخوانید خوانده شده و احساس بدی نسبت به این کار برایتان وجود نخواهد داشت.

برنامه ریزی

یکی از ساده ترین کارهایی که در این میان بسیار ضروری می باشد برنامه ریزی است. داشتن برنامه ریزی منظم می تواند به شما کمک کند تا بتوانید سریع تر از قبل مشکل خود را حل کنید و درس های عقب مانده خود را جبران نمایید. هیچ فردی تا کنون بدون داشتن یک برنامه ریزی منظم پیروز نشده است از این رو به شما توصیه می کنیم نه تنها برای درس خواندن بلکه برای کار های دیگر خود نیز برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید به موفقیت رسیده و تمامی اهداف خود را زندگی کنید.

درک رابطه بین درس خواندن و پیشرفت کردن

درک این موضوع که مطالعه کردن و درس خواندن می تواند منجر به پیشرفت شما در زندگی شود بسیار خوب می باشد با این حال این مورد به ظاهر ساده و کوچک منی تواند تشویقی برای شما محسوب شود و شما را به درس خواندن حتی دروسی که از آن ها لذت نمی برید خواهد شد.

در نظر داشته باشید که داشتن پیشرفت با درس خواندن باعث می شود که شما به مطالعه کردن و خواندن درس هایتان بیشتر ترغیب شوید از این رو بهتر است با تمامی احساس های بد خود مقابله کرده و سعی کنید با پیشرفت کردن زندگی ایده آلی برای خود بسازید.

نحوه لذت بردن از مطالعه

انتخاب بهترین راه برای مطالعه کردن

یادتان باشد که حجم درس هایی که باید در طی یک ترم بیاموزید بسیار زیاد می باشد از این رو نیاز است تا آن ها را به شب امتحان موکول نکنید و سعی کنید در طی ترم آن ها را بخوانید تا شب امتحان فشار بسیار زیادی به شما وارد نشود. خستگی و استرسی که در این زمان به شما وارد می شود می تواند منجر به ایجاد تنفر در شما شده و مشکلاتی دیگر را نیز برای شما ایجاد خواهد کرد.

تمرکز داشتن

اگر بتوانید در حین درس خواندن تمرکز کنید و تمامی حواس خود را به درس بدهید می تواند در کم ترین زمان ممکن بیشترین میزان درس را بخوانید و این مورد بسیار خوب می باشد و می تواند حتی منجر به ایجاد حس خوب در شما شود. سعی کنید تمامی آن چه که حواس شما را در حین درس خواندن پرت می کند را از بین ببرید و با تمرکز بیشتر با خواندن درس های خود اقدام نمایید.

چگونه از درس خواندن لذت ببریم؟

داشتن مکانی مناسب برای درس خواندن

بهتر است سک مکان را برای خواندن درس انتخاب کنید و سعی کنید همیشه در همان مکان درس بخوانید. این مورد به شما کمک می کند تا سریع تر موضوعات را فراگرفته و از هدر رفتن وقت شما پیشگیری خواهد کرد.
این موضوع را به یاد داشته باشید که مکان انتخابی شما بهتر است ساکت و بدون هیچ وسیله اضافی باشد که حواستان در حین درس خواندن پرت نشود. همچنین باید حواستان باشد که محل خواب و محل مطالعه شما یکسان نباشد.

حتماً بخوانید:
چگونه می توانیم در خانه درس بخوانیم ؟

چگونه می توانیم در خانه درس بخوانیم ؟

چگونه خانه را برای درس خواندن آماده کنیم؟ گاهی اوقات برای دانش آموزان وضعیتی پیش می آید که مجبور هستند در خانه درس بخوانند و اگر محیط خانه مناسب…

ورزش کردن

داشتن فعالیت های جسمانی قبل از مطالعه بسیار ضروری می باشد از این رو به شم توصیه می کنیم که اگر نمی توانید فعالیت های خاص ورزشی را انجام دهید در روز سعی کنید حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید زیرا این کار برای سلامت شما بسیار ضروری می باشد و می تواند منجر به لذت بردن از درس خواندن شود.

استراحت کردن

سعی کنید بازه های زمانی مناسبی را برای استراحت انتخاب نمایید تا بتوانید به لذت بردن از درس خواندن دست پیدا کنید. این بازه های زمانی باید در ساعات خاصی باشد و هر روز در همان ساعت ها استراحت کنید و سعی کنید خودتان را از فعالیت های سخت و آزار دهنده در این بازه ها دور نمایید.
مغز برای این که بتواند کار آیی بهتری داشته باشد نیاز دارد که در روز ساعتی را به استراحت کردن بپردازد از این رو در بازه های استراحت دیگر نیازی به کار خاصی نمی باشد و تنها باید استراحت کرد تا بتوان با قدرت بیشتر به درس خواندن ادامه داد.

چگونه عاشق مطالعه شویم

روش های مطالعه درست و خوب

یکی از ساده ترین ترفندهای لذت بردن از درس خواندن داشتن مدیریت زمانی در حین انجام آن می باشد و بسیاری از افراد هستند که ساعت ها بدون این که حواسشان به ساعت باشد درگیر خواندن بخشی از کتاب های درسی می شوند که کار بسیار اشتباهی می باشد. داشتن مدیریت زمانی به شما کمک می کند تا بتوانید کمی سریع تر درس های خود را خوانده و در نهایت وقت برای خواندن درس های دیگر نیز داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ترنم | ۱ ماه پیش
به نظرم عالی بود
1
0

hits