دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
صدا دادن ماشین موقع دور زدن ، مشکل چیه؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای آگاهی بیشتر از علت صدای چرخ جلو ماشین هنگام دور زدن و دلایل تق‌تق چرخ‌ها هنگام دور زدن در خودرو، این مطلب را از دست ندهید.

دلایل صدا دادن خودرو هنگام دور زدن چیست؟

همه ماشین ها ممکن است هنگام دور زدن صدا های مختلفی داشته باشند. هر چقدر ماشین قدیمی تر باشد، این صدا افزایش پیدا می‌ کند.

صدای قژ قژ

بسیاری از افراد هنگام دور زدن با خودرو، صدای قژقژ را متوجه می‌ شوند که نشان دهنده پاره شدن و شکنندگی یکی از اجزای داخل موتور است. این صدا احتمالاً زمانی اتفاق افتد که شما با سرعت پایین در حال رانندگی هستید. صدای قژ قژ معمولاً در بعضی از ماشین ها به مرور بلندتر می‌ شود و نشان‌ دهنده نقص یکی از اجزای داخل ماشین است که حتما باید آن را به مکانیک حرفه ای نشان دهید.

صدای گوش خراشی شبیه به جیغ

اگر متوجه شدید که هنگام دور زدن، ماشین صدای گوش خراشی دارد و صدای آن شبیه جیغ است، احتمالاً پمپ قدرتی دچار مشکل شده و شبیه به صدای شکستن چیزی را از خودش تولید می کند؛ همچنین ممکن است که این صدا از فرمان خودرو باشد.

صدا ماشین موقع دور زدن

صدای خرد شدن

ممکن است که هنگام دور زدن؛ صدای خرد شدن را احساس کنید و معمولاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که سرعت خیلی بالاست که در چنین حالتی باید CV ماشین را چک کنید.

صدای برخورد کردن دو جسم جامد

این صدا زمانی اتفاق می افتد که دو میله به یکدیگر ساییده شوند، شکسته شده یا شل شده باشند.

ضربه زدن

صدای ضربه زدن هنگام دور زدن با ماشین نشان دهنده این است که یک قطعه امنیتی در ماشین دچار مشکل شده، پس سریعا باید مشکل را برطرف کنید.

دلایل تق‌تق چرخ‌ها هنگام دور زدن در خودرو

در صورتی که ماشین هنگام دور زدن صدا داد، باید چه کار کنیم؟

همان طور که بالاتر هم توضیح دادیم، این موضوع می‌ تواند علت‌ های مختلفی داشته باشد. بهترین و مطمئن ترین کار این است که خودتان کاپوت ماشین را بالا بزنید و آن را بررسی کنید اما در اسرع وقت حتماً آن را به مکانیک نشان دهید تا مشکل را شناسایی کند.

حتماً بخوانید:
۲۱ علت صدا دادن جلوبندی خودرو

۲۱ علت صدا دادن جلوبندی خودرو

یکی از مهم ترین قسمت های خودرو جلوبندی است که در عمده مواقع به علت بی توجهی دچار مشکل می شود حال در این گزارش به شایع ترین علل بروز مشکل در جلوبندی…

آیا رانندگی با ماشینی که هنگام دور زدن صدا می دهد، اشکال دارد؟

معمولاً این صدا زمانی اتفاق می‌ افتد که نقصی در ماشین ایجاد شده باشد؛ مخصوصاً اگر مدام تکرار شود و از بین نرود که در چنین حالتی توصیه می‌ کنیم اول مشکل را برطرف کنید و بعد رانندگی کنید.

رفع مشکل صدا دادن خودرو

منبع : باشگاه خبرنگاران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits