دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پوتین، عصرانه ساده کانادایی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوتین با مواد اولیه بسیار کمی و در کمترین زمان تهیه می شود. برای تهیه پوتین نیاز به سیب زمینی، پنیر پیتزا، کره و … دارید. این غذای ملل را می توان به عنوان عصرانه و یا حتی شام سرو کرد.

طرز تهیه پوتین غذای معروف کانادایی با دستور پخت ساده

پوتین یکی از غذاهای خوشمزه ای می باشد که در کمترین زمان تهیه و سرو می شود. این غذای ملل علاوه بر اینکه در کمترین زمان تهیه و سرو می شود، نیاز به مواد اولیه نسبتا کمی دارد. با ترکیب مواد اولیه می توانید شاهد طعم بی نظیر پوتین شوید.

مواد اولیه اصلی این غذا نیز از ادویه سیب زمینی، پنیر پیتزا، آرد و آب مرغ می باشد. طرز تهیه پوتین با طعمی عالی در این مطلب قرار گرفته است.

برای داشتن ظاهر زیباتر پوتین می توان از انواع سبزیجات خشک و یا سبزیجات تازه مانند گشنیز، جعفری استفاده کرد. پوتین غذای معروف کانادا است که همچون مسگوف، عرایس و اسپاناکوپیتا غذای سایر کشورها، اخیرا محبوبیتی در برخی کشورهای دیگر بدست آورده است.

طرز تهیه پوتین غذای معروف کانادایی

مواد لازم :

آب مرغ ۲ لیوان
پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۵ عدد
آرد ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

دستور پخت پوتین

طرز تهیه پوتین کانادایی

ابتدا برای تهیه پوتین کانادایی با طعمی بی نظیر باید یک تابه با اندازه مناسب بردارید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. سپس کره را بی افزایید و تا زمانی که کاملا باز شود هم بزنید. بعد از آب شدن کره آرد را آهسته آهسته به درون تابه بیفزایید.

پس از اضافه کردن آرد، آرد و کره را به خوبی باهم مخلوط کنید تا گلوله ای در آن نماند. پس از خوب مخلوط کردن آرد و کره، دو لیوان آب مرغ را به درون ماهی تابه بی افزایید و دوباره به خوبی مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا ۱۰ دقیقه صبر کنید.

این ده دقیقه صبر کردن برای این است که سس بتواند به خوبی بجوشد تا دارای طعمی عالی شود. پس از جوشیدن اندازه سس به اندازه ۱/۳ حالت اولیه در می آید و غلیظ می شود. پس از کم شدن حجم آن و غلیظ شدن شعله را خاموش کنید تا خنک شود.

در ادامه باید به آماده سازی سیب زمینی ها بپردازید، برای این کار سیب زمینی ها را پوست گرفته و با آب سرد به دلیل از بین رفتن نشاسته ها بشویید. پس از شستن سیب زمینی ها آن ها را با یک دستمال خشک کنید تا به ماهی تابه نچسبد.

روش تهیه پوتین کانادایی با طعمی بی نظیر

در مرحله آخر یک تابه مناسب بردارید و به مقدار کافی درون آن روغن بریزید. زمانی که روغن داغ شد سیب زمینی های پوست شده و تبدیل به خلال های درست کردید در ماهی تابه بریزید و سرخ کنید. زمانی که سیب زمینی ها پختند پنیر پیتزا را بی افزایید.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه ی گولاش غذای محبوب مجارستانی ها

طرز تهیه ی گولاش غذای محبوب مجارستانی ها

طرز تهیه گولاش، تاس کباب مجاری _ گولاش از آن دسته خوراکی هایی است که به روش های گوناگون در سراسر جهان طبخ می شود. ترکیب ساده ای از گوشت و سبزیجات که…

پس از افزودن پنیر پیتزا صبر کنید تا پنیر پیتزا آب شود و بعد درون یک ظرف مناسب ریخته و در آخر بر روی آن سس غلیظ تهیه شده در مرحله اول را بریزید. می توان از انواع سبزیجات برای تزئین و زیبا کردن آن استفاده کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits