دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه مرمکه دسر محبوب شمالی
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مرمکه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل مازندرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، در این مطلب با دستور پخت مرمکه ( حلوای گردو ) در خدمت شما عزیزان هستیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این حلوای شمالی نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه مرمکه در منزل

مرکمه شمالی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر گرگان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرمکه شمالی در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم مرمکه شمالی در منزل

برنج نیم دانه : نیم کیلوگرم
مغز گردو : ۳۰۰ گرم
شیره انگور : یک لیوان
روغن مایع : ۱/۴ لیوان

طرز تهیه مرمکه حلوای گردو

طرز تهیه مرمکه شمالی در منزل

برای تهیه مرمکه ابتدا برنج نیم دانه را درون مقداری آب به مدت سه ساعت خیس نمایید و بعد از مدت زمان ذکر شده برنج را درون آبکش بریزید.

مقداری از مغز گردو را خرد نمایید و باقی مانده گردوها را چرخ نمایید سپس درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و برنج آبکش شده را درون روغن تفت دهید و مغز گردوی چرخ شده را نیز به برنج بیفزایید و تفت دهید.

طرز تهیه مرمکه حلوای گردو

توجه داشته باشید که برنج را نباید بیش از اندازه سرخ کنید زیرا سفت و خشک می شود. در این مرحله از طرز تهیه مرکمه مقداری آب به مخلوط برنج و گردو بیفزایید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید و برنج نیز لعاب دار شد شیره انگور را به آن بیفزایید و مخلوط مواد را به خوبی هم بزنید.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه حلوا با آرد نان سنگک + فوت و فن درست کردن حلوا

طرز تهیه حلوا با آرد نان سنگک + فوت و فن درست کردن حلوا

حلوا آرد نوعی شیرینی معروف ایرانی است که انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد و…

در این مرحله باید آنقدر آب به برنج بیفزایید تا به صورت کامل بپزد و زیر انگشتان له شود. بعد از اینکه آب برنج کشیده شد مغز گردوی خرد شده را به آن بیفزایید و هم زدن حلوا را آنقدر ادامه دهید تا حلوا در مرکز تابه جمع شود و به روغن بیفتد.

سپس حلوا را به خوبی له نمایید.بعد از اینکه حلوا پخته شد آن را روی سینی چرب شده ای صاف و پهن نمایید و به شیوه دلخواه خود مرمکه را برش بزنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits