دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فرق ساعت دیجیتال و هوشمند : کدام بهتر است؟
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
ساعت دیجیتال و ساعت هوشمند: هر دو شبیه هم هستند ، هر دو ویژگی های زیادی دارند و هر دو صفحه LCD دارند. بنابراین ، آیا واقعاً ساعت های دیجیتالی ساعت های هوشمند هستند؟

مقایسه ساعت دیجیتال با ساعت هوشمند

آیا ساعت دیجیتال همان ساعت هوشمند است؟

ساعت دیجیتال یک ساعت هوشمند نیست. ساعت دیجیتالی هر ساعت مچی است که زمان استفاده از اعداد روی صفحه را نشان می دهد (برخلاف ساعت ، دقیقه و دست دوم) ، در حالی که ساعت هوشمند رایانه ای است که روی مچ شما پوشیده می شود و زمان را نیز به شما می گوید.
بنابراین ، در حالی که ساعت های هوشمند شباهت هایی به ساعت های دیجیتال دارند (به عنوان مثال صفحه های LCD با نمایشگرهایی که اغلب قابل مقایسه هستند) ، فناوری موجود در ساعت هوشمند به تلفن های همراه مدرن نسبت به ساعت های مچی سنتی نزدیکتر است.

فرق ساعت دیجیتال و هوشمند

ساعت های دیجیتال و ساعت های هوشمند دو نوع حیوان کاملا متفاوت با نقاط قوت و ضعف هستند.
بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن نوع ساعت ، بیایید نگاهی به مزایا و معایب هر دو بیندازیم.

آیا ساعت هوشمند می تواند بدون تلفن کار کند؟

از آنجایی که ارتباط با تلفن هوشمند یکی از اصلی ترین عملکردهای ساعت هوشمند است ، در صورت عدم وجود تلفن هوشمند ، ساعت هوشمند عملکردی جز عملکرد زمان ندارد و هیچ کاری نخواهد داشت.

کدام ساعتهای هوشمند برای خرید مناسب هستند؟

در بین اسمارت واچ ها ، ساعتهای هوشمند شیائومی و اسمارت واچ سامسونگ هم گزینه بسیار خوبی هستند.

ساعت دیجیتال در مقابل ساعت هوشمند

در حالی که از لحاظ ظاهری ساعتهای دیجیتال و ساعتهای هوشمند بسیار شبیه به هم هستند ، اما در داخل آنها فناوری های بسیار متفاوتی دارند و در نتیجه اهداف بسیار متفاوتی دارند.
ساعت های دیجیتال طی سالیان متمادی تبدیل به ساعت های بسیار ناهموار ، قابل اعتماد و "تنظیم و فراموش" شده اند.

هدف آنها انجام وظیفه صرف وقت و دقیق با کمترین سر و صدا و برخی ویژگیهای اضافی مفید است که غالباً به اطراف پرتاب می شوند.
این ویژگی ها می تواند شامل کرونومتر ، تایمر ، دزدگیر ، ارتفاع سنج ، دماسنج ، قطب نما ، گام شمار ، شاخص های جزر و مد ، ثبت عمق ، کمک شکار و ماهیگیری ، فاز ماه و … باشد.
از طرف دیگر ، ساعت های هوشمند رایانه های پوشیدنی هستند که با تأکید بر اتصال ، در درجه اول با تلفن هوشمند کاربر استفاده می شوند.

در حالی که ساعت هوشمند عملکرد حفظ وقت را به خوبی انجام می دهد ، اما هدف اصلی آن اتصال با تلفن هوشمند کاربر برای دریافت پیام و اعلان ها ، پیوند به برنامه های مختلف و ارسال اطلاعات به تلفن هوشمند است.
از آنجا که ساعت های هوشمند رایانه های کوچکی هستند ، بدیهی است که می توانند توسط بسیاری از برنامه ها برای ارائه انواع ویژگی ها برنامه ریزی شوند.
این ویژگی ها می تواند شامل تمام ویژگی های موجود در ساعت های دیجیتال و موارد دیگر باشد.

فواید ساعت دیجیتال

با داشتن یک دستگاه قابل برنامه ریزی مانند ساعت هوشمند ، آسمان در مورد ویژگی ها محدود می شود.
اگر شما از لحاظ بودجه محذوذ هستید و دقیقا بیش از 1 میلیون نمی توانید هزینه کنید می توانید یک لیست خوب را در اینترنت بررسی کنید. برای اینکار فقط کافی هست سرچ کنید ساعت مچی مردانه تا یک میلیون تومان ، تا یک لیست خوب را مشاهده کنید.
مقایسه نقاط قوت و ضعف ساعتهای دیجیتالی و هوشمند

نقاط قوت ساعت هوشمند

اتصال – به تلفن هوشمند شما متصل می شود تا اعلان ها ، پیام ها و مجموعه ای دیگر از اطلاعات را نمایش دهد.

قابل برنامه ریزی – به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد تا برنامه هایی ایجاد کنند که مجموعه ای از ویژگی های تقریباً نامحدود را ارائه می دهند.

صفحه لمسی – ساعت های هوشمند بیشتر دارای صفحه نمایش لمسی هستند که استفاده از آنها بسیار آسان ، همه کاره ، کاربردی و بسیار سرگرم کننده است!

توسعه فناوری – با پیشرفت فن آوری رایانه و فناوری تلفن همراه ، قابلیت ساعت های هوشمند نیز بهبود می یابد.

بسیاری از بازیگران اصلی صنعت فناوری بدون شک فناوری پوشیدنی راهی برای آینده محسوب می شوند و مبالغ هنگفتی برای تحقیق و توسعه هزینه می شود.

نقاط ضعف ساعت هوشمند

باتری – ساعت های هوشمند به دلیل استفاده کارآمد از انرژی باتری کاملاً ناشناخته هستند! ساعت های هوشمند معمولاً باید هر چند روز یک بار شارژ شوند (در بهترین حالت یک هفته یا همین حدود).

بیشتر دارندگان ساعت هوشمند عادت دارند هر ساعت از ساعت هوشمند خود شارژ کنند.
مشکلات اینجا واضح است و هر ساعت مچی سنتی که در عرض چند روز شارژ باتری شما تمام شود هرگز به بازار نمی آمد.

فناوری دقیق – در حالی که ساعت های هوشمند به آرامی برای کنترل حملات بیشتر ساخته می شوند ، در پایان ، صفحه های لمسی و رایانه های پوشیدنی فقط مجازات بسیاری را تحمل می کنند.

اعتماد به اتصال تلفن های هوشمند – بسیاری از ویژگی های ساعت هوشمند به اتصال با تلفن هوشمند بستگی دارد.

هیچ تلفن هوشمندی ندارد و ساعت هوشمند شما کمتر هوشمندانه به نظر می رسد!

فن آوری قدیمی به سرعت – ابتدا ، اگر تلفن هوشمند جدیدی دریافت کردید ، باید مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما با آن سازگار است ، در غیر این صورت باید یک ساعت هوشمند دیگر بخرید تا با آن همراه شوید.
همچنین ، با فناوری ساعت هوشمند و ویژگی هایی که به سرعت در حال پیشرفت هستند ، برای ادامه کار باید هر چند سال یکبار ساعت خود را ارتقا دهید.

فایده ساعت هوشمند

نقاط قوت ساعتهای دیجیتالی

ساخته شده برای هدف – ساعت های دیجیتال ساخته شده اند که زمان را می گویند و کار را بسیار خوب انجام می دهند.
ساعت های دیجیتال دقیق هستند و اطلاعات را به وضوح و دقیق نمایش می دهند.

با دوام – فناوری داخل ساعتهای دیجیتال برای ایجاد ساعتهای بسیار بادوام بسیار مقاوم و ایده آل است.

به عنوان مثال ، G Shocks در مورد سخت ترین ساعت هایی است که پیدا خواهید کرد و G Shock DW5600 پس از فرار از دست زدن توسط یک کامیون 24.97 تنی ، اخیراً وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شده است!

فناوری طولانی مدت – ساعتهای دیجیتال یک تکنولوژی مستقل هستند و بسیاری از ساعتهای دیجیتال برای چندین دهه طراحی شده اند.
بسیاری از ساعتهای دیجیتال اصلی از دهه 1970 را می توان با شرایط کاملاً کاربردی از بازار دست دوم خریداری کرد.

باتری – به طور متوسط ​​ساعت های دیجیتال روی یک باتری 4-6 سال دوام می آورند. کاسیو یک سری ساعتهای مجهز به 10 سال عمر باتری دارد ، نیازی به گفتن نیست که ساعت های دیجیتال خورشیدی خورده اند و اصلاً به تعویض باتری احتیاج ندارند.

نقاط ضعف ساعت دیجیتال

ویژگی های محدود – ساعت های دیجیتالی طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهند ، اما به اندازه ساعت های هوشمند قابل برنامه ریزی نیستند ، بنابراین ویژگی های ارائه شده در مقایسه همیشه محدود خواهند بود.

فناوری آفلاین – از آنجا که ساعت های دیجیتال دستگاه مستقلی هستند ، توانایی اتصال به تلفن های هوشمند و دریافت اعلان را ندارند.

فناوری قدیمی تر – در حالی که ساعت های دیجیتال مهمترین چیز بعدی برای نزدیک به 50 سال است ، امروزه دلارهای تحقیق و توسعه کاملاً در بازار فناوری های پوشیدنی هستند.

مقایسه ساعت دیجیتال با هوشمند

ساعت های دیجیتال در بازار جایگاه ویژه ای دارند اما تمرکز قبلی را ندارند ، بنابراین به این زودی ها نمی توان انتظار پیشرفت های عظیم فنی را داشت.بنابراین جالب است که بسیاری از نقاط ضعف ساعت های هوشمند در واقع نقاط قوت ساعت های دیجیتال و بالعکس هستند.

هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب بودن ساعت هوشمند یا ساعت دیجیتال ، این واقعاً به تصمیم می رسد که آیا می خواهید قابلیت اتصال و عملکرد ساعت هوشمند را داشته باشید یا قابلیت اطمینان طولانی مدت ساعت دیجیتال را دارید.

صادقانه بگویم ، در حالی که ساعت های هوشمند کاملاً جای خود را دارند ، این زمانی است که من چیزی را خریداری می کنم که در طولانی مدت دوستش دارم.
ایده داشتن یک ساعت دیجیتال با کیفیت که می دانم ده ها سال آینده همچنان برای من سخت کار خواهد کرد باعث می شود که نسبت به خرید خود احساس مثبتی داشته باشم و همچنین یک بریدگی شخصی به ساعت می دهد که ساعت هوشمند نمی تواند داشته باشد.

حتماً بخوانید:
مرکز خرید ساعت | چگونه ساعت اصل را از فیک تشخیص دهیم ؟

مرکز خرید ساعت | چگونه ساعت اصل را از فیک تشخیص دهیم ؟

ساعت مچی یکی از کالاهایی است که اصل بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با ما در دلگرم همراه باشید تا بورس خرید ساعت مچی اصل و برند را به شما معرفی…

یک ساعت دیجیتالی خوب ، زندگی مشترک با شما را پشت سر می گذارد و مانند یک دوست قدیمی مورد اعتماد ، ضرب و شتم را از دست نمی دهید.
ساعت دیجیتال مناسب می تواند از پس ماجراجویی هایی برآید که می توانید به آن بپردازید و ادامه دهید.
این همان چیزی است که من در عرض یک ساعت برای آن ارزش قائل هستم.

یا می توانید هر دو را بخرید!
ساعت هوشمند از ساعت های دیجیتال ساخته شده است
به عنوان یک پاداش سریع ، فکر کردم برخی از جزئیات مربوط به منشأ اولیه ساعت هوشمند را که اتفاقاً با تاریخچه ساعت های دیجیتال در هم آمیخته اند ، به اشتراک بگذارم.

اولین ساعت دیجیتال الکترونیکی تولید انبوه Pulsar P1 بود که در سال 1972 منتشر شد.
ساعت های دیجیتال در واقع از فناوری مشابه ماشین حساب های الکترونیکی همراه با تراشه باینری شمارش استفاده می کنند.
بنابراین بذر ایجاد یک کامپیوتر پوشیدنی با اولین دستگاه دیجیتال کاشته شد تماشا کردن.

در سال 1982 Pulsar با ساعت دیجیتال NL C01 به بازار آمد که گمان می رود اولین ساعت با حافظه قابل برنامه ریزی باشد. این امکان داشت تا 24 رقم از اطلاعات وارد شده توسط کاربر را ذخیره کند.

در سال 1983 ، سیکو ساعت Data 2000 را منتشر کرد – یک ساعت دیجیتالی که می تواند تا 2000 کاراکتر را ذخیره کند.
مجموعه ای از این ساعتهای "Databank" توسط سیکو و کاسیو منتشر شد.
در سال 1984 ، سیکو سری ساعت های RC را منتشر کرد که می توانند با محبوب ترین رایانه های خانگی آن زمان تعامل داشته باشند.

RC 20 دارای صفحه نمایش حساس به لمس بود.
همانطور که مشاهده می کنید ، تولیدکنندگان ساعت دیجیتال از دهه 1980 بلوک های سازنده فناوری ساعت های هوشمند را ایجاد کرده اند.
از همان ابتدای آغازین تا انقلاب ساعت های هوشمند در سال های اخیر ، یک پیشرفت مداوم در فناوری پوشیدنی وجود داشته است که همه به ساعت های هوشمند امروزی کمک کرده اند.

منبع : کوک باش



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits