دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش شستشوی لباس های بافتنی و کاموایی
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهتر است بدانید که شستشوی لباس های بافتنی و کاموایی چندان کار سختی نیست و شما می توانید با رعایت چندین نکته قابل توجه اقدام به شستن لباس کاموایی خود بکنید و به همین دلیل در این مطلب به بیان روش های شستن لباس های کاموایی خواهیم پرداخت.

​چگونگی شستن لباس کاموایی

به طور کلی لباس های بافتنی از دسته لباس های ضروری و پرکاربرد در فصل سرما هستنند که مانند بقیه لباس ها نیاز به شستن و لکه گیری دارند اما روش شستن لباس کاموایی با شستن لباس های دیگر تا حدی متفاوت است و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارند.
بهتر است بدانید که با آغاز فصل زمستان لباس های زمستانی طرفدار پیدا می کنند .

لباس هایی مانند پولیور های پشمی، بافتنی ها و یقه اسکی ها حتی اگر هوا زیاد هم سرد نباشد در این فصل طرفداران زیادی دارند البته که در این زمینه بایستی بدانید در صورت کثیف شدن این لباس ها روش شست شوی آن ها با لباس های دیگر بسیار متفاوت است.

بسیاری از لباس های زمستانی یا شست و شو و حتی نگهداری نامناسب شکل زیبای خود را از دست می دهند به طوری که لباس یا کوتاه یا تنگ می شوند.
بنابراین برای اینکه این لباس ها عمر بیشتری داشته باشند و ظاهر خود را حفظ کنند بایستی نکات مهمی را رعایت کنید.

دستورالعمل شستشوی لباس کاموایی

به طور کلی شستن لباس کاموایی هم از طریق دست و هم از طریق ماشین لباسشویی امکان پذیر است که در ادامه سعی داریم به بیان مراحل و دستورالعمل های انجام آن بپردازیم:

 شستشوی لباس کاموایی

شستشوی لباس با دست:

توجه داشته باشید که بهترین روش شستن لباس های بافتنی و پشمی که موجب افزایش عمر لباس می شود شستن لباس کاموایی با دست است که برای انجام آن بایستی مراحلی را که در ادامه بیان کرده ایم را انجام دهید:
در ابتدا بایستی یک ظرف بزرگ و تمیز را از آب ولرم با دمای حداکثر ۳۵ درجه سانتی گراد پر کنید و مقدار کافی مایع لباسشویی در آن حل نمایید.
لباس بافتنی را با آرامی درون ظرف آب قرار دهید و اجازه دهید تا چند دقیقه خیس بخورد.

به وسیله ماساژ دادن لباس و دیت کشیدن روی سطح آن لباس را تمیز کنید و لازم به ذکر است که از چنگ دادن لباس و مالیدن سطح آن به یکدیگر خودداری نمایید.
به منظور آبکشی لباس باید آب ظرف را به طور کامل تخلیه کرده و مجددا با آب تمیز با دمای مشابه جایگزین نمایید. سپس با ماساژ دادن آرام و استفاده از آب تمیز لباس را آبکش نمایید.

شستشوی لباس بافتنی

برای خشک کردن لباس به هیچ وجه لباس را مچاله نکنید زیرا چلاندن لباس موجب بهم ریختن بافت لباس خواهد شد. لباس را بر روی حوله ای تمیز پهن کنید و حوله و لباس را با هم لوله کنید سپس به آرامی حوله را فشار داده و با انجام این کار سعی کنید که رطوبت لباس را به حوله انتقال دهید.

حتماً بخوانید:
تصاویری از مدل لباس بافتنی زنانه جدید (پولیور - بلوز - جلیقه تونیک - ژاکت)

تصاویری از مدل لباس بافتنی زنانه جدید (پولیور - بلوز - جلیقه تونیک - ژاکت)

مدل کیک تولد جدید - لباس های بافتنی یکی از لباس های متداول فصل زمستان است. بیش از 50 مدل لباس بافتنی زنانه جدید فوق العاده شیک و بسیار جذاب را در…

شستشوی لباس با ماشین:

توجه داشته باشید که در تگ داخلی برخی از لباس های بافتنی قید شده که می توان برای شستشوی آن ها از ماشین لباسشویی استفاده کرد.

به طور کلی برخی از ماشین های لباسشویی پیشرفته مدل شستشوی ویژه ای برای لباس های کاموایی دارند که اغلب با نام wool مشخص شده اند. اگرچه که توصیه می شود از شستن لباس های کاموایی با لباسشویی جدا خودداری کنید اما در صورت تمایل نیز می توانید از این مدل شستشو استفاده نمایید. در این صورت بهتر است که گزینه خشک کن ماشین را غیر فعال نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits