دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های ضد عفونی کردن هوای خانه با ذغال
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در برخی از مواقع ممکن است هوای داخل خانه آلوده باشد که این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، تکنیک های ساده اما کاربردی برای بهبود کیفیت هوای داخل منزل وجود دارد.

پاکسازی کامل هوای خانه با ذغال

کیفیت هوای تنفسی در هر مکانی چه فضای باز و چه در منزل تاثیر زیادی بر سلامتی دارد. کیفیت پایین هوا با سرطان ریه، سکته مغزی و بیماری های قلبی ارتباط زیادی دارد. گاهی اوقات هوای داخل خانه به طور معمول از هوای بیرون آلوده تر است. برخی منابع مانند مصالح ساختمانی، اثاثیه و لوازم الکترونیکی می توانند آلاینده ها را کم و بیش به طور مداوم تولید کنند. منابع دیگر مانند دود سیگار و مواد پاک کننده نیز آلودگی زیادی دارند.

نکاتی پیرامون بهبود کیفیت هوای داخل منزل

کاشت گیاهان آپارتمانی :

گیاهان آپارتمانی به رفع استرس و ایجاد هوای پاک کمک می کنند اما مهمترین توانایی آنها فیلتر کردن طبیعی هوا است. گیاهان آپارتمانی را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید تا از توانایی تصفیه هوا توسط آنها بیشترین استفاده را کنید. برخی از گیاهان خانگی محبوب که هوا را تصفیه می کنند شامل گیاه بنجامین ابلق و زبان مادر شوهر است.

برای آن دسته افرادی که از صرف شام با نور شمع لذت می برند، استفاده از شمع موم به جای شمع پارافین را توصیه می کنیم زیرا موم یک ترکیب طبیعی است که بر خلاف شمع های پارافینی که می توانند هنگام سوختن آلاینده تولید کنند، تولید آلودگی نمی کند.

تصویه کردن هوای خانه

روغنهای گیاهی:

سوزاندن روغنهای گیاهی یک روش عالی برای تصفیه هوا است و برای بسیاری از افراد داخل خانه مزایای زیادی دارد. از روغنهای گیاهی خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را در اطراف خانه قرار دهید تا بیشترین استفاده را ببرید.

ذغال فعال:

کربن فعال، راهی عالی برای فیلتر کردن و تصفیه طبیعی هوای داخل منزل است. فیلترهای کربن فعال را می توان به راحتی در فروشگاه ها یا از طریق اینترنت خریداری کرد. کربن فعال بدون اینکه بویی از خود تولید کند سموم موجود در هوا را جذب می کند.

حتماً بخوانید:
آیا دستگاه‌ تصفیه کننده‌ی هوا برای جلوگیری از آلرژی مفید است؟

آیا دستگاه‌ تصفیه کننده‌ی هوا برای جلوگیری از آلرژی مفید است؟

دستگاه‌ تصفیه کننده‌ی هوا برای جلوگیری از آلرژی :در فصل بهار آلرژی‌ افراد به اوج خود می‌رسد چرا که گرده‌های موجود در هوا بیشتر می‌شود و این گرده‌ها…

پاکسازی فیلترهای هوا:

یکی از ساده ترین روشها برای تصفیه هوای منزل، تعویض مرتب فیلتر هوا در سیستم گرمایشی و سرمایشی است. فیلترهای هوا باید به طور منظم و برای حداکثر فایده تعویض شوند.

پنکه های سقفی:

در فصول بهار و تابستان، از پنکه سقفی استفاده کنید تا هوا را در خانه به گردش در آورید. پنکه سقفی یک روش عالی برای خنک کردن خانه است و می تواند از طریق تهویه، هوای داخل منزل را پاکسازی کند.

تصویه کردن هوای خانه با ذغال

باز کردن پنجره ها:

این روش ساده ترین و ارزان ترین کاری است که می توانید برای بهبود کیفیت هوای داخلی انجام دهید. پنجره ها را فقط پنج دقیقه در روز باز کنید تا از تجمع آلاینده های مضر هوا در داخل منزل جلوگیری کنید.

لامپهای نمکی:

نمک صورتی هیمالیا در سم زدایی از هوا کاربرد دارد. این تصفیه کننده طبیعی هوا تقریباً مانند یک چراغ شب عمل می کند و می تواند در هر مکانی از خانه قرار گیرد تا از حداکثر مزایای فیلتر هوا برخوردار شود.

تصویه کردن هوای خانه

از بین بردن منبع بو:

از محصولاتی که مواد آلی فرار کمی دارند در خانه استفاده کنید به این معنی که هنگام رنگ آمیزی یا لکه گیری بخش هایی از خانه مقدار کمتری مواد شیمیایی سمی تولید کنند. از پارچه هایی در خانه استفاده کنید که دارای برچسب عاری از مواد آلی هستند تا مقدار محصولاتی که مواد شیمیایی سمی منتشر می کنند، کاهش یابد.

استفاده از پاک کننده های طبیعی :

استفاده هفتگی از محصولات تمیز کننده، مواد شیمیایی زیادی را وارد خانه می کند. بنابراین محصولات تمیز کننده طبیعی مانند سرکه سفید یا جوش شیرین را برای مقابله با آلودگی جایگزین مواد شیمیایی کنید. سایر گزینه ها از جمله پراکسید هیدروژن و نوشابه بدون برجای گذاشتن اثرات مواد شیمیایی، سطوح را پاک می کنند.

قرار دادن کفش ها بیرون از اتاق:

کفش ها می توانند آلودگی های زیاد مثل آفت کش ها، گرده ها، قارچ ها، باکتری ها یا مدفوع حیوانات را از بیرون وارد منزل کنند. بنابراین کفش ها را بیرون از اتاق قرار دهید.

تصویه کردن هوای خانه

استفاده از روغن هایی با نقطه حرارت بالاتر:

برای جلوگیری از روغن سوختگی و پر از دود شدن آشپزخانه از روغنی استفاده کنید تحمل حرارت بالا را داشته باشد. روغن زیتون طبیعی در مقایسه با روغن آووکادو، بادام زمینی، کلزا، ذرت و آفتابگردان دود کمتری دارد.

اگر طعم روغن زیتون را دوست دارید ، می توانید از روغن زیتون سبک استفاده کنید که تصفیه شده است و می تواند حرارت را تا دمای 486 درجه فارنهایت در مقایسه با روغن زیتون فوق بکر(روغن زیتون طبیعی با کیفیت اما تصفیه نشده) که نقطه حرارت آن 410 درجه است، را تحمل کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits