دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه آش پرشکه غذای محلی و خوشمزه لرستان
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آش پرشکه یکی از انواع آش های محلی استان لرستان است. البته در کردستان نیز این آش طبخ می شود و طرفدارانی دارد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آش پرشکه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چگونه آش پرشکه درست کنیم ؟

با نزدیک شدن به فصل سرما، بازار غذاهایی مثل آش و سوپ داغ است. یکی از انواع آش هایی که می توانید در این فصل درست کنید، آش پرشکه است. آش پرشکه نیازی به گوشت ندارد و درست کردن آن بسیار راحت است.

برای پخت آش پرشکه اصیل و سنتی، بهتر است از سبزی های خودرو و محلی مثل ترگ یا کویز استفاده شود. اما در صورتی که به این نوع سبزی ها دسترسی ندارید، می توانید از سبزی آش استفاده کنید.

طرز تهیه آش پرشکه لرستان

مواد لازم برای تهیه آش پرشکه لرستان:

  • آرد
  • پیاز
  • عدس
  • ماش
  • سبزی محلی یا سبزی آش
  • نمک و ادویه جات

مراحل تهیه آش پرشکه لرستان:

پرشکه به گلوله های کوچک خمیری گفته می شود که در آش پرشکه لرستان دیده می شود. در ابتدا آرد و آب و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. با استفاده از این خمیر گلوله های کوچک درست کنید و در سینی بزرگی با فاصله از هم بچینید.

سینی را در فضای باز، زیر نور آفتاب قرار دهید تا گلوله ها خشک شوند. اگر در زمستان این آش را درست می کنید می توانید از بخاری برای خشک کردن گلوله های خمیری استفاده نمایید.

برای تهیه این نوع آش ماش و عدس را به صورت جداگانه بپزید، چون زمان پخت هریک با دیگری متفاوت است بهتر است به طور جداگانه پخته شوند.

سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید و ادویه را به آن اضافه کنید، سبزی را از قبل بشویید و ریز خرد کنید، سپس به پیاز اضافه نموده و با هم تفت دهید.

حال مقداری آب به آن ها اضافه نموده و بگذارید به جوش آید. در این مرحله از طرز تهیه آش پرشکه، حبوبات پخته شده را به سبزی اضافه کنید. می توانید حبوبات را از قبل نپزید و اجازه دهید همه مواد با هم بپزند.

در این مرحله، پرشکه ها را به آش اضافه نموده و بگذارید تا آش خوب جا بیفتند و لعاب بیندازند. آش پرشکه آماده است. نوش جان.

می توانید به آش پرشکه لرستان سیب زمینی هم اضافه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits