دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استفاده از فاندیشن بهتر است یا کرم پودر؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فاندیشن نوعی کرم است که پوشانندگی بالایی دارد و به راحتی می‌تواند جای زخم و انواع لکه پوستی را بپوشاند. این کرم های غلیظ برای استفاده روزانه گزینه مناسبی نیستند. در صورتی که کرم پودرها کرم های سبک‌تری هستند و می‌توان از آن‌ها برای آرایش روزانه...

کرم فاندیشن صورت چیست و انواع آن کدام اند؟

شاید بسیاری از افرادی که با فاندیشن آشنا هستند، در بسیاری از مواقع آن را با کرم پودر اشتباه می گیرند در حالی که این دو کاملا با هم متفاوت هستند. در واقع فاندیشن یک نوع کرم است اما با پوشانندگی خیلی بالا. این کرم به راحتی جای زخم و لکه های شما را می پوشاند و باعث می شود دیگر جایی از لک و زخم بر روی صورت خود نبینید. این کرم دارای غلظت بیشتری نسبت به کرم های سفید کننده می باشد به همین دلیل اصلا مناسب مصرف روزانه شما نمی باشد.
در صورتی که در مقابل فاندیشن ها، کرم پودرها هستند که سبک ترند و برای مصرف روزانه گزینه خیلی بهتری به حساب می آیند. به طور کلی فاندیشن ها را می تواند از نظر نوع فرمولاسیون آن ها، به سه دسته مایع، پودری و چرب تقسیم بندی کرد. و این دسته بندی از نظر کاربرد متفاوت تر است و به سه دسته اسپری، استیکی و کلوئیدی تقسیم بندی می شود. هر کدام از این موارد کاربردهای مختص خودشان را دارند. از این رو اگر شما قصد بر خرید فاندیشن ها و مصرف آن ها داشته باشید باید حتما درباره شان اطلاعات مفیدی داشته باشید.

کرم فاندیشن

از این رو ما در این مقاله درباره فاندیشن ها، نوع و کاربردشان و حتی طریقه مصرف فاندیشن ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده ایم. پس همراه ما در این مقاله باشید تا انتخاب درست تری را داشته باشید. همه خانم ها ممکن است دارای برخی نواقص کلی و یا جزئی بر روی صورت خود باشند که خیلی علاقه ای ندارند به چشم بقیه بیاید و دیده شود. با خصوص در مهمانی ها و مراسم مهم. از این رو برای رفتن به یک مهمانی و یا حتی یک جلسه کاری مهم از لوازم آرایشی استفاده می کنند که این نواقص را بپوشاند.
برای پوشانندگی نواقص صورت مانند جای زخم، لک، جوش و یا حتی برخی موارد مادرزادی مانند ماه گرفتگی لوازم آرایشی بسیار مختلفی مانند کانسیلر، کرم پودر و فاندیشن موجود است. شاید بسیاری از خانم ها نام کانسیلر و کرم پودر را شنیده و از آن استفاده کردند. اما بسیاری از آن ها درباره فاندیشن اطلاعاتی ندارند و برخی آن را با کرم پودر اشتباه می گیرند. پس ما ابتدا قصد داریم تفاوت کرم پودر و فاندیشن را برای شما بازگو کنیم.

فاندیشن چیست و چه تفاوتی با کرم پودر دارد؟

کرم پودر

فاندیشن یا فوندیشن به صورت کلی برای پوشاندن عیوب و نقص های پوستی استفاده می شود. این کرم ها به راحتی می توانند جای لکه یا زخم را کاور نمایند. اما کرم پودر ها با توجه به غلظت کمتری که دارند، از پوشش دهی کمتری نیز برخوردار هستند. آرایشگرهای حرفه ای برای زیرسازی آرایش های خود از فاندیشن استفاده می نمایند.
با استفاده از این محصول، صورت شما همچون بک سنگ مرمر، درخشان و بی رنگ و لعاب خواهد بود. در واقع کرم فوق قادر است تا تمام لکه ها و نواقص پوست را پوشش داده و آن را یک دست نماید. در مقابل کرم پودر ها دارای رنگدانه هایی هستند و ضمن پوشانندگی سطحی، می توانند رنگ و لعاب خاصی نیز به پوست ببخشند.
از همین رو برای آرایش های غیر حرفه ای و روزانه از این مورد استفاده می شود. در نظر داشته باشید که فاندیشن همچون یک ماسک گچی است که در مرحله اول آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز دارد تا بر روی آن، تکنیک های آرایشی برای زیباسازی پیاده سازی شود.

حتماً بخوانید:
۹ قدم موثر برای ماندگاری بیشتر کرم پودر روی پوست صورت

۹ قدم موثر برای ماندگاری بیشتر کرم پودر روی پوست صورت

اگر جزو کسانی هستید از تکه تکه و خشک شدن کرم پودر روی پوست خود و حالت غیر طبیعی آن شکایت دارید و نمی خواهید منافذ پوستتان مشخص شود می توانید با چند…

انواع فوندیشن

فوندیشن را می توان در سه نوع مایع، پودری و چرب یافت که کاربردهای هر یک متفاوت است. فون های مایع سبک ترین فوندیشن ها هستند که راحت روی پوست حرکت می کنند و زودتر از دیگر انواع جذب می شوند. علاوه بر این، به دلیل داشتن پایه آب، برای پوست های خشک و معمولی بسیار مناسب هستند.
فون چرب یا پن استیک نیز از چربی بالایی برخوردارند که در مدل های مختلف وجود داشته و برای ترکیب رنگ و ایجاد سایه روشن در گریم مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است از این نوع کرم پودر برای کاور همه قسمت های صورت خصوصا نواحی که دارای چین و چروک بیشتری است، خودداری شود.

روش استفاده از فاندیشن

استفاده درست از فاندیشن

برای بهینه استفاده کردن از هر ابزار و محصولی باید راه های درست و اصولی کار با آن را بدانیم و با کاربرد آن نیز آشنا باشیم. ابزار و لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیستند. از جمله مصرف فاندیشن ها که باید به اندازه و اصولی صورت گیرد. درست است که صاف و شفاف شدن پوست هیجان انگیز است؛ بخصوص اگر پوستی ناصاف و پر از لکه و جوش داشته باشیم؛ اما مصرف نادرست و زیاده روی کردن در استفاده از فوندیشن یا هر مواد آرایشی دیگر و قرار دادن لایه های مختلف کرم بر روی یکدیگر، راه حل درست و منطقی به نظر نمی رسد و نه تنها چهره فرد را زیبا نمی کند بلکه حالتی بی روح و مصنوعی به فرد خواهد داد.
اگر قصد دارید که با استفاده زیاد از فاندیشن و کرم پودر، جای زخم ها و لکه های وسیع را بپوشانید بهتر است برای رعایت بهداشت و سلامت پوستتان ابتدا محل مورد نظر را بشوئید و بعد داروهایی که برای درمان لازم است بر روی زخم قرار دهید. حالا می توانید با کمک مرطوب کننده روی آن را کرم بزنید و منتظر بمانید تا کمی خشک شود سپس بر روی لکه و یا زخم کمی کانسیلر بزنید و در نهایت از مقدار مناسبی فاندیشن بر روی قسمتی که می خواهید پوشش بیشتری دهید استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits