دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت روشن نشدن آبمیوه گیری، ایراد از کابل و پریز است یا موتور؟
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
از جمله وسایل برقی که در اکثر منازل، آبمیوه فروشی ها و … به صورتی بسیار گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، آبمیوه گیری برقی است. امروزه این دستگاه در اشکال مختلف و با کارآیی های بسیار متنوع تولید و به بازار مصرف ارائه می شود.

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

به گزارش دلگرم : میوه‌ها را در آبمیوه گیری می‌ریزید و دستگاه را به برق می‌زنید، دکمه‌ی اصلی آن را فشار می‌دهید، اما به نظر می‌رسد، دستگاه ایراد دارد و آبمیوه گیری روشن نمی‌شود، به نظر شما دلیل آن چیست؟ روشن نشدن آبمیوه گیری، دلایل مختلفی وجود دارد که این بار ما در وبلاگ آچارباز قصد داریم به آنها اشاره کنیم. پس با ما در مقاله «دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟» همراه شوید تا به بررسی علل روشن نشدن آبمیوه گیری بپردازیم.

1. مشکل در پریز برق خانه اولین دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری

ممکن است پریز برق خانه مشکل پیدا کرده باشد و زمانی که شما دو شاخه ی دستگاه را به پریز برق بزنید، از روشن نشدن آبمیوه گیری ناراحت شوید. اما قبل از این که نگران شوید حتما دو شاخه دستگاه را با پریز برق دیگری امتحان کنید و اگر آبمیوه گیری روشن شد مطمئن شوید که ایراد از پریز برق بوده است. به همین دلیل مشکل داشتن پریز برق می تواند یکی از علت های روشن نشدن آبمیوه گیری باشد.

2. قطع بودن برق خانه

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد، زمانی که می خواهید از آبمیوه گیری استفاده کنید دستگاه روشن نمی شود و شما سعی می کنید چند بار آن را خاموش و روشن کنید. بدون این که توجه کنید که آیا برق خانه قطع شده است یا خیر؟ در نتیجه دقت کنید که اگر دستگاه شما روشن نشد، می توانید فورا کلید برق را بزنید تا از وصل بودن برق مطمئن شوید. هم چنین ممکن است فیوز برق پریده باشد بنابراین لازم است که فیوز را نیز چک کنید، زیرا قطع بودن برق نیز یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری می باشد.

3. خرابی سیم دو شاخه آبمیوه گیری

جدای از قطع بودن برق منزل و مشکل در پریز برق خانه، خرابی سیم دو شاخه آبمیوه گیری مانع از رسیدن جریان برق به دستگاه می شود، و باعث روشن نشدن آبمیوه گیری خواهد شد. برای این منظور باید آبمیوه گیری را با یک سیم دیگر امتحان کنید و اگر در این صورت آبمیوه گیری روشن شد، سیم دو شاخه معیوب شده است. همچنین به ظاهر سیم دو شاخه دستگاه دقت کنید، زیرا ممکن است خرابی سیم قابل دید باشد در این صورت نیاز است سیم دو شاخه را تعویض کنید.

علت روشن نشدن آبمیوه گیری

4. خرابی و اتصال سیم رابط متصل به آبمیوه گیری

با توجه به این که در بیشتر موارد ممکن است دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری وجود مشکل در سیم رابط باشد، پس شما باید از سالم بودن سیم رابط مطمئن شوید. شما می توانید با وصل کردن یک دو شاخه ی دیگر سیم رابط را امتحان کنید و اطمینان یابید که سیم رابط خراب شده است یا خیر.

5. ایراد در میکروسوئیچ های امنیتی آبمیوه گیری

خرابی و ایراد در میکروسوئیچ های امنیتی، یکی از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری می باشد. میکروسوئیچ های آبمیوه گیری به دو دسته ی کنترل حرارتی و کنترل الکتریکی تقسیم می شوند. وظیفه ی این میکروسوئیچ ها محافظت از دستگاه در برابر عوامل مختلف می باشد، که در صورت خراب شدن هر کدام از آن ها در عملکرد آبمیوه گیری اختلال ایجاد می شود و ممکن است دستگاه روشن نشود. برای کنترل و تعویض این نوع میکروسوئیچ ها از نمایندگی های معتبر کمک بخواهید.

6. کوتاه شدن و از بین رفتن زغال های موتور آبمیوه گیری

زغال ها از جمله قطعات مصرفی در آبمیوه گیری هستند که در صورت کوتاه شدن و از بین رفتن مانع از کارکرد دستگاه می شوند. با استفاده زیاد از آبمیوه گیری زغال دستگاه کوتاه خواهد شد، در این صورت باید زغال آبمیوه گیری توسط تعمیرکار حرفه ای تعویض شود. توجه داشته باشید که کوتاه شدن و از بین رفتن زغال های موتور آبمیوه گیری می تواند مانع از روشن شدن دستگاه شود.

7. مشکل در دکمه پاور آبمیوه گیری

ممکن است دکمه یا کلید پاور شکسته شده باشد و یا مدارهای آن معیوب شده باشند. خراب بودن دکمه پاور در هر صورتی که باشد فرمانی را برای روشن شدن در آبمیوه گیری ایجاد نخواهد کرد. بنابراین بعد از بررسی کردن دکمه پاور و اطمینان از خراب شدن آن باید تعمیر آن توسط تعمیرکار انجام شود.

8. خرابی آرمیچر و بالشتک موتور آبمیوه گیری

آرمیچر و بالشتک از قطعات مهم موتور آبمیوه گیری می باشند که در صورت خرابی می توانند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار بدهند. در نتیجه خراب شدن این قطعات یکی دیگر از علت های روشن نشدن آبمیوه گیری می باشد. اگر در زمینه ی باز کردن و بررسی قطعات آبمیوه گیری هیچ گونه مهارتی ندارید لازم است که بررسی قطعات توسط تعمیرکار صورت بگیرد.

حتماً بخوانید:
۱۰ تا از بهترین آبمیوه گیری های پیشنهادی برای خرید

۱۰ تا از بهترین آبمیوه گیری های پیشنهادی برای خرید

هنگام خرید آبمیوه گیری مثل سایر لوازم برقی، باید دقت زیادی انجام دهیم تا دقیقا همان آبمیوه گیری که نیاز داریم را تهیه کنیم. ویژگی ها و مشخصات فنی…

9. اشکال در ترموفیوز آبمیوه گیری

ترموفیوز، قطعه ای در آبمیوه گیری می باشد که در صورت داغ شدن دستگاه اقدام به خاموش کردن آن می کند. خراب شدن ترموفیوز، می تواند دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری باشد. با توجه به این که باز کردن وبررسی این قطعه نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد، لازم است که برای بررسی ترموفیوز از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید.

بررسی 11 علت روشن نشدن آبمیوه گیری

10. وارد آمدن فشار و بار زیاد به آبمیوه گیری

در صورت استفاده نادرست از آبمیوه گیری و استراحت ندادن به دستگاه در صورت روشن بودن، فشار و بار زیادی به موتور دستگاه وارد می شود. با وارد آمدن بار زیاد به موتور دستگاه، باعث می شود تا موتور داغ شود و در نهایت آبمیوه گیری خاموش شود. در این صورت ممکن است آبمیوه گیری دوباره روشن نشود پس سعی کنید دو تا سه ساعت به دستگاه استراحت بدهید تا کاملا خنک شود و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید.

حتماً بخوانید:
لیست قیمت آبمیوه گیری

لیست قیمت آبمیوه گیری

در این بخش قیمت انواع آبمیوه گیری (برقی، دیجیتالی، دستی) شامل برندهای : بوش، پاناسونیک، مینوساف، کنوود، سنکور، همیلتون، زومیت، اپکس، بایترون، کااون،…

11. سوختن موتور آبمیوه گیری

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن و کار نکردن آبمیوه گیری، سوختن موتور دستگاه می باشد. ممکن است بنا به دلایلی مانند کار کردن بیش از حد و پشت سر هم از آبمیوه گیری، دستگاه دچار سوختگی موتور شود. در چنین شرایطی حتما حتما باید تعویض موتور توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

راهنمای نحوه صحیح استفاده و نگهداری از آب میوه گیری

آموزش تعمیرات آبمیوه گیری تا حد زیادی در تشخیص مشکل به ما کمک می‌کند، اما برخی اوقات مسائل مربوط به این دستگاه باید توسط یک متخصص حل شود. اما اگر با نحوه استفاده صحیح از آبمیوه گیری آشنا باشید، دستگاه شما کمتر دچار مشکل خواهد شد. در این بخش به بررسی مهم ترین نکات درباره استفاده از آبمیوه گیری می پردازیم.

سعی کنید، میوه‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس آب آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بگیرید.
بهتر است برای آب‌گیری میوه‌های سخت، از این دستگاه استفاده نکنید، زیرا بار زیادی به موتور تحمیل‌شده و با گذشت زمان خرابی آن را شاهد خواهید بود.

اجازه ندهید که موتور دستگاه بدون بار کار کند.به محض شنیدن صداهای غیرعادی از دستگاه، آن را خاموش کنید.
از فشار دادن میوه به داخل ورودی آبمیوه گیری خودداری کنید.
برای استفاده از دستگاه آِن را روی یک سطح صاف قرار دهید تا از لرزش آن جلوگیری شود و عمر یاتاقان‌ها نیز افزایش یابد.
هیچ‌گاه آبمیوه گیری را روی فرش یا جایی که مانع از گردش هوا به موتور دستگاه می‌شود، قرار ندهید.
از شستشوی قطعات دستگاه با استفاده از آب داغ خودداری کنید.
سعی کنید در مواقعی که فشار برق کم است از این دستگاه استفاده نکنید، چراکه موجب آسیب رسیدن به موتور آن می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits