دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واسه باشگاه چی بپوشیم؟
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همانطور که می دانید اغلب ورزشکارانی که به باشگاه بدنسازی می روند، هدفشان جذاب دیده شدن استایل شان می باشد که نوع پوشش در این هدف از اهمیت زیادی برخوردار است.

در باشگاه ورزشی چه بپوشیم؟

همه ی خانم هایی که به باشگاه ورزشی می روند، دچار مشکلی به نام "چی بپوشم؟" می شوند. اما دیگر نگران نباشید زیرا در این مقاله ما به شما یاد می دهیم که چگونه یک تیپ حرفه ای و زیبا داشته باشید.

لباس هایی با جنس پارچه های ورزشی و مناسب تهیه کنید.

لباس های شما باید پارچه ای باشند، زیرا لباس ها و پارچه هایی که منعطف هستند، رطوبت را به خودشان نمی گیرند و دمای بدن شما را کنترل می کنند. به عبارت دیگر، این پارچه ها برای ورزش کردن مناسب هستند زیرا بدن را خشک نگه داشته و باعث راحتی شما هنگام ورزش کردن می شوند. البته همه ی پارچه های ورزشی مانند هم نیستند و شما هر چقدر بیشتر برای لباستان پول بدهید، لباس بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت.

هنگام انتخاب لباس نوع تمرینتان را نیز در نظر بگیرید.

شما باید به نوع تمریناتتان توجه داشته باشید و مناسب با آن ها یک لباس خوب تهیه کنید و بپوشید. مثلا برای تمرین یوگا، شما باید یک شلوار کشی تنگ (لگین) یا شلواری که مخصوص یوگا است را انتخاب کنید. برای مثال دیگر، شلوارک هایی که آزادند و آستر دوزی از داخل دارند، برای تمرین های شدید کاردیو که در بردارنده ی پرش های زیاد است، مناسب هستند.

راهنمای جامع خرید لباس باشگاه

در حین ورزش تی شرت پنبه ای نپوشید.

شاید شما هم گاهی به سرتان بزند که یکی از آن لباس های زیبا و راحت پنبه ای که در طول هفته و در خانه استفاده می کنید را در باشگاه هم بپوشید، اما بدانید لباس هایی که از جنس صد در صد پنبه هستند و شما در آن ها حسابی عرق می کنید، اصلا مناسب باشگاه های ورزشی نیستند. زیرا پنبه به راحتی رطوبت بدنتان را به خودش جذب کرده و باعث می شود که پیراهنتان سنگین و چسبان شود. این قضیه پوست را تحریک کرده و بعد از تمام شدن ورزش هم شما احساس سرما خواهید کرد. البته پوشیدن لباس های آزاد و راحت نیز توصیه می شود، البته نه لباسی که آن قدر گشاد و آزاد باشد که مدام مابین دستگاه های باشگاه گیر کند.

موقع ورزش کردن از جواهرات و ساعت استفاده نکنید.

بعضی از خانم ها عادت دارند که برخی از زیورآلاتشان را هیچ وقت در نمی آورند. فرقی هم نمی کند که ساعت مچی باشد، انگشتر باشد و یا هر چیز دیگری. اما باید این قضیه را بدانید که امکان ضربه خوردن و خراب شدن زیورآلات و جواهراتتان و یا پاره شدن آن ها در باشگاه زیاد است. همچنین عرق کردن می تواند باعث زنگ زدگی و کثیف شدن فلز اکسسوریتان شده و در نهایت موجب تحریک پوستی و واکنش آلرژیک شما شود. پس از این به بعد قبل از رفتن به باشگاه جواهرآلاتتان را در بیاورید و در خانه بگذارید تا نه گم شوند و نه آسیبی ببینند.

لباس ورزشی مناسب باشگاه

پشت سر هم یک لباس را نپوشید.

برخی از خانم ها عادت دارند که چند بار پشت سر هم یک لباس را بپوشند، چه بسا که برخی اوقات آن ها را هم نمی شویند!!! اما به این نکته توجه کنید که نباید در مورد لباس ورزشی هم این گونه رفتار کنید، چرا که آن لباس پس از ورزش کردن های فراوان، حسابی بوی بدن و عرق را به خود می گیرد و باعث می شود که دیگران از بوی بد آن خوششان نیاید و از شما دوری کنند.

حتماً بخوانید:
6سوالی که درباره لباس ورزشی می‌پرسند

6سوالی که درباره لباس ورزشی می‌پرسند

6سوالی که درباره لباس ورزشی می‌پرسندلباس ورزشی از لباس هایی است که ایرانی و خارجی اش تفاوت چندانی ندارند. نکته مهم درباره این نوع لباس، جنس و روش های…

جوراب و کفشتان را نیز هوشمندانه انتخاب کنید.

حتما به این نکته توججه داشته باشید که کفش های ورزشی که می پوشید، حتما و حتما کاملا اندازه ی پاهایتان باشد و پاهایتان را ساپورت کند تا هنگام ورزش کردن مشکلی نداشته باشید. به عنوان مثال کفش های رانینگ برای تمرینات کراس فیت مناسب نیستند و آن محافظت لازم را از کناره های پاهایتان نمی کنند. علاوه بر کفش ها، جوراب هایی هم که اندازه ی پاهایتان نیستند و مناسب شما نیستند، باعث ساییده شدن پاها و ایجاد شدن تاول می شود.

برنامه داشته باشید و حرفه ای رفتار کنید.

استفاده کردن از لباس های معمولی و غیر استرچ را کنار گذاشته و هنگام ورزش کردن از آن ها استفاده نکنید. شما با استفاده کردن از کفش های نا مناسب و لباس های نادرست، به خودتان آسیب خواهید زد. به طور کلی سعی کنید که قبل از رفتن به باشگاه، برای خودتان برنامه ای داشته باشید که می خواهید چه لباسی بپوشید و زمانی را برای نظافت و تمیز کردن خودتان در نظر بگیرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits