دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه شربت شیرین بیان مناسب برای فصل تابستان
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما علاقه مندان می توانید در این بخش با طرز تهیه شربت شیرین بیان آشنا شوید. این شربت خواص زیادی داشته و برای تابستان مناسب است.

طرز تهیه شربت شیرین بیان خوشمزه و خاص

شربت های تابستانه انواع مختلفی دارند اما اگر می خواهید، یک شربت با خواص بسیار فوق العاده داشته باشید حتما در این بخش طرز تهیه شربت شیرین بیان را مطالعه کنید. این شربت مزه ای فوق العاده خوشمزه دارد.

مواد لازم :میزان مورد نیاز :
ریشه شیرین بیان:۸۰۰ گرم
آب:یک و نیم لیتر
عسل:۴۰۰ گرم

روش تهیه شربت شیرین بیان در منزل

برای داشتن این شربت عالی و خوشمزه کافی است تا ابتدا ریشه شیرین بیان را به خوبی خشک کرده و بعد بشویید.
حالا پوست آن را جدا کرده و ماده زرد رنگی که میان ریشه قرار دارد، خرد کنید. برای خرد شدن آن هم می توانید از آسیاب استفاده کنید.

در این مرحله می توانید، ریشه آسیاب شده شیرین بیان را با یک و نیم لیتر آب ترکیب کرده و درون ظرفی بریزید.
حالا به مدت 1 ساعت کنار گذاشته و زمان دهید تا درون آب باقی بماند.

حتماً بخوانید:
ماسک شیرین بیان : فواید بی نظیر این ماسک برای سلامت و زیبایی پوست

ماسک شیرین بیان : فواید بی نظیر این ماسک برای سلامت و زیبایی پوست

ماسک شیرین بیان یکی از ماسک‌های گیاهی و طبیعی مناسب در روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌ها و کک‌های موجود بر روی آن است. در تهیه ماسک شیرین بیان از…

در این مرحله از طرز تهیه شربت شیرین بیان شما باید محلول به دست آمده از ریشه شیرین بیان و آب را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید.
زمانی که آب ها تبخیر شد، ظرف را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید. بعد از اینکه شربت به غلظت کافی رسید، می توانید از مقداری عسل هم استفاده نمایید.

محلول را باید روی حرارت به قدری هم زده تا ترکیبی غلیظی داشته باشد. حالا می توانید شربت را درون استکانی سرو کرده و مقداری آب هم روی آن بریزید. این شربت خواص درمانی زیادی دارد و حتما توصیه می شود که مصرف کنید.

روش تهیه شربت شیرین بیان در منزل

خواص شربت شیرین بیان:

این شربت دارای خاصیت های بسیار زیادی است. بسیاری از افراد این شربت را برای پیشگری از بیماری های سرطان معده مصرف می کنند. پیشگیری از نفخ معده، رفلاکس معده، ورم روده ها، زخم معده و … از مهم ترین خواص درمانی این شربت بوده که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

مصرف این شربت می توانید از مهم ترین بیماری ها همچون فشار خون نیز جلوگیری کنید. شما می توانید با مصرف این نوع شربت در تابستان هم سیستم دفاعی بدن خود را بهبود دهید و هم اینکه طعم یک شربت تابستانی را بچشید. مصرف این شربت نیز به میزان لازم برای کودکان مناسب می باشد.

منبع : آرگا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits