دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص جوهر نعنا برای بهبود مشکلات تنفسی و ریه
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خواص جوهر نعنا و تاثیر مصرف آن بر درمان مشکلات تنفسی : در این مطلب قرار است تمامی خواص جوهر نعناع را برای شما بررسی کنیم و در ادامه آن مضرات استفاده بیش از حد از آن را یادآوری کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

جوهر نعناع یکی از بهترین مواد برای درمان مشکلات تنفسی می باشد و می تواند راه های تنفسی را باز کرده و تنفس را برای افراد راحت تر می سازد. در ادامه می توانید خواص جوهر نعناع را مشاهده کنید و با این ماده بیشتر آشنا شوید و اطلاعاتی مفید در این زمینه پیدا نمایید.

خواص جوهر نعنا

جوهر نعناع یکی از موادی می باشد که دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد و شما می توانید برای رفع مشکلات بسیار زیادی از آن استفاده نمایید. در ادامه هر آنچه که باید در رابطه با این ماده و کاربردها و خاصیت هایش برای بدن و سلامتی بدانید را برای شما بررسی می کنیم.

فواید جوهر نعنا برای پوست

جوهر نعنا برای پوست بسیار مفید می باشد و می تواند منجر به تسکین آن و خنک تر شدنش شود. در واقع این ماده می تواند گیرنده های خاصی را در پوست تحریک کرده و چنین احساسی را برای شما ایجاد نماید.
این جوهر می تواند منجر به بهبود پوست شما شود و همچنین با خواص پاک کنندگی که دارد پوست را از آلودگی ها تمیز کند.
خاصیت تمیز کنندگی این جوهر می تواند منجر به از بین رفتن لک های پوستی شود. برای استفاده از این جوهر و از بین بردن لک های پوستی می توانید دو قطره از این روغن را به کرم مرطوب کننده خود اضافه کنید و روزانه از این کرم برای داشتن پوستی بهتر استفاده نمایید.

جوهر نعنا

این ماده در مواد آرایشی بسیاری استفاده می شود و می تواند منجر به خنک تر شدن پوست شما شود و همچنین خارش های پوستی و سوزش پوست را بهبود می بخشد و همچنین می تواند منجر به از بین رفتن هر نوع جوش شده و لکه های تیره و پیری پوست را درمان نماید و تمامی این مزیت ها به دلیل وجود منتول در آن می باشد.

پاک کردن محیط خانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماده نه تنها می تواند منجر به تمیز شدن سطح پوست شما شود بلکه می تواند به عنوان یک پاک کننده سطوح در خانه نیز کاربرد داشته باشد از این رو برای استفاده از این ماده کافی است تا آب و سرکه سفید را در یک بطری بریزید و هم بزنید و از آن برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن وسایل استفاده نمایید.

کمک به بهداشت دهان

از این ماده در دهان شویه ها و خمیر دندان ها استفاده می شود و این کار تنها برای داشتن طعم بهتر این مواد نمی باشد بلکه تحقیقات نشان داده اند که استفاده از این جوهر به عنوان روال منظم می تواند تاثیرات بسیار زیادی در بهداشت دهان و دهان داشته باشد و بوی خوشی را برای دهان ایجاد می نماید.

دفع کننده حشرات

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی باید بدانید که این ماده به تنهایی می تواند منجر به دفع حشرات شود و این خاصیت جوهر نعناع تا کنون ناشناخته مانده است. استفاده از این محصول به صورت موضعی و یا به همراه محصولات آرایشی می تواند حشرات را از شما دور نماید.

تقویت سیستم ایمنی

جوهر نعناع یکی از موادی می باشد که می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی شده و آن را در برابر میکروب ها و ویروس ها مقاوم خواهد کرد. با بهبود سیستم ایمنی می توانید مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، گرفتگی های بینی، گلودرد و سرفه را تسکین داده و همچنین تب را به شدت کاهش خواهد داد. با استفاده از این ماده شما می توانید سردردهای سینوسی خود را در زمان بسیار کوتاهی درمان نمایید.

خواص جوهر نعنا

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که استفاده از منتول و یا همان جوهر نعناع می تواند احساس آرامش را در فرد افزایش داده حس خنکی را با خود به همراه دارد از این رو می تواند به داشتن تنفس بهتر کمک نماید.

انرژی زا بودن

جوهر نعناع دارای خواص انرژی زایی می باشد و می تواند به تثبیت خلق و خو کمک نماید. در واقع زمانی که انرژی بدن شما کاهش یابد نمی توانید بازدهی بالایی داشته باشید از این رو نیاز است تا راهی برای رفع این مشکل بیابید و این مورد بهترین راه حل برای کاهش مشکلات می باشد.

مراقبت از موها

از دیگر خواص جوهر نعناع می توان به این مورد اشاره کرد که برای موها نیز مفید می باشد. این ماده در محصولات مراقبت از مو به کار می رود و می تواند به تنظیم چربی پوست سر کمک کرده و همچنین شوره های ناشی از چربی را از بین خواهد برد. این ماده همچنین می تواند به از بین بردن و یا کاهش شپش کمک کرده و گردش خون در سر را بهبود می بخشد از این رو رشد موها بهبود می باید.

از دیگر فواید این ماده برای موها می توان به این مورد اشاره کرد که آلودگی ها و سبوم های پوستی را از بین می برد. این ماده همچنین می تواند منجر به کاهش التهاب و سوزش کف سر شده و موهای شما را شاداب تر و با طراوت تر خواهد کرد.

جوهر نعناع به عنوان دارو

این ماده از نظر دارویی نیز کاربرد دارد از این رو می تواند منجر به کاهش احساس خنک شدگی شده و دردها و التهابات را تا حدودی کاهش می دهد. این ماده می تواند برای آرامش ماهیچه ها مفید بوده و سردردهای تنشی را به شدت کاهش می دهد و می تواند به عنوان یک ضد احتقان به کار رود. از این جوهر می توانید برای درمان مشکلاتی استفاده کنید و این مشکلات عبارتند از :

کاهش سرفه
از بین بردن پلاک های دندانی
از بین بردن باکتری های دندانی
بهبود مشکلات مرتبط با دهان
بهبود گلو درد
کاهش دردهای عضلانی

 جوهر نعنا (منتول)

جوهر نعناع یکی از موادی می باشد که اگر در دمای محیط قرار بگیرد بی رنگ و یا سفید رنگ می باشد و به شکل کریستال های کوچک و جامد و بسیار شکننده می باشد و در حین لمس کردن آن ها متوجه حالت مومی شکل آن ها خواهید شد. اگر این کریستال ها را در دمای بالا قرار دهید ذوب می شوند و به راحتی در آل و روغن حل خواهند شد.

منتول به دلیل رایحه ای که دارد می تواند بسیار شاداب کننده باشد و در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیاری به کار می رود. این ماده همچنین دارای خواص تسکین دهندگی می باشد و می تواند در قرص ها و داروها نیز به کار برود و گاها شما می توانید این ماده رادر مواد تشکیل دهنده برخی از پمادها نیز مشاهده کنید.

مضرات استفاده از این ماده

هر ماده ای که دارای خاصیت باشد قطعا مضراتی را نیز با خود به همراه دارد از این رو بهتر است با مضرات این محصول نیز آشنا شوید. باید بدانید که اگر به اندازه از این ماده استفاده کنید هیچ ضرری به شما وارد نمی شود با این حال اگر بی از حد از آن استفاده نمایید امکان سوختگی های خفیف پوست و مخاط وجود دارد و با این حال لازم است بداند که منتول به کار رفته در محصولات آرایشی به اندازه ای کم می باشد که نیازی به نگرانی در این مورد اصلا وجود ندارد.
این ماده را می توانید به راحتی از دارو خانه ها و یا عطاری ها تهیه کنید ولی حواستان به میزان استفاده از آن باشد در غیر این صورت امکان دارد مشکلاتی برایتان ایجاد گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits